ویژگی‌های جدید صفحه اکسپلور اینستاگرام
اینستاگرام نهایت تلاش خود را کرده است تا صفحه اکسپلور را برای تک‌تک کاربران حتی‌الامکان شخصی‌تر کند .

صفحه اکسپلور اینستاگرام شما کاملاً با صفحه اکسپلور اینستاگرام بهترین دوستتان تفاوت دارد ، چون این صفحه بر اساس آنچه معمولاً دوست دارید در اینستاگرام ببینید ، مختص خودتان طراحی می‌شود تا با هر بار ورود محتوای جدیدی را ببینید که احتمالاً مورد علاقه‌تان خواهد بود و از آن لذت خواهید برد .

الگوریتم اینستاگرام همواره رفتارتان را در این برنامه تحت نظر دارد ، این که کدام حساب‌های کاربری را دنبال می‌کنید ، چه پست‌هایی را دوست دارید و دربارۀ آنها نظر می‌دهید و از تماشای کدام استوری‌های اینستاگرام و IGTV لذت می‌برید ، همه و همه را تحت نظر می‌گیرد تا نکات جدیدی را دربارۀ رفتارتان یاد بگیرد .

الگوریتم اینستاگرام از این اطلاعات استفاده می‌کند تا صفحه اکسپلوری را خاص هر کاربر با ده‌ها پیشنهاد مشابه به محتوای مورد علاقۀ وی ایجاد کند ، البته این پست‌ها از صفحاتی انتخاب می‌شود که کاربر در حال حاضر آنها را دنبال نمی‌کند .

منحصر به فرد بودن صفحات اکسپلور هر کاربر
در ادامه با جزئیات بیشتری از ویژگی‌های جدید صفحه اکسپلور اینستاگرام آشنا می‌شوید که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید به موفقیت بالایی در برند و کسب و کارتان دست پیدا کنید .

۱. استوری‌های اینستاگرام در صفحه اکسپلور !
صفحه اکسپلور اینستاگرام تا به حال پست‌هایی را بر مبنای موضوعات مورد علاقۀ هر کاربر نشان می‌داد ، از این پس می‌توانید استوری‌های پیشنهادی اینستاگرام برای خود را نیز در این صفحه ببینید .

اکنون می‌توانید وارد صفحه اکسپلور بشوید و با استوری‌هایی از کاربرانی سرگرم شوید که فعلاً آنها را دنبال نمی‌کنید، اما احتمالاً مشابه همان کاربرانی هستند که در حال حاضر دنبالشان می‌کنید یا مرتباً به صفحه‌شان سر می‌زنید .

این قابلیت فرصت بی‌نظیری برای برندها است که امکان دیده شدن توسط مخاطبین جدید را در اختیارشان قرار می‌دهد ـ چون بینندگان استوری‌هایشان دیگر فقط محدود به فالوئرهایشان نمی‌شود . هر کاربری می‌تواند استوری‌هایتان را در صفحه اکسپلور اینستاگرام ببیند و با آنها ارتباط برقرار کند .

البته اگر موفالو را دنبال کنید به زودی ما راهکارهایی طلایی را برای دیده شدن استوری‌هایتان در صفحه اکسپلور اینستاگرام معرفی خواهیم کرد !

براساس گزارش اینستاگرام این ویژگی همچنان در حال عرضه می باشد . بنابراین اگر هنوز استوری‌ها را در صفحه اکسپلورتان نمی‌بینید ، اینستاگرام خود را آپدیت کنید !

۲ـ کانال‌های موضوعی جدید در صفحه اکسپلور اینستاگرام !
همین امسال بود که اینستاگرام کانال‌های موضوعی را در صفحه اکسپلور راه‌اندازی کرد تا به این ترتیب کاربران بتوانند محتوای مرتبط در زمینه‌های مورد علاقۀ خود را به روش جدیدی در ایسنتاگرام پیدا کنند .

 

کانال های موضوعی اکسپلور اینستاگراماز آنجایی که هر روز بیش از ۲۰۰ میلیون نفر برای الهام گرفتن و یافتن ایده‌های جدید از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می‌کنند، منطقی به نظر می‌رسد که اینستاگرام راهی را برای سازمان‌دهی این دریای نامتناهی از پست‌های گوناگون ایجاد کرده باشد .

وقتی صفحه اکسپلور اینستاگرام را باز می‌کنید ، فهرستی از موضوعات را در بالای صفحه با کانال‌های شخصی‌سازی شده می‌بینید .

ابتدای این فهرست کانال “برای شما” است که مجموعه‌ای از پست‌ها را مطابق با علائق متنوع‌تر هر کاربر به نمایش می‌گذارد و پس از آن کانال‌هایی در زمینۀ موضوعاتی همچون هنر، ورزش ، زیبایی یا مد پیشنهاد می‌شود .

همچنین فهرستی از هشتگ‌هایی که ممکن است برای کاربر جالب باشد ، نیز ارائه می‌شود تا کاربران راه‌های بیشتری برای جستجو در زمینه‌های مورد علاقه‌شان داشته باشند .

بنابراین اگر برندی هستید که سودای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام را دارید ، باید بدانید که متمرکز شدن روی موضوعات مناسب و استفاده از هشتگ‌ها برای طبقه‌بندی پست‌هایتان امروزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد .

3ـ ویدئوهای IGTV در صفحه اکسپلور !
ویدئوهای IGTV از این پس بخش مختص به خود را در صفحه اکسپلور خواهد داشت . این جایگاه اختصاصی خبر فوق‌العاده‌ای برای برندها و فیلم‌سازان است .

ویدیوهای igtv در اکسپلور اینستاگرام
با کلیک کردن روی ” IGTV” می‌توانید صفحۀ هوم IGTV را که به تازگی به‌روزرسانی شده ببینید و در میان فید شخصی‌سازی شده از ویدئوهای پیشنهادی از فیلم‌سازانی بچرخید که آنها را دنبال می‌کنید یا ممکن است تمایل به دنبال کردنشان داشته باشید .

اختصاص دادن فضا به ویدئوهای IGTV روش منحصربه فرد دیگری است که اینستاگرام برای دیده شدن محتواهای ویدئویی جالب در این پلتفرم ایجاد کرده است .

۴ـ کانال خرید در صفحه اکسپلور اینستاگرام !
اینستاگرام حرکت بی‌نظیری را برای تسهیل خرید در این پلتفرم انجام داده است، اقدامی که خبر خوشی برای برندها و صاحبان کسب و کارها به شمار می‌آید .

اینستاگرام کانال خرید جدیدی را در صفحه اکسپلور ایجاد کرده است تا به این ترتیب کاربران فضایی اختصاصی را برای خرید از برندهایی که آنها را دنبال می‌کنند و برندهایی که هنوز کشفشان نکرده‌اند، در اختیار داشته باشند.

 

کانال خرید در صفحه اکسپلور اینستاگراموقتی روی گزینه “خرید” کلیک می‌کنید ، فیلترهای طبقه‌بندی شده در نوار پیمایش به نمایش درمی‌آید تا بهتر بتوانید کالای مورد نظرتان را در دستۀ اختصاصی آن، مانند زیبایی، پوشاک ، دکوراسیون خانه و … جستجو کنید .

کانال خرید ویژگی جدید ارزشمندی در صفحه اکسپلور اینستاگرام است که برندها حتماً باید از آن بهره بگیرند ـ این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا محصولات و برندهای بیشتری را برمبنای محصولاتی که معمولاً جستجو و خریداری می‌کنند، کشف کنند . به علاوه کاربران به لطف این ویژگی می‌توانند بدون نیاز به ترک کردن اینستاگرام ، از مرحلۀ جستجو به مرحلۀ خرید بروند ! 🔍⬅️🛒 !

ویژگی خرید در اکسپلور اینستاگرام
اینستاگرام این ویژگی را در این ماه به کاربران ایالات متحده امریکا عرضه کرد ، منتظریم تا این قابلیت به زودی در کشورهای دیگر نیز فعال شود .

سازو کار عملکرد صفحه اکسپلور اینستاگرام !
احتمالاً این سوال برایتان ایجاد شده است که صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

به طور خلاصه می‌توان گفت که صفحه اکسپلور اینستاگرام از الگوریتم اینستاگرام برای یاد گرفتن رفتار هر کاربر در برنامه ، به ویژه آگاهی از محتوا و پست‌های مورد علاقۀ کاربر و محتوایی که او بیشترین تعامل را با آن دارد ، استفاده می‌کند !

اینستاگرام از این اطلاعات برای یافتن پست‌های مشابه ، از کاربرانی استفاده می‌کند که شما هنوز آنها را دنبال نمی‌کنید ؛ اینستاگرام مجموعۀ منتخبی از محتوا و پست‌ها را بر پایۀ این اطلاعات ، خاص هر کاربر در صفحه اکسپلور به وی نمایش می‌دهد .
صفحه اکسپلور اینستاگرام امروزه بیش از هر زمان دیگری متناسب با رفتارهای کاربر در اینستاگرام شخصی‌سازی می‌شود.

برای درک تلاش اینستاگرام در راستای شخصی‌سازی کردن صفحه اکسپلور کافی است که صفحات اکسپلور افراد مختلف را با هم مقایسه کنید ـ برای مثال صفحه اکسپلور سه کاربر مختلف را می‌توانید در تصاویر زیر ببینید :

صفحه اکسپلور متفاوت 3 شخص مختلف
چنانچه صاحب کسب و کاری هستید که از اینستاگرام استفاده می‌کنید ، این ویژگی صفحه اکسپلور اینستاگرام به این معنا است که می‌توانید پست‌ها ، استوری‌ها و فیلم‌های IGTV خود را برای گروه کاملاً جدیدی از مشتریان احتمالی به نمایش بگذارید!

الگوریتم اینستاگرام به سختی در پشت صحنه در تلاش است تا محتوایی را که فکر می‌کند برایتان جالب‌تر از همه است ، برایتان دستچین کند و آن را در صفحه اکسپلور اختصاصیتان به نمایش بگذارد تا از یافته‌های جدید خود در اینستاگرام لذت ببرید .

۴ ترفند برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام
کلیک کن

اگرچه وب‌سایت تک کرانچ (یک وبسایت معتبر در زمینه خبررسانی و تجزیه و تحلیل فناوری‌ها ) مطلبی را دربارۀ عامل‌های متعددی مانند موقعیت و محتوای به تازگی دیده شده منتشر کرده است که الگوریتم اینستاگرام از آنها برای انتخاب محتوای شخصی صفحه اکسپلور هر کاربر استفاده می‌کند ، اما فهرست تک کرانچ فهرست کامل و جامعی از عامل‌های دخیل در این انتخاب نیست .

درهر حال تک کرانچ چند عامل مهم را که بر محتویات صفحه اکسپلور اینستاگرام تاثیر می‎گذارد ، معرفی کرده است که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم .

۱ـ فالوها و لایک‌های اینستاگرام
مهم‌ترین عاملی که تعیین می‌کند اینستاگرام چه محتوایی را در صفحه اکسپلور یک کاربر به نمایش می‌گذارد ، لایک‌ها و فالوهای جدید وی است .

اگر کاربری ده‌ها حساب کاربری مرتبط با زیبایی را دنبال کند و پست‌های مرتبط با این موضوع را لایک کند یا برایشان کامنت بگذارد ، اینستاگرام ویدئوهای IGTV ، فیلم‌ها ، استوری‌ها و پست‌های مرتبط با زیبایی بیشتری را در صفحه اکسپلور این کاربر به وی نشان می‌دهد ، البته از کاربرانی که او هنوز آنها را دنبال نمی‌کند .

۲ـ محتوای ویدئویی
عکس‌های جالب و چشمگیر همچنان مقدم بر پست‌های ویدئویی متوسط هستند ، اما تمایلی به وجود آمده است که محتوای ویدئویی بیشتری در صفحه اکسپلور نشان داده شود .

فیلم‌ها به طور خودکار در صفحه اکسپلور اجرا می‌شوند تا نسبت به عکس‌ها توجه بیشتری را جلب کنند !

۳ـ ویژگی‌های بصری بالای استوری‌ها
اینستاگرام برای استوری‌هایی که فیلم هستند یا المان‌های متحرک در آنها وجود دارد ، در فید اکسپلور ارجحیت قائل می‌شود !

به همین نحو استوری‌های با متن کمتر و گرافیک بیشتر مانند گیف‌ها و استیکرها شانس بیشتری برای دیده شدن در صفحه اکسپلور دارند !

۴ـ محتوای بازنشر شده
اگر هدفتان دیده شدن در صفحه اکسپلور است ، بهتر است این بار قبل از این که محتوایی را بازنشر کنید ، بیشتر فکر کنید . براساس گزارش تک کرانچ ” الگوریتم اینستاگرام محتواهایی مانند پست‌های بازنشر شده از پست‌های دیگران را در اولویت های پایین تر امتیاز بندی میکند ”

هرچند همچنان می‌توانید در مسیر بازاریابی خود از محتوای بازنشر شده استفاده کنید ، اما اگر می‌خواهید جایگاه چشمگیر و غبطه‌ برانگیزی در شبکۀ اکسپلور داشته باشید ، بهتر است برای محتواهای دیگری مانند استوری و فیلم اولویت قائل شوید .

برای این که بتوانید تفکر شفاف‌تر و راهبردی‌تری دربارۀ صفحه اکسپلور اینستاگرام داشته باشید و شانس خود را برای دیده شدن محتوایتان در این صفحه افزایش دهید ، هنگام انتشار پست بعدی خود توصیه‌های زیر را به کار ببندید .
راهکارهای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام !
چون الگوریتم اینستاگرام مبتنی بر علائق فردی است ، وقتی محتوایی روی صفحه اکسپلور به نمایش درمی‌آید ، افراد تصادفی نیستند که شما را می‌بینند ، بلکه به مخاطبین هدف نشان داده می‌شوید و به این ترتیب بیشتر در معرض دید مشتریانی قرار می‌گیرید که می‌خواهید آنان را جذب کنید .

بهترین ویژگی اکسپلور اینستاگرام این است که بدون پرداخت حتی یک ریال می‌توانید خود را به طیف جدیدی از مخاطبین هدف معرفی کنید 💰

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که به روشی راهبردی و موثر به این نکته فکر کنید که چطور می‌توانید محتوایی را در اینستاگرام ایجاد کنید که در صفحه اکسپلور دیده شود

در این بخش با ۱۰ راهکار طلایی برای بهبود راهبرد محتوا و افزایش شانس دیده شدن در صفحه اکسپلور آشنا می‌شوید .

# راهکار اول برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : از ابزار تحلیل برای یافتن محتوایی استفاده کنید که در صفحه اکسپلور طنین‌انداز شود !
احتمال دارد که بخشی از محتوایتان در حال حاضر به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه یافته باشد . اما ممکن است این فرصت از چشمانتان پنهان مانده باشد و خودتان حتی متوجه نشده باشید که این لایک‌ها و درگیری بیشتر مخاطبین با پست‌هایتان از کجا سرچشمه می‌گیرد .

اما خبر خوبی برایتان داریم ، در حال حاضر می‌توانید با استفاده از اینسایت (Insights) اینستاگرام دقیقاً متوجه شوید که چند نفر از صفحه اکسپلور اینستاگرام در حال دیدن پست‌هایتان هستند .

برای دیدن آنالیز پست‌هایتان کافی است سری به فید اینستاگرامتان بزنید و روی دکمه View Insights زیر پستتان کلید کنید در این بخش می‌توانید به شناخت بیشتری از بازتاب و عملکرد پستتان برسید .

در بخش Discovery تعداد بازدیدهای پستتان از بخش‌های مختلف مانند Home ، اکسپلور و … را می‌توانید ببینید .

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید ، این پست به صفحه اکسپلور راه یافته است و در آنجا بیش از ۶۰۰ بار دیده شده است و ۳۶ درصد افرادی که این پست را در اکسپلور دیده‌اند ، حتی جزء دنبال کنندگان هم نبوده‌اند .

ابزار تحلیل برای اکسپلور اینستاگرام
به آنالیز اینستاگرام توجه کنید تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد و کششی را با استفاده از محتوای فعلی راه یافته به صفحه اکسپلور ایجاد کنید ، سپس از این نوع محتوا برای آینده الهام بگیرید یا همین نوع محتوا را در پست‌های بعدی همانندسازی کنید .

برای مثال ما متوجه شدیم که پست‌های ویدئویی صدها بار توسط افرادی دیده می‌شود که حتی ما را دنبال نمی‌کردند ، بنابراین شروع به تولید محتوای ویدئویی بیشتر کردیم تا فالوورهای بیشتری را جذب کنیم

# راهکار دوم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : بهترین زمان را برای انتشار پست پیدا کنید !
وقتی صحبت از راهکارهای دیده شدن محتوا در صفحه اکسپلور اینستاگرام به میان می‌آید ، دو دلیل مهم برای یافتن بهترین زمان ممکن برای انتشار پست وجود دارد .

اول این که اگر بدانید فالوورهایتان چه زمانی بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند ، پست‌هایتان مشارکت بیشتری را جلب می‌کند، چرا که فالوورهایتان در زمان انتشار جدیدترین پست‌هایتان آنلاین هستند تا آنها را لایک کنند ، درباره‌شان نظر بدهند و درگیرشان بشوند .

درگیری و تعامل بالا با پست‌ها ، به ویژه در مدت اندکی بعد از انتشار ، این پیام را به الگوریتم اینستاگرام می‌دهد که این بخش از محتوا “با ارزش” است و ارزش درج در صفحه اکسپلور را دارد تا بقیه هم این محتوای جالب را کشف کنند و درگیر آن شوند .

دوم این که اگر بدانید مخاطبین فعلیتان چه زمانی آنلاین هستند و بیشترین فعالیت را دارند ، احتمال بالایی وجود دارد که مخاطبین آینده‌تان ، یعنی آنهایی که محتوایتان را در صفحه اکسپلور می‌بینند ، هم در آن زمان آنلاین باشند .

سرویس پاور لایک اکسپلور موفالو : یکی از سرویس های اکسپلور اینستاگرام می باشد . بلافاصله پس از قرار دادن پست جدید تعرفه را خریداری میکنید . اکانت های با کیفیت شروع به لایک پست شما میکنند و پست شما به احتمال خیلی قوی وارد اکسپلور می شود . پینشهاد ما استفاده همزمان از تمامی بسته های اکسپلور مثل ایمپرشن ، ریچ ، پاورلایک و .. می باشد .
بهترین زمان برای انتشار پست که بعد از آنالیز دوازده میلیون پست اینستاگرام جهانی توسط later.com محاسبه شد .

بهترین زمان ارسال پست – اکسپلور اینستاگرامما بعد از آنالیز دوازده میلیون پست در اینستاگرام به این نتیجه رسیدیم که بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام بازه زمانی نه تا یازده صبح در منطقه زمانی شرقی است . البته با توجه به آماری که موفالو در رابطه با ۱۲۰ هزار پست در اینستاگرام کاربران ایرانی بدست اورد ، این بازه زمانی در ایران ۲۰ الی ۲۲ می باشد !

افزایش کامنت اینستاگرام با چند روش کاربردی !
کلیک کن

البته نمی‌توان این نتیجه‌گیری را به تمام پروفایل‌ها و کسب و کارها تعمیم داد ، خودتان باید از ابزار آنالیز اینستاگرام استفاده کنید تا زمان دقیق آنلاین بودن مخاطبینتان را پیدا کنید .

# راهکار سوم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : زیبایی‌ شناسی کلی خود در اینستاگرام را در استوری‌هایتان هم به نمایش بگذارید !
با توجه به این که استوری‌های اینستاگرام امروزه در صفحه اکسپلور مشاهده می‌شود ، نمود یافتن حس زیبایی‌ شناسی و سبک برندتان در پست‌هایتان بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد .

براساس گزارش سایت تک کرانچ “استوری‌هایی که محتوایی مشابه پست‌های فید معمول یک کاربر دارند و به نوعی معرف پست‌های خالقشان هستند ، شانس بیشتری برای راه یافتن به اکسپلور اینستاگرام دارند”

بنابراین هر بار که می‌خواهید استوری را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید ، باید ذوق زیبایی‌شناسی خود را نیز در آن به نمایش بگذارید . برای مثال می‌توانید استوری‌های اینستاگرام GoToSkincare’s را مشاهده کنید و ببینید که چطور زیبایی‌شناسی ثابتی بر تمام این استوری‌ها حاکم است ، مهم نیست که این استوری‌ها فیلم‌هایی از پشت صحنه یا نمایش محصولات است یا دربارۀ محتواهای تولید شده توسط کاربران است ، درهر حال ردپای زیبایی‌شناسی GoToSkincare’s در تمام استوری‌هایش به چشم می‌خورد . هایلایت ها را مشاهده کنید تا درک بیشتری از این صحبت ها پیدا کنید .

توصیۀ دیگر به منظور خلق استوری‌های مناسب برای دیده شدن در صفحه اکسپلور این است که فیلم‌هایی پویاتر با المان‌های متحرک بیشتر را برای پست‌هایتان خلق کنید .

می‌توانید چند گیف یا افکت تصویری به استوری اضافه کنید یا استوری‌بردی از یک مجموعه فیلم را خاص استوری‌هایتان طراحی کنید ؛ تفاوتی نمی‌کند از کدام راهکار استفاده کنید ، در هر حال بهتر است از متن و عکس‌های ثابت کمتر و پویانمایی بیشتر استفاده کنید .

# راهکار چهارم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : محتوای عکس‌ها را به فیلمی مناسب فید یا استوری تبدیل کنید !
تردیدی نیست که محتوای ویدئویی به لطف اضافه شدن استوری و IGTV ، نقش اصلی را در صفحه اکسپلور یافته است و نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند .

به نقل از تک کرانچ “از آنجایی که فیلم‌ها به صورت خودکار در اکسپلور اجرا می‌شوند و معمولاً توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، این قابلیت را دارند که در مرتبۀ بالاتری نسبت به عکس‌ها قرار بگیرند.”

اما تولید محتوای ویدئویی از نقطه صفر کاری زمانبر است ؛ به علاوه اگر ده‌ها عکس فوق‌العاده در اختیار داشته باشید ، دلیلی ندارد که از آنها استفاده نکنید .

خوشبختانه به کمک چند ترفند ساده می‌توانید “ویدئوهای” داینامیکی را بدون دردسر زیاد برای فید و استوری‌هایتان تولید کنید :

۱ـ تولید گرافیک استاپ موشن از عکس
به جای منتشر کردن عکس از محصولاتتان بهتر است تصاویر را در لایه‌های جداگانه باز کنید تا افکت استاپ موشن برای عکس‌هایتان ایجاد شود .

در فیلم زیر می‌بینید که جو مالون چطور توانسته است گرافیک استاپ موشنی را برای فیدش خلق کند که صدها لایک و کامنت را نصیبش کرده است :

 

اینستاگرام هنوز این نوع محتوا را به عنوان ویدئو در نظر می‌گیرد و آن را بالاتر از عکس در صفحه اکسپلور نشان می‌دهد .

۲ـ اضافه کردن حرکت به عکس
حتی یک تغییر جزئی در عکس می‌تواند تفاوت چشمگیری را در عملکرد پست‌هایتان در فید و استوری اینستاگرام ، و به تبع آن در صفحه اکسپلور اینستاگرام ایجاد کند .

برای مثال همان‌طور که در پست زیر می‌بینید ما فقط حرکتی جزئی به ابرها داده‌ایم :

 

ما یکی از پست‌های قدیمی را با استفاده از نرم افزار enlightpixaloop ارتقاء دادیم تا فیلم بالا را تولید کنیم و به محتوایی برسیم که شانس بیشتری برای بالا آمدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام داشته باشد و نتیجه هم دقیقا همینطور بود !!

۳ـ اضافه کردن یک المان متحرک به عکس
آیا می‌توانید ستاره چشمک‌زن را در پست زیر ببینید؟

این ستاره چشمک‌زن نه تنها درخشش جذابی به پستمان می‌دهد ، باعث بهبود مشارکت با کاربران نیز می‌شود ، چرا که اینستاگرام این المان متحرک را نیز به عنوان یک پست ویدئویی در نظر می‌گیرد .

تولید این پست بسیار آسان بود ـ فقط این عکس را در استوری‌های اینستاگرام بارگذاری کنیم و استیکر گیف ساده‌ای را به آن اضافه کردیم و سپس آن را در بخش camera roll ذخیره کردیم !

فایل ویدئویی را با استفاده از نرم‌افزار InShot کراپ کردیم تا ابعاد آن برای فید مناسب شود .

۴ـ اضافه کردن یک پس‌زمینه ویدئویی متحرک به عکس با استفاده از ویدئو استوک
اگر می‌خواهید عکس‌هایتان به صفحه اکسپلور راه پیدا کند ، به عنوان محتوای ویدئویی در بالای صفحه دیده شود و به بهبود عملکرد فیدتان کمک کند ، اضافه کردن پس زمینه ویدئویی متحرک راهکار فوق‌العاده‌ای برای ادیت عکس‌هایتان به شمار می‌آید .

با استفاده از استوک فوتیج (فوتیج آماده) و قالب‌های استوری‌های متحرک اینستاگرام و به کمک نرم‌افزارهای طراحی مانند Over، PicMonkey، Mojo یا InShot می‌توانید المان‌های ویدئویی را به عکس‌هایتان اضافه کنید .

۵ـ از ابزار بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید یا تصاویر تکرار شونده گیف مانند را از عکس تولید کنید
فکر میکنم مشخصه و این قسمت نیاز به توضیح و مثال خاصی نباشه .

اگر ده‌ها عکس فوق‌العاده دارید که می‌خواهید آنها را به اشتراک بگذارید ، می‌توانید آنها را با استفاده از نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ کنار هم قرار بدهید تا یک گیف کاملاً ساده تولید شود .

در پست زیر ویدئوی تکرار شوندۀ ساده‌ای را می‌بینید که ASOS به فیدش اضافه کرده است :

برای تبدیل عکس‌های ثابت به یک محتوای ویدئویی در اینستاگرام نیاز به وقت یا تلاش چندانی ندارید . حتی المان‌های متحرک کوچکتری مانند استیکرهای گیف نیز می‌تواند به بیشتر دیده شدن پست‌هایتان کمک کند !

# راهکار پنجم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : ویدئوهای کوتاه و جذابی را از محصولاتتان برای به اشتراک گذاشتن در فید خلق کنید
احتمالاً تا به حال بارها عکس‌های بی‌نظیری را برای معرفی محصولاتتان گرفته‌اید و در فید ایسنتاگرام به اشتراک گذاشته‌اید اما ..

اگر می‌خواهید به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید ، زمان آن رسیده است که روش تولید محتوای ویدئویی برای به نمایش گذاشتن محصولاتتان را هم یاد بگیرید!
پستی به سادگی فیلم آموزش آرایش زیر می‌تواند توجه کاربران را در صفحه اکسپلور به خود جلب کند :

این ویدئو بیش از 715 هزار بار دیده شده است و نرخ درگیری آن (engagament) بسیار بالاتر از پست‌های دیگر Laura Mercier است .

چرا؟ چون فیلم بالا فیلمی کوتاه ، جذاب و مختصر و مفید است که در میان فیدی مملو از عکس‌های ثابت می‌درخشد . هرچند نمی‌توانیم این موضوع را اثبات کنیم ، اما حاضریم شرط ببندیم که این پست به صفحه اکسپلور راه پیدا کرده است و باعث هجوم کاربرانی به صفحه Laura Mercier شده است که جزء دنبال کنندگان او نبوده‌اند ! 😃😎

چه دوست داشته باشید فیلم‌های آموزشی کوتاهی را مانند Laura Mercier به اشتراک بگذارید ، چه بخواهید مانند Lululemon محصولاتتان را در زندگی واقعی به کمک سفیران مختلف به نمایش بگذارید ، باید سعی کنید محصولاتتان را با فوتیج ویدئویی جالبی معرفی کنید که مخاطبین جدید را به سرعت جذب کند .

# راهکار ششم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : محصولاتتان را در پست‌هایتان تگ کنید تا در کانال خرید دیده شوند
آماده‌اید تا پست‌های مربوط به محصولاتتان را در کانال خرید جدید اینستاگرام به نمایش بگذارید؟

15 تکنیک برای افزایش فالوور اینستاگرام و موفقیت کسب و کار
کلیک کن

تنها راه برای دست یافتن به فضایی چشمگیر و غبطه‌برانگیز در کانال خرید اینستاگرام این است که کار را از تگ‌ کردن محصولات قابل خرید در پست‌هایتان شروع کنید .

صرفاً پست‌ها و استوری‌هایی که از تگ‌های محصولات استفاده کرده باشند ، در کانال خرید صفحه اکسپلور دیده می‌شوند .

به این ترتیب اینستاگرام تجربۀ خرید روان و بدون وقفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند ؛ کاربران می‌توانند در میان محصولات جستجو کنند و کالای مورد نظرشان را بدون ترک کردن اینستاگرام خریداری کنند .

# راهکار هفتم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : برندهای مرتبط را در پست‌هایتان تگ و منشن کنید
وقتی برندی را در پست فید یا استوری اینستاگرام تگ یا منشن می‌کنید ، در واقع این پیام را به الگوریتم اینستاگرام می‌دهید که رابطه‌ای بین این دو حساب کاربری وجود دارد .

برای مثال به همکاری Ban.do و Alfred برای تولید فنجان‌های قهوه بامزه در پست زیر توجه کنید ؛ ثمرۀ این همکاری در پست بی‌نظیری در اینستاگرام نمود یافته است که برای هر دو برند مفید است .

Ban.do همواره هنگام انتشار پستی در اینستاگرام ، آلفرد را در کپشن پست ، خود عکس و استوری‌ها تگ می‌کند .

البته آلفرد نیز متقابلاً باندو را در تمام محتواهایی که به اشتراک می‌گذارد ، تگ می‌کند .

این ارتباط متقابل به این معنا است که وقتی آلفرد پستی را با تگ کردن باندو منتشر می‌کند ، به احتمال زیاد ممکن است در صفحه اکسپلور اینستاگرام فالوورهای باندو که آلفرد را دنبال نمی‌کنند ، دیده شود .

الگوریتم اینستاگرام این نکته را یاد گرفته است که ارتباطی بین این دو برند وجود دارد و سعی می‌کند پست‌های آلفرد را به افرادی که فکر می‌کند ممکن است به آنها علاقه‌مند باشند ـ در این مورد خاص فالوورهای فعلی باندو ـ نشان بدهد .

تگ و منشن برندهای مرتبط ، تاکتیکی بسیار ساده‌ای است که شانس راه یافتن به صفحه اکسپلور و دیده شدن توسط مخاطبینی را افزایش می‌دهد که می‌دانید شباهت قابل توجهی به مخاطبین هدفتان دارند .

بنابراین دفعۀ بعد که می‌خواهید با یک برند همکاری کنید ، بخشی از محتوای تولید شده توسط کاربر را بازنشر یا از کار فوق‌العاده دیگر خالقان اینستاگرام تعریف کنید ، حتماً آنها را در پست و کپشن تگ کنید !
# راهکار هشتم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : زمانی را به تولید ویدئوهای IGTV اختصاص بدهید
اگر تولید محتوای IGTV را تابه حال شروع نکرده‌اید ، وقت آن رسیده است که دست به کار شوید . محتوای IGTV امروزه جالب‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری است .

با توجه به این که اینستاگرام بخشی را در صفحه اکسپلور به ویدئوهای IGTV اختصاص داده است ، شانس این را دارید که فیلم‌هایتان نظر تعداد بی‌شماری ار فالوورهای احتمالی را به خود جلب کند .

از این گذشته از آنجایی که فیلم‌ها باید طولانی‌تر از ۶۰ ثانیه باشد تا بتوانید آنها را در کانال بارگذاری کنید ، فرصتی طلایی در اختیار دارید تا خود و برندتان را به بینندگان جدید معرفی کنید .

چنانچه ویدئوهای IGTV باکیفیتی تولید کنید ، شانس بالایی دارید که بازدیدکنندگان فیلم‌هایتان از دیدن آنها در صفحه اکسپلور لذت ببرند و به این ترتیب به فهرست دنبال کنندگانتان بپیوندند .

# راهکار نهم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : از هشتگ‌های اینستاگرام، به ویژه هشتگ‌های برند استفاده کنید
چه هشتگ‌ها را دوست داشته باشید ، چه از آنها متنفر باشید، نمی‌توانید قدرت و تاثیرگذاری هشتگ‌ را انکار کنید .

پست‌هایی که حداقل یک هشتگ دارند ، به طور متوسط ۱۲.۶ درصد مشارکت بیشتری را نسبت به پست‌های بدون هشتگ جلب می‌کنند ، بنابراین اگر می‌خواهید لایک‌های بیشتری در اینستاگرام بگیرید و به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید ، بدانید که استفاده از هشتگ ضروری است . علاوه بر این …

هشتگ کمک می‌کند تا در صفحه اکسپلور افراد دیگری که هشتگ‌های مورد استفاده‌تان را به کار می‌برند و با آنها تعامل دارند، نیز دیده شوید .
بنابراین به سادگی با به کار بردن هشتگ مناسب با کسب و کار و موضوع پستتان می‌توانید خود را به کاربران دیگری که از هشتگ‌های یکسانی استفاده می‌کنند ، نشان بدهید .

فراموش نکنید که از هشتگ در استوری‌های اینستاگرامتان هم استفاده کنید ، چرا که درج این هشتگ‌ها شانس دیده شدن استوری‌هایتان توسط افراد بیشتری را افزایش می‌دهد .

دیده شدن توسط افراد بیشتر به معنای درگیری بیشتر است و درگیری بیشتر موجب می‌شود که الگوریتم اینستاگرام پستتان را محتوای جذابی قلمداد کند که ارزش به اشتراک گذاشتن با کاربران دیگر را دارد .

اما به خاطر بسپارید که استفادۀ راهبردی و منطقی از هشتگ‌ها بسیار مهم است .

به جای استفاده از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هشتگ‌ها بهتر است هوشمندانه و انتخابی عمل کنید . اصلی‌ترین هشتگ‌های اینستاگرام را که برترین عملکردها را برای کسب و کارتان دارند ، با دقت گلچین کنید ؛ هشتگ‌های انتخابیتان باید از سوی گروه جذابی حمایت شوند و خاص مخاطبین هدفتان باشند !

# راهکار دهم برای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام : پست‌های نقل قول را امتحان کنید
یکی از مهم‌ترین ترندهای اینستاگرام استفاده از نقل قول در راهبرد محتوا است ؛ ترندی که هیچ نشانه‌ای از کمرنگ شدن در آن دیده نمی‌شود .

اکثر افراد فکر می‌کنند ، نقل قول صرفاً نوعی صفحه‌پرکن است که وقتی دیگر هیچ ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد به اجبار به آن روی می‌آورید . اما واقعیت این است که دلایل مختلفی برای استفاده از نقل قول وجود دارد که از آن جمله می‌توان به جلب درگیری و مشارکت بیشتر و ترویج کمپین‌های خاص اشاره کرد .

از این گذشته یکی از مزایای شاخص درج نقل قول در پست‌های اینستاگرامی ، هموار کردن راه برای دیده شدن در صفحه اکسپلور است .

در میان انبوهی از فیلم‌ها و پست‌ها ، پستی که از نقل قول معروفی استفاده کرده باشد و به خوبی طراحی شده باشد ، می‌تواند همچون نگینی در میان جمع بدرخشد و وقتی به صفحه اکسپلور راه پیدا کند ، چنان توجه و مشارکتی را جلب کند که شما را از شدت تعجب انگشت به دهان کند ! 😄

اگر هم در پست نقل قولتان از پویانمایی استفاده کنید ، که چه بهتر ! برای مثال به پست HelloSunshine نگاه کنید :

بسیاری از برندهای معروف دیگر نیز از همین ترفند برای افزایش مشارکت ، تثبیت جایگاه خود در صفحه اکسپلور و خیره کردن چشم فالوورهای بالقوه به خود بهره می‎گیرند .

و اما اختتامیه ! 😜

چه یک برند قدیمی اینستاگرامی باشید که می‌خواهید از مرز یک میلیون فالوور عبور کنید ، چه صاحب کسب و کاری نوپا ، در هر حال ، دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام برایتان مفید خواهید بود !

چنانچه توصیه‌های فوق را در راهبرد محتوای خود به کار ببندید ، افراد بیشتری پست‌ها ، استوری‌ها و فیلم‌هایتان را در فید اکسپلور شخصی خود کشف می‌کنند ، و به این ترتیب به زودی می‌توانید مشارکت و فالوورهای بیشتری را برای پروفایلتان جذب کنید .

بعد از آن که راهبردتان را برای راه یافتن به صفحه اکسپلور اینستاگرام به دقت تعریف کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای اینستاگرامتان را با ما برنامه‌ریزی و زمانبندی کنید تا به این ترتیب هیچ فرصتی را برای رشد حساب کاربریتان از دست ندهید .