ظاهراً Facebook قصد دارد شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه خود را به مکان امن‌تری برای کاربران تبدیل کند. به همین منظور بزودی کاربران شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام (Instagram) مجبور خواهند بود تا برای افزایش امنیت حساب کاربری، تاریخ تولد خود را وارد کنند. لازم به ذکر است که این اطلاعات به جهت کمک به بازیابی حساب‌هایی که دیگر به آن‌ها دسترسی ندارید استفاده خواهد شد، بنابراین اصلاً به اینکه اطلاعات غلط وارد کنید فکر نکنید. به طور دقیق‌تر از این پس برای بازنشانی کردن رمزعبور یا برای استفاده از گزینه «فراموش رمز عبور» باید تاریخ تولدی که روی حساب کاربری خود وارد کرده را ارائه کنید.

Pavni Diwanji، نایب رئیس محصولات جوانان در فیس بوک، اخیراً در پست وبلاگ خود رسماً اعلام کرده است که ما از سال 2019 این فرآیند را آغاز کردیم که تاریخ تولد کاربران خود را بپرسیم و این موضوع تاکنون کاملاً اختیاری بود است. اما شرایط بزودی تغییر خواهد کرد. وی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که بزودی کاربران اعلان‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی وابسته به فیسبوک مثل Instagram مشاهده خواهند کرد که از آن‌ها می‌خواهد تاریخ تولد خود را وارد کنند. براساس صحبت‌های وی می‌توان چنین گفت که از یک تاریخ مشخص به بعد دیگر قادر به استفاده از حساب کاربری خود نخواهید بود مگر اینکه تاریخ تولدتان را روی حساب کاربری تنظیم کنید.

افزایش امنیت و ایجاد محیط سالم برای نوجوانان
همچنین موضوع جدیدی هم به میان آمده و آن چیزی نیست جز کنترل رده بندی سنی محتوای منتشر شده در Instagram. گفته می‌شود با در اختیار داشتن تاریخ تولد و سن کاربران این شبکه اجتماعی می‌تواند کنترل بهتری روی دسته بندی محتوا داشته باشد و در آینده محتوای بزرگسالان به صورت علامت گذاری شده منتشر می‌شود که برای سنین پایین و غیرمجاز با تعرفه تعیین شده نمایش داده نخواهند شد. Diwanji می‌گوید اجبار ما برای اجرای این طرح به این خاطر است که می‌خواهیم امنیت کاربران نوجوان خود را ارتقا دهیم تا در محیط سالم‌تری فعالیت کنند.

6 نکته برای فروش بیشتر در اینستاگرام
کلیک کن

Diwanji رسماً تأیید کرد که اگر سن واقعی خود را وارد نکنید فناوری خاصی را طراحی کرده‌اند که با ارائه برخی گزینه‌ها و پرسش‌ها می‌تواند به راحتی سن شما حدس بزند و محتوای نامناسب برای شما را از دید شما پنهان کند. نظر شما درباره قانون و تصمیم جدید اینستاگرام چیست؟ آیا وارد کردن تاریخ تولد می‌تواند به سلامت محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی کمک کند یا خیر؟ حتماً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.