شرکت گوگل امروز از مجموعه‌‎ تازه‌ای از ویژگی‎های جدید برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد و خاطرنشان کرد تمام آن‌ها بزودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تیم توسعه دهنده قصد دارد به مناسب فرا رسیدن تعطیلات سال نو تعدادی از این قابلیت‌ها را برای دستگاه‌های اندروییدی عرضه کند. در ادامه همراه لیون تک باشید.

بیایید با عملکرد کلید دیجیتال ماشین شروع کنیم؛ این مورد هم‌اکنون برای دارندگان گوشی‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro به همراه گلکسی اس 21 فعال شده است و فعلاً فقط با خودروهای BMW سازگاری دارد. قابلیت بعدی Family Bell نام دارد که در واقع یک نوع اعلان هشدار برای انجام کارهای مهم در خانه است. هشدارها از طریق تلفن، بلندگوی خانگی یا نمایشگر هوشمند قابل دریافت خواهد بود.

معرفی ویژگی‌های جدید اندروید
گوگل وعده داد سه برنامه Google Play Book و Youtube Music و Google Photos People & Pets بزودی ویجت‌های جدیدی دریافت خواهند کرد. ویجت جدید Google Play Books به شما اجازه می‌دهد تا به کتابخانه خود بصورت کامل دسترسی داشته باشید. همچنین، ویجت YouTube Music کنترل‌های بازپخش و آهنگ‌هایی که اخیراً اجرا شده را به صفحه هوم گوشی منتقل می‌کند.

در نهایت، ویجت جدید Google Photos People & Pets به شما اجازه می‌دهد تا چند چهره مختلف و یک قاب مناسب را انتخاب کنید و سپس ویجت مذکور، صفحه منو گوشی شما را بر اساس آن شخصی سازی می‌کند. طبق گفته گوگل، این ویجت هفته آینده عرضه می‌شود، درحالی که تاریخ انتشار دو ویجت دیگر هنوز بصورت دقیق مشخص نشده است.

صحبت از ویجت Photos شد، بد نیست بدانید که ویژگی جدید Memories هم این هفته برای این اپلیکیشن عرضه می‌شود و مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به فصل تعطیلات و همچنین سایر رویدادهای مهم نظیر تولید یا فارغ‌التحصیلی را شامل خواهد شد.

اینترنت رایگان ایرانسل | روش ‌های دریافت اینترنت ایرانسل بدون پرداخت هزینه
کلیک کن

طیف وسیعی از امکانات جذاب برای کاربران اندروییدی
ویژگی دیگری که ماه آینده برای تمام دستگاه‌های اندرویدیی (نسخه 6.0 و بالاتر) از طریق فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار خواهد گرفت مربوط به امکان ریست خودکار اپلیکیشن‌هایی است که برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده نکرده‌اید.

اضافه شدن مجموعه جدیدی از ایموجی‌ها به Google Gboard از دیگر امکاناتی است که کاربران اندروییدی می‌توانند هم‌اکنون از طریق نسخه بتا به آن دسترسی داشته باشند. طبق گفته گوگل، این ویژگی نیز طی هفته‌های آینده در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

در نهایت، ویژگی دستیار هوشمند Android Auto را داریم که هنگام اتصال گوشی به خودرو، بصورت خودکار راه‌اندازی شده و قادر خواهد بود به لیستی از پیام‌های آماده و شخصی سازی شده که برایتان ارسال می‌شود، پاسخ دهد. همچنین، سازنده وعده داد بزودی می‌توانید با صدای خود به جستجوی سریع‌تر موسیقی در برنامه‌های پخش موسیقی بپردازید.