توضیحات !
۰ _ مقدمه : اینستاگرام ، بهترین محیط برای دیده شدن در ایران !
اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی تحت پلتفرم موبایل می باشد که قادر است کسب و کار شما را به مشتریان هدف شما معرفی کند . بسیاری از کسب و کار ها که در معرض سقوط و ورشکستگی بودند ، به واسطه همین اینستاگرام توانسته اند از خاک برخاسته و بیزینس خود را جان دوباره بخشند (خیلی ادبی داره میشه یا چی ؟!) ..

خیلی از افراد به واسطه اینستاگرام زندگی خود را متحول کرده اند و پول خیلی خوبی به جیب زدند و میزنند و خواهند زد (!!) .. اما چطور ؟ شاید فکر کنید ساده است . اما نه . یعنی هست ولی باید راه و چاهش رو بدونید . ما به شما یاد میدیم !

همه این روز ها دوست دارند از طریق اینستاگرام معروف شوند . یکی دوست دارد خودش معروف شود . یکی دوست دارد نام برندش مشهور شود . یکی دوست دارد فرزندش محبوب شود و … خلاصه هرکس به نوبه خودش دوست دارد یک صفحه محبوب در اینستاگرام داشته باشد و آنرا اداره کند ! اما چطور می شود مشهور شد ؟ چطور می شود یک نام را به شهرت رساند به طوری که سر زبان ها بیفتد و یا به طور کلی چطور می شود یک صفحه از اینستاگرام را معروف کرد ؟!

خب معلومه ! اون صفحه یا پیج اینستاگرامی باید بازدید کننده خیلی زیاد داشته باشه ! پست های یک پیج اینستاگرامی باید بازدید کننده زیادی داشته باشه . که به طبع اون موقع لایک هم میگیره (البته بسته به محتوی پست) !

اگه قصد دارید که به واسطه ویدیو یا عکس در اینستاگرام ، موضوع مورد فعالیت خود را تبلیغ کنید باید همواره به نکاتی که در رابطه با افزایش بازدید ویدیو و فیلم هست و در ادامه به خدمتتون عارض میشوم توجه کنید .

 

۱ _ هشتگ ها (#) کولاک میکنند ! (اینستاگرام باز ها میدونن چی میگم !)
در اینستاگرام نیز مانند شبکه اجتماعی توییتر استفاده از هشتگ ها بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و هشتگ یک جزو جدا ناپذیر از اینستاگرام می باشد . هشتگ ها یکی از مواردی هستند که میتونند برای پست اینستاگرامی شما بازدید کننده قابل توجهی (بسته به محتوی پست) بیاورند .

یک هشتگ هوشمندانه می تواند به تنهایی (و به اندازه کافی) باعث تشویق کاربران به بازدید ویدیو یا عکس شما شود . از همه مهمتر اینکه یک هشتگ درست و صحیح میتواند کمک شایانی به افزایش reach (بازدید کننده های یکتا) پست شما و نزدیک تر شدن هر چه بیشتر کاربران هدف شما به پست مربوطه شود !

۴ ترفند برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام
کلیک کن

همچنین برند ها میتوانند با ساخت یک ویدیو جذاب (برای کاربر مخاطب!) و استفاده از هشتگ های مناسب برای آن ، به موضوعات داغ موجود در شبکه اینستاگرام (trending topics) بپیوندند ! Trendings Topics یا موضوعات داغ در اینستاگرام جستجوی فراوانی را به خود اختصاص می دهند و آن پست به شدت (!) و به سرعت (!) بازدیدکننده به دست میاورد !

من در این رابطه به شما پیشنهاد نمیدم که لزوما در رابطه با موضوعات داغ یا همون ترندینگ تاپیکس (Trending Topics) پست بسازید ، ولی استفاده از این استراتژی هر از چند گاه (نه همیشه !) برای رونق پیج شما بسیار بسیار سودمند خواهد بود و به واسطه آن میتوانید پست هدف خود را مورد بازدید تعداد کثیری از کاربران قرار دهید .

پست هایی که حداقل دارای یک #هشتگ هستند ، نسبت به پست هایی که هشتگ ندارند ، %۱۲.۶ درصد بیشتر مورد مشارکت و بازدید کاربران اینستاگرام قرار میگیرند !
به نظر من ، اینستاگرام همیشه یک پلتفرم بصری بوده ، هست و خواهد بود ! وقتی ما اینستاگرام را باز میکنیم و به پایین اسکرول میکنیم فقط عکس و ویدیو میبینیم . مگر غیر از این است ؟ پس لزومی نداره وقت بزاریم و کپشن سرایی [!!] کنیم ! شما هم این طوری فکر میکنید؟

اگر جوابتون مثبته باید خدمتتون عرض کنم که سخت در اشتباهین !

اشتباه مشترکی که بسیاری از برند ها مرتکب می شوند همیشه ، عدم استفاده از توضیحات یا کپشن است ! به خصوص که برای به نمایش گذاشتن ویدیو ها یک امر بسیار مهم به شمار میرود ! چرا که در واقع یک توضیح خوب زیر یک ویدیو میتواند کاربر را به دیدن آن متقاعد کند .

چند نکته بسیار عالی و مهم برای بهینه سازی کپشن و در نتیجه افزایش بازدید ویدیو اینستاگرام شما وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم :

اندازه توضیحات کپشن !
طول توضیحات کپشن شما باید به اندازه ای باشد که کاربر را جذب و علاقه مند کند ، اما نه آنقدر جامع و کامل که کاربر دیگر نیازی به دیدن ویدیو نداشته باشد ! درست مانند عنوان مقاله یک وبلاگ !

عبارات کلیدی مقدم ترند !
اگر موضوع شما طولانی است ، مهمترین و جذاب ترین کلمات یا عبارات را قبل از دکمه “دیدن بیشتر” (همان See More) قرار دهید . لازم به ذکر است اگر توضیحات کپشن طولانی است آنرا پاراگراف پاراگراف (هر پاراگراف در یک سطر) کنید تا خوانا تر باشد .

شات کردن در اینستا چیست (5 کاربرد جذاب شات اینستا)
کلیک کن

استفاده از هشتگ ها !
از هشتگ های هوشمندانه (همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد) جهت بالا بردن engagement (مشارکت) کاربران استفاده کنید .

استفاده از منشن ها !
منشن کردن و تگ کردن افراد به خصوص آنها که فعالیت بیشتری دارند میتواند بازدید پست شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد ! یک پست با این ویژگی به طور میانگین میتواند تا ۵۶% بازدیدکننده بیشتری جذب کند !

 

۳ _ ارسال پست در زمان اوج شلوغی اینستاگرام !
در حالی که الگوریتم اینستاگرام تا حدودی پیشرفته و هوشمند شده است برای زمانی که کاربران پست های ما را مشاهده می کنند ، برنامه ریزی برای اجرای زنده ویدیو (لایو – Live) در زمان های اوج ترفیک و شلوغی اینستاگرام ، می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در جهت دیده شدن شما داشته باشد .

با توجه به ویژگی اینستاگرام که پس از ارسال یک پست فیدبک (بازخورد) اعلانات (نوتفیکیشن) را خیلی زود میتوانید مشاهده کنید ، شناخت زمان های اوج فعالیت مخاطبین پیجتان می تواند به طور چشمگیری نمایش های ویدئویی شما را افزایش دهد و جهت افزایش بازدید ویدیو یا عکس شما استراتژی بسیار خوبی باشد !

یک نکته : شما باید زمان اوج فعالیت مخاطبین هدف خود را پیدا کنید . که برای هر صنف یا قشر متفاوت است . برای مثال اگر عموم مخاطبین شما کارمند یا شاغل باشند ، بهترین زمان برای ارسال پست ساعات عصر می باشد چرا که این زمانی است که آنها از سر کار تعطیل شده اند و برای سرگرمی اینستاگرام خود را بالا پایین میکنند !
شناخت بهترین زمان برای ارسال پست از نظر اوج ترافیک کاربران هدف کار سختی نیست . اگر پست های شما تقریبا شبیه هم است با ارسال آنها در زمان های متفاوت میتوانید بهترین زمان (از نظر بازخورد و تعامل در رابطه با پست ها) را بیابید .

با این حال طی برخی مطالعات معتبر ثابت شده بهترین زمان برای ارسال پست ها در اینستاگرام (عموما) عصر ها می باشد !

 

۴_ اجرای تبلیغات ویدیویی ، یک روش سریع و پربازده برای افزایش بازدید !
طبق آخرین آمار تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۵ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعال هستند. با توجه به این حجم از کاربر ایرانی، تبلیغات در اینستاگرام (به ویژه تبلیغات ویدیویی) یکی از موفق‌ترین شیوه‌های تبلیغات در فضای کسب و کار کشور محسوب می‌شود.

آموزش افزایش فالوور در اینستاگرام
کلیک کن

انواع تبلیغات در اینستاگرام :
در ادامه به انواع تبلیغات در اینستاگرام و توضیح مختصر راجب هر یک میپردازیم . توضیح راجب اینکه اگر بخواهیم در اینستاگرام تبلیغ کنیم چه تعرفه هایی وجود دارد و هزینه آنها بر چه اساس است ؟!

۱_ تبلیغات ویدیویی بر اساس بازدید
هزینه این نوع تبلیغات بر اساس تعداد بازدید (ویو) ویدیو انجام میگیرد . برای مثال به اندازه “۱۰۰۰۰۰ ویو” به پیج تبلیغ کننده هزینه می پردازیم و تا زمانی که تبلیغ مورد نظر به ۱۰۰۰۰۰ بازدید برسد در آن پیج باقی خواهد ماند .

اگر در انتخاب پیج مورد نظر (صفحه اینستاگرامی که قرار است تبلیغ شما را در پیج خود قرار دهد) هوشمندانه عمل کنید بی شک یکی از بهترین نوع تبلیغات در اینستاگرام به شمار می رود !

۲_ تبلیغات ساعتی
هزینه این نوع تبلیغ بر اساس مدت زمان قرار گیری در پیج می باشد . این نوع تبلیغ نیز اگر هوشمندانه انجام شود می تواند گزینه خوبی برای تبلیغات موثر در اینستاگرام باشد ..

یک نکته : موارد زیادی گزارش شده که بسیاری از پیج ها که ادعا میکنند تبلیغات شما را به صورت دائم در صفحه شان قرار می دهند ولی پس از مدتی اقدام به حذف آن کرده اند . در این رابطه هوشمندانه و با درایت کافی اقدام کنید .

 

۴_ خرید بازدید ویدیو از سرور های موفالو !
همیشه برای انجام هر کار روش های میانبری وجود دارد ! با این روش می توانید برای ویدیو دلخواه خود در اینستاگرام به هر تعداد که دلتان میخواهد ویو (بازدید) تهیه کنید !

این روش مناسب افرادی است که میخواهند در سریع ترین زمان ممکن به تعداد بازدید دلخواه برای ویدیو خود برسند ! یک روش کاملا مطمئن ، سریع و ارزان !

می توانید تعرفه ها و قیمت ها را از لینک زیر بررسی کنید و در صورت تمایل اقدام به تهیه بازدید برای ویدیو اینستاگرامی خود کنید :

سرویس افزایش بازدید ویدیو اینستاگرام

 

نتیجه گیری !
با ترکیب استراتژی های مورد بحث در بالا ضمن داشتن محتوای با کیفیت بالا و با ارزش می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن بازدید (ویو) پست های خود به ویژه بازدید نمایش ویدیو های خود را افزایش دهید .

موفق باشید 🙂