با یک جستجوی کوتاه و ساده در گوگل متوجه خواهید شد که یکی از شغل‌های پردرآمد در سطح دنیا و همچنین در ایران بلاگری است. بله درست متوجه شده‌اید امروزه بلاگری به‌عنوان یک شغل پذیرفته می‌شود. شغلی پردرآمد که شهرت یا حتی محبوبیت را برای شما فراهم می‌کند و حیات آن به دیده شدن و جذب تعداد بالای مخاطبین است.

بسیاری از افراد متصور هستند که تنها با اشتراک چند پست و استوری در اینستاگرام به یک بلاگر موفق و معروف تبدیل خواهند شد، اما واقعیت این است که بلاگری نیز همانند سایر مشاغل به آموزش نیاز دارد. از این رو در ادامه راهنمای کامل بلاگر شدن را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

موفالو | Mofollow

بلاگر کیست؟
برای بلاگر شدن در ابتدا لازم است که با مفهوم آن آشنا شوید. آیا معنای دقیق بلاگری را می‌دانید؟

بلاگرها افرادی هستند که با توجه به دانش یا تخصصی که دارند در زمینه خاصی در فضای مجازی محتوا تولید می‌کنند. به این تولید محتوا در اصطلاح بلاگ کردن نیز گفته می‌شود.

موفالو | Mofollow

امروزه بلاگری به عنوان یک شغل در سطح دنیا محسوب می‌شود.

راهنمای کامل بلاگر شدن
همان طور که در ابتدای متن گفتیم بلاگری همانند سایر مشاغل نیاز به آموزش و دانش مخصوص به خود را دارد. جالب است بدانید که در بسیاری از کشورها کلاس‌های تخصصی بلاگر شدن با هزینه‌های هنگفت و بالا برگزار می‌شود. کشور ایران نیز از چنین چیزی مستثنی نیست و کلاس‌های بلاگری با شهریه‌های بالا در حال برگزاری است.

مقاله‌هایی با عنوان راهنمای کامل بلاگر شدن یا چگونه بلاگر موفق شویم نیز به طور روزانه در گوگل قرار می‌گیرند، اما متأسفانه این مقاله‌ها محتوای ارزشمندی ندارند و بیشتر در جهت تبلیغ آموزشگاه‌های مختلف نوشته و نشر داده می‌شود. با این حال ما به شما مژده ارائه مقاله‌ای کامل و کاربردی در خصوص بلاگری را می‌دهیم.

تنها کافی است که ما را تا پایان این متن همراهی کنید که به صداقت ادعایمان پی ببرید.

مرحله اول: موضوع بلاگرت را مشخص کن
امروزه بلاگری در زمینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. از این رو لازم است که در ابتدا موضوع بلاگری خود را با توجه به علاقه و تخصصتان مشخص کنید.

بیوتی بلاگر (BEAUTY BLOGGER)
بیوتی بلاگرها، بلاگرهایی هستند که در زمینه آرایشی و زیبایی فعالیت دارند. این دسته از بلاگرها با همکاری با کمپانی‌های بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی به معرفی روش‌های مراقبت از مو و پوست، محصولات مربوط به آن و همچنین نحوه آرایش صورت یا پیرایش مو می‌پردازند.

مخاطبین بیوتی بلاگرها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، اما این بدین معنی نیست که تنها بانوان می‌توانند بیوتی بلاگر شوند. در این زمینه آقایان نیز فعالیت می‌کنند. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین بیوتی بلاگرهای یوتیوب و اینستاگرام را آقایان تشکیل می‌دهند. جیمز چارلز از جمله افراد موفق در زمینه بیوتی بلاگری است که ویدئوهای او در یوتیوب بیشترین بازدید را دارد.

موفالو | Mofollow

بیوتی بلاگری یکی از انواع بلاگری در اینستاگرام است .

فشن بلاگر (FASHION BLOGGER)
بلاگرهایی که به طور تخصصی در حوزه مد و پوشاک فعالیت دارند را با عنوان فشن بلاگر می‌شناسند. این افراد با آموزش در خصوص نحوه ست کردن لباس‌ها و معرفی استایل‌های مناسب هر مهمانی مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. کمپانی‌های بزرگ طراحی لباس و برندهای پوشاک به سراغ این دسته از بلاگرهای می‌آیند. کیارا فرنگی از جمله مشهورترین و موفق‌ترین فشن بلاگرها در اینستاگرام است.

موفالو | Mofollow

فشن بلاگرها مورد توجه طراحان و کمپانی‌های بزرگ هستند .

بلاگر سفر و گردشگری (Travel BLOGGER)
بلاگرهای سفر و گردشگری با سفر به مناطق مختلف دنیا و معرفی مناطق دیدنی و توریستی به فعالیت می‌پردازند. این افراد اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، مرکزهای خرید و جاذبه‌های گردشگری را به تصویر می‌کشند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

جالب است بدانید که علاوه بر تورهای گردشگری، دولت‌ها نیز برای ارتقا صنعت توریستی خود به بلاگرهای سفر و گردشگری رو می‌آورند. از این رو علاوه بر سفر رایگان به سراسر دنیا حقوق و دستمزد نیز دریافت می‌کنند. از جمله بلاگرهای مطرح سفر و گردشگری در اینستاگرام هدی رستمی است.

موفالو | Mofollow

بلاگر غذا و خوراکی (FOOD BLOGGER)
بلاگرهای غذا و خوراکی که بیشتر با عنوان فود بلاگر شناخته می‌شوند به معرفی رستوران‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها و… می‌پردازند. مخاطبین این افراد را کسانی تشکیل می‌دهند که به غذا و خوراکی‌ها علاقه زیادی دارند. با توجه به اینکه غذاها سرگرمی لذت بخشی برای تمام افراد محسوب می‌شود؛ می‌توان ادعا کرد که در صورت داشتن توانایی‌هایی بلاگری، تعداد مخاطبین بالا بدون هیچ محدودیت سنی را جذب می‌کنند.

رستوران‌ها و طباخی برای معرفی غذاها و همچنین خدمات خود به سراغ این دسته از بلاگرها می‌روند. مستر تستر از جمله فود بلاگرهای مطرح در اینستاگرام و یوتیوب است.

موفالو | Mofollowموفالو | Mofollow

فود بلاگری با مخاطبان زیاد بدون محدودیت سنی

بلاگر خودرو (CAR BLOGGER)
بلاگرهای خودرو را علاقه‌مندان به ماشین‌ها شامل می‌شوند. آن‌ها با معرفی ماشین‌های به روز در سطح دنیا و بررسی ویژگی‌ها و امکانات آن مخاطبینی که به صنعت خودرو سازی علاقه دارند را جذب می‌کنند. بلاگرهای خودرو حتی به معرفی و نحوه تعمیر یک خودرو نیز می‌پردازند.

خودروسازان و نمایندگی‌های آن‌ها کسانی هستند که برای معرفی محصولات خود به این بلاگرها رو می‌آورند. جیمی کلارک سون از جمله بلاگرهای مطرح در عرصه خودرو است.

موفالو | Mofollow

بلاگرهای خودرو مورد توجه کمپانی‌های خودرو سازی هستند.

بلاگر دکوراسیون (INTERIOR BLOGGER)
بلاگرهای دکوراسیون با معرفی سبک‌های مختلف چیدمان و همچنین اشتباهات رایج در دکوراسیون مخاطبین مختلف از جمله تازه عروس‌ها یا آن‌هایی که قصد ازدواج دارند را به خود جذب می‌کنند. این بلاگرها با دانشی که در خصوص دکوراسیون دارند مخاطبان خود را در طرز صحیح چیدمان و دکور منزل یا حتی شرکت و اداره کمک می‌کنند. تیم‌های اجرایی مختلف و شرکت‌ها غالباً برای معرفی خدمات و محصولات خود به این دست از بلاگرها رو می‌آورند.

موفالو | Mofollow

بلاگرهای دکوراسیون به چیدمان صحیح منازل کمک می‌کنند.

بلاگر طنز (INTERTAINMENT BLOGGER)
بلاگرهای طنز ویدئو کلیپ طنز و خنده دار یا استندآپ تولید می‌کنند. مخاطبین این بلاگرها مشخصه خاصی ندارند و به سن یا جنسیتی محدود نمی‌شوند. خلاقیت و طنازی از جمله ویژگی‌های این بلاگرهاست.

آنها با معرفی محصولات و خدمات مختلف به کسب درآمد می‌پردازند و در صورتی که بتوانند استعداد خود را در رشته بازیگری نشان دهند موفق به ورود به دنیای بازیگری و سینما نیز می‌شوند. محسن ایزی از جمله بلاگرهای مطرح در عرصه تولید محتوای طنز در اینستاگرام شناخته می‌شود.

موفالو | Mofollow

بلاگرهای طنز از جمله بلاگرهای مطرح و پرمخاطب در اینستاگرام هستند.

بلاگر گیم (VIDEO GAME BLOGGER)
بلاگرهای گیم از جمله بلاگرهای مورد علاقه گیم بازها و دوستداران بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها هستند. این بلاگرها با معرفی بازی‌های روز و نقد و بررسی آن در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند. کمپانی‌های سازنده این بازی‌ها برای معرفی محصولات و آثار خود به این دسته از بلاگرها رو می‌آورند.

دوستداران گیم و کنسول‌ها مخاطب اصلی بلاگرهای گیم هستند.

بلاگر اقتصادی (ECONOMY BLOGGER)
بلاگرهای اقتصادی کسانی هستند که به بررسی چالش‌های مهم و بزرگ اقتصادی شرکت‌ها و کارآفرینان آفرینان می‌پردازند. این بلاگرها مخاطبین ویژه و محدودی دارند ولی می‌توانند مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها برای برگزاری همایش باشند.

موفالو | Mofollow

بلاگرهای اقتصادی به بررسی چالش‌های مهم اقتصادی می‌پردازند.

سایر بلاگرها
امروزه بلاگرها در زمینه‌های مختلف دیگری نیز فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال بلاگرهایی در زمینه آموزش خیاطی، عکاسی، نقاشی، آشپزی و… وجود دارند. در واقع اگر در زمینه‌های دیگری نیز تخصص و استعداد دارید، به عنوان بلاگر در آن زمینه می‌توانید فعالیت داشته باشید.

دنیای بلاگری دنیای محدودی نیست و دروازه‌های خود را برای تمامی افرادی که قاعده آن را می‌دانند باز کرده است. با توجه به تعداد بالای بلاگرها در هر یک از زمینه‌های گفته شده، کسی پیروز میدان می‌شود که در انتخاب موضوع کمی خلاقیت به خرج دهد و همچنین با خرید لایک فوری و ارزان در مدت زمان کوتاهی بعد از افتتاح پیج کاری در اکسپلور قرار گیرد و از این طریق خود را به سایر مخاطبان اینستاگرام معرفی کند.

برای خلاق بودن ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که موضوع را به صورت متمرکزتری انتخاب کنید که در بین رقبا متمایز و ویژه شوید. یعنی به عنوان مثال اگر به فودبلاگری علاقه دارید تنها به معرفی فست فودها بپردازید و با این انتخاب خود را نسبت به سایر فودبلاگرها متمایز کنید.

بلاگری بدون چهره + 11 ایده جذاب و پولساز
کلیک کن

چطور موضوع بلاگری را انتخاب کنم؟
حال که با انواع بلاگرهای فعال در اینستاگرام و یوتیوب آشنا شده‌اید، با پاسخ به سوال‌های زیر به راحتی موضوع بلاگریتان را انتخاب کنید.

تخصص شما چیست؟
به چه چیزهایی علاقه دارید؟
نیاز مردم چیست؟
از چه روش‌هایی قصد دارید درآمد کسب کنید؟
مرحله دوم: صفحه شخصی در اینستاگرام بساز
بعد از انتخاب موضوع بلاگری، حالا وقت ساختن صفحه شخصی در اینستاگرام است. اینستاگرام برای کسانی که قصد دارند از طریق این اپلیکیشن به طرق مختلف کسب درآمد داشته باشند صفحه‌ای با عنوان صفحه تجاری یا صفحه کاری در نظر گرفته است.

ویژگی و امکانات صفحه کاری اینستاگرام
صفحه کاری ویژگی‌ها و ابزارهای مورد استفاده یک بلاگر را دارد. در این صفحه موارد زیر برای شما فعال می‌شود.

FOLLOWERS: این گزینه در صفحه‌های شخصی و عادی نیز وجود دارد تعداد فالوورها و دنبال کننده‌های صفحه شما را نشان می‌دهد. تعداد فالوور در میزان موفقیت و کسب درآمد شما نقش مهمی را ایفا می‌کند. رمز موفقیت بلاگرهای بزرگ در اینستاگرام این است که در ابتدای کار برای دیده شدن صفحه کاری‌شان شان فالوور فعال و واقعی خریده‌اند. خرید فالوورهای واقعی با تسلط بر قوانین اینستاگرام به گونه‌ای فعالیت می‌کند که نه تنها موجب بسته شدن صفحه شخصی شما نمی‌شود بلکه بازدید و تعداد فالوورهای صفحه شما را نیز بالا می‌برد.

IMPRESSIONS: تعداد IMPRESSIONS نشان می‌دهد که تبلیغ شما به چه تعداد در صفحه اینستاگرام کاربران ظاهر شده است.
WEBSITES CLICK: در صورتی که در بیو صفحه خود لینکی را قرار داده‌اید با این گزینه به تعداد دفعاتی که کاربران از لینک استفاده کرده‌اند پی خواهید برد.
REACH: این گزینه به شما نشان می‌دهد که چه تعداد کاربر یکتا حداقل برای یکبار صفحه شما را از نظر گذرانده است.
PROFILE VISIT: گزینه PROFILE VISIT تعداد دفعاتی که پروفایل شما توسط کاربران اینستاگرام مشاهده شده را نشان می‌دهد.

همچنین صفحات کاری برای هر پست اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

LIKES: همان طور که می‌دانید این گزینه تعداد لایک‌های هر پست را نشان می‌دهد. تعداد لایک‌های هر پست به صفحه کاری شما اعتبار می‌بخشد. در واقع زمانی که مخاطب و کاربر اینستاگرام با تعداد بالایی لایک در یک پست روبرو می‌شود به محتوای ارائه شده در آن پست بیشتر اعتماد می‌کند. در ابتدای کار علاوه بر ساخت محتوای با کیفیت (در ادامه به ویژگی‌ها و نحوه ساخت آن خواهیم پرداخت) با خرید لایک نیز می‌توانید به پست‌ها و صفحه کاری خود اعتبار دهید.
COMMENTS: این بخش نیز نشان دهنده تعداد نظرات برای هر پست است. هر چه تعداد کامنت‌ها و نظرات یک پست بیشتر شود احتمال قرارگیری آن در اکسپلور افزایش پیدا می‌کند.
SAVES: گزینه SAVES نیز نشان دهنده میزان و تعداد ذخیره پست توسط کاربران و مخاطبین است. با کلیک روی گزینه BOOKMAEK_LIKE از این آمار استفاده خواهید کرد.
ACTIONS: این گزینه به طور کلی آماری در خصوص فعالیت‌های کاربران در صفحه شما می‌دهد. این فعالیت‌ها شامل لایک، مشاهده صفحه، تعداد کلیک بر لینک قرارگرفته در بی یو و فالو کردن و… است.
DISCOVERY: قسمت DISCOVERY مشخص می‌کند که پست شما در کجا دیده شده است. همچنین آماری در خصوص تعداد اکانت‌هایی که بعد از دیدن صفحه شما برای اولین بار آن را فالو نکرده‌اند اطلاعاتی می‌دهد. در این بخش اطلاعاتی در خصوص REACH نیز کسب خواهید کرد.
همچنین در این قسمت می‌توانید معیارهایی از IMPRESSION را بیابید. در واقع در این قسمت اطلاعاتی در خصوص نحوه یافتن صفحه کاریتان در موقعیت‌های مختلف از جمله تگ موقعیت یا هشتگ و… حاصل می‌شود.

در استوری‌ها نیز اطلاعات آماری زیر را در نظر گرفته‌اند:

IMPRESSION
REACH
TAPS FORWARD: این قسمت تعداد دفعاتی که کاربر روی استوری شما ضربه زده که استوری‌های بعدی شما را ببینید نشان می‌دهد.
TAPS BACK: این گزینه همانند گزینه بالایی نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربر روی استوری شما زده که استوری‌های قبلی شما را ببیند.
REPLIES: گزینه REPLIES نیز تعداد پیام‌هایی که کاربران توسط گزینه SEND MESSAGE فرستاده‌اند را نشان می‌دهد.
SWIPE AWAY: این بخش نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران روی استوری شما زده‌اند که صفحه دوم شما را ببینند.
EXIT: قسمت EXIT نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربر استوری شما را رها کرده و به صفحه اصلی اینستاگرام خود برگشته است.
نحوه ساخت صفحه کاری در اینستاگرام
برای ساخت صفحه کاری در اینستاگرام مراحل زیر را به صورت گام به گام پیش روید.

مرحله اول: پس از ساخت صفحه در اینستاگرام روی سه خطی که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

موفالو | Mofollow

صفحه اصلی کاربری اینستاگرام

مرحله دوم: گزینه “ACCOUNT” را مطابق تصویر زیر در صفحه نمایش داده شده انتخاب کنید.

موفالو | Mofollow

تنظیمات مربوط به اینستاگرام

مرحله سوم: برای تغییر صفحه تان به صفحه تجاری روی عبارت “Switch To Professional Account” کلیک کنید.

موفالو | Mofollow

صفحه تنظیمات مربوط به ACCOUNT

مرحله چهارم: سپس صفحه زیر نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه “Continue” فرایند کاری شدن صفحه‌تان را ادامه دهید.

موفالو | Mofollow

با انتخاب گزینه نمایش داده شده فرایند تجاری شدن را ادامه دهید.

مرحله پنجم: صفحه زیر با عنوان ” Select A Category” نمایش داده می‌شود. در این صفحه موضوع فعالیت خود را انتخاب می‌کنید. به عنوان مثال ما در این قسمت گزینه BEAUTY را انتخاب کرده‌ایم.

موفالو | Mofollow

موضوع بلاگری را در این صفحه انتخاب می‌کنید.

مرحله ششم: این صفحه نوع کار شما را به عنوان یک “Business” یا “Creator” سوال می‌کند. مرحله ششم مرحله آخر بوده و اکنون صفحه کاری شما ساخته شده است.

 

با انتخاب یکی از گزینه‌های انتخابی صفحه کاریتان درست می‌شود.

نکاتی که در ساخت صفحه کاری باید به آن دقت داشته باشید
این را در نظر داشته باشید که صفحه کاری شما قرار است برای سالیان طولانی به فعالیت خود ادامه دهد از این رو رعایت نکات زیر ضروری و لازم است.

نام کاربری
از مهم‌ترین نکته‌هایی که در جذب مخاطب نقش مهمی را ایفا می‌کند، نام کاربری است. شما در ابتدا با نام کاربری خود شناخته می‌شوید و در آینده نیز ممکن است همه افراد حتی دوستان و آشنایان شما را با این نام مورد خطاب قرار دهند.

از این رو نام کاربری شما باید در وهله اول جذاب و روان باشد. بهتر است نام کاربری خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که حاوی نوع فعالیت شما نیز باشد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید بیوتی بلاگر شوید در نام کاربری خود از کلمه بلاگر استفاده کنید یا از کلمه فود در صورتی که به فود بلاگری علاقه دارید بهره بگیرید.

همچنین از اسم خود به خصوص از اسم کوچک در نام کاربری استفاده کنید. نامی که برای صفحه کاری انتخاب می‌کنید کوتاه و آهنگین باشد به گونه‌ای که با یکی یا دو بار مراجعه کاربر به صفحه شما اسم آن در ذهنش بماند.

از نمادها و اعداد در صورتی استفاده کنید که به آهنگین شدن نام کاربری‌تان کمک بیشتری کند. تا جای امکان از علامت‌های ساده و رایج که در ذهن کاربر می‌ماند استفاده کنید.

موفالو | Mofollow

بلاگری در اینستاگرام

بیو پروفایل
در بیو پروفایل به طور اختصار از خود و نوع فعالیتتان بنویسید. همچنین بهتر است که از اصالت خود و کشوری که در آنجا زندگی می‌کنید نیز مطالبی را قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است شما ایرانی باشید ولی در کشوری مثل فرانسه زندگی کنید. بنابراین در بیو خود در این خصوص بنویسید با این کار علاوه بر جذب فالوورهای ایرانی، فالوورهای فرانسوی را نیز ترغیب به همراهی می‌کنید.

اگر وبلاگ یا سایت دارید یا در یوتیوب و فیس بوک فعال هستید، آدرس و لینک آنها را در قسمت بیو قرار دهید. بهتر است که علاوه بر فعالیت در اینستاگرام در یوتیوب نیز فعال باشید. یوتیوب رسانه‌ای است که در سراسر دنیا استفاده از آن رواج دارد و به تازگی مورد استفاده کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است و آینده‌ی روشنی برای این اپلیکیشن دیده می‌شود.

ایده‌های جالب برای بلاگری
کلیک کن

امنیت اکانت
امنیت اکانت شما مهم‌ترین نکته‌ای است که در همان ابتدای کار باید آن را جدی بگیرید که در آینده‌ای نزدیک با میلیون‌ها فالوور نگرانی در خصوص هک شدن صفحه‌تان نداشته باشید. برای افزایش امنیت از بخش ورود دو مرحله‌ای استفاده کنید. بخش ورود دو مرحله‌ای از هک شدن صفحه در آینده جلوگیری می‌کند.

مرحله سوم: محتوای باکیفیت بساز
مهم‌ترین نکته در خصوص بلاگری تولید و ساخت محتوای با کیفیت است. مطمئناً این جمله را در صفحات بسیاری دیده‌اید، اما در واقع محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد و به چه محتوایی باکیفیت می‌گوییم؟ در ادامه قصد داریم به طور کامل در خصوص نکات و عواملی که در باکیفیت کردن محتوای شما تاثیر می‌گذارند توضیح دهیم.

نکات نگارشی و املایی را رعایت کنید
مسئله‌ای که در نگاه اول در متن یک پست یا استوری نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند، رعایت یا عدم رعایت نکات نگارشی و املایی است. وجود غلط‌های املایی میزان دانش شما را زیر سوال می‌برد. همچنین عدم رعایت نکات نگارشی خوانایی یک متن را کاهش می‌دهد و در انتقال مفهوم خلل ایجاد می‌کند. با استفاده از اپلیکشین‌هایی از قبیل ویراستار یا پاک نویس متون خود را از نظر املا یا نگارش چک کنید.

عکس و فیلم باکیفیت منتشر کنید
با توجه به پیشرفتی که در دوربین گوشی‌های هوشمند ایجاد شده، کیفیت فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در صفحات مجازی اهمیت بالایی پیدا کرده است. به گونه‌ای که کیفیت یک محتوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهاً با وجود کیفیت بالای فیلم یا عکس و خلاقیت در آن، پست منتشر شده به صورت قابل توجهی دیده نمی‌شود. یکی از دلایل این است که تعداد بازدید آن فیلم در ابتدای ساخت صفحه فقط به دوستان و آشنایانی که فالوور شما هستند محدود شده است. از این رو با خرید فالوور فیک ایرانی یا خرید لایک فوری و ارزان میزان بازدید صفحه و پست‌های خود را بالا ببرید. با مشاهده صفحه و پست‌ها توسط فالوورهای فیک صفحه شما در اکسپلور قرار می‌گیرد و شانس بازدید آن بالا می‌رود.

علاوه بر کیفیت فیلم‌ها دقت داشته باشید که کوتاه، پرمحتوا و جذاب تولید شوند. زمان آنها نباید به گونه‌ای باشد که حوصله مخاطب را سر ببرد مگر در حالتی که محتوا به قدری جذاب است که مخاطب را مجاب به تماشای آن تا پایان فیلم می‌کند.

از جادوی افکت برای افزایش بازدید استفاده کن
در فیلم‌ها، عکس‌ها و مخصوصاً استوری‌های از افکت‌های متنوع استفاده کنید. افکت‌ها جذابیت بصری محتوای شما را بالا می‌برند و مخاطبین بیشتری را جذب خواهند کرد. B612، INSHOT، POWER DIRECTOR، KOLORO از جمله اپلیکشن های ادیت فیلم و عکس است که برای ساخت محتوا مفید هستند .

موفالو | Mofollow

با استفاده از برنامه‌های ویرایش فیلم و عکس محتوای باکیفیت تولید کنید.

رعایت کپی رایت
یکی از مهم‌ترین نکات اخلاقی در بلاگری که به طور غیر مستقیم در تعداد بازدیدهای شما نیز تاثیر می‌گذارد، رعایت اصول کپی رایت است. مخاطبین شما بسیار تیزهوش و هوشمند هستند و به راحتی متوجه محتواهای کپی شده می‌شوند. کپی به مرور تعداد مخاطبین و محبوبیت شما را کاهش می‌دهد. از این رو با کمی خلاقیت و فکر محتواهایی جذاب و جدید بسازید و با خرید فالوور ایرانی فعالیت خود را استارت بزنید.

فن بیان‌ات رو قوی کن
مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که یک بلاگر باید داشته باشد، فن بیان قوی و نویسندگی قابل قبول و جذاب است. بیان قوی و شیوا به طور معجزه آسایی بازدید صفحه شما را بالا می‌برد.

در ابتدا مخاطبین خود را شناسایی کنید. مخاطبین شما را چه دسته‌ای از افراد در بر می‌گیرند؟ آیا مخاطبان شما زنان خانه دار، افراد میان‌سال، دانش‌آموزان یا دانشجویان هستند؟

پس از شناسایی بر حسب سن و جنسیت آن‌ها نوع صحبت و ساخت فیلم و عکس‌هایتان را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید در زمینه فود بلاگری فعالیت داشته باشید، باید به صورت عامیانه صحبت کنید، چراکه مخاطبین شما را عوام مردم در سنین و سطح تحصیلات مختلف در برمی‌گیرند، اما اگر قصد دارید به عنوان یک بلاگر خودرو در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باید به صورت تخصصی نیز در خصوص خودروها صحبت کنید، چراکه تنها علاقه‌مندان صرف خودرو مخاطب شما نیستند.

در خصوص نویسندگی نیز چنین چیزی صادق است. به صورت روان، رسا، یکپارچه و دور از زیاده گویی متن‌های مرتبط با عکس یا فیلم منتشر شده را بنویسید. در اینستاگرام بهتر است بیشتر از ابزارهای رسانه‌ای آن یعنی پخش فیلم، عکس، موسیقی استفاده کنید.

موفالو | Mofollow

در ابتدا مخاطبین خود را شناسایی کنید.

صادق باش
به جرأت می‌توان گفت که مهم‌ترین فاکتور برای افزایش بازدید رعایت صداقت است. مخاطبین به راحتی یک بلاگر صادق را از یک بلاگر دروغ‌گو تشخیص می‌دهند. اعتبار خود و صفحه کاری‌تان را با تبلیغ پر زرق و برق ولی دروغین برندهای مختلف تهدید نکنید.

حیات یک بلاگر به تعداد بازدید او وابسته می‌شود و تعداد بازدید در گرو میزان اعتماد مخاطبین و فالوورها به بلاگر و محتوای ارائه شده او است. از این رو با ساخت محتوای دروغین اعتماد مخاطبین و در نهایت میزان بازدید بالای خود را از دست می‌دهید.

ظاهر آراسته و موجهی داشته باش
ظاهر شما در نگاه اول نظر مخاطبین را به خود جلب می‌کند. از این رو لازم است که همیشه ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید. سعی نکنید با پوشش‌های زننده تعداد بازدید خود را بالا ببرید. شاید این نوع پوشش در ابتدا مخاطب زیادی را برای شما جذب کند، اما به حیات و ادامه کار شما آسیب می‌رساند. ظاهر شما نشان دهنده میزان احترامتان به مخاطبین است و به همین جهت نوع پوشش، آرایش و پیرایش موهای شما اهمیت دارد.

کامنت‌ها را نادیده نگیر
کامنت‌ها یکی از پل‌های ارتباطی مخاطبین با شما هستند که نوع عملکرد و رویکرد شما را نشان می‌دهند. نظرات را تا جای امکان بخوانید و از آن‌ها در جهت رشد و ارتقای صفحه خود استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با رشد صفحه تعداد کامنت‌های منفی و ناامیدانه نیز افزایش پیدا می‌کنند که کاملاً قابل پیش بینی است. این گونه نظرها را نادیده بگیرید و به یاد داشته باشید که همیشه قطار در حال حرکت را با سنگ نشانه می‌گیرند.

موفالو | Mofollow

کامنت‌ها را جدی بگیر

نکات خاص و کاربردی بگو
برای افزایش بازدید و متمایز شدن از سایر بلاگرها و رقبا نکات کاملاً کاربردی و خاصی را در پست‌هایتان قرار دهید. از مسائل و حرف‌های تکراری بپرهیزید و سعی کنید که نمونه کپی شده سایر بلاگرهای بزرگ و مطرح نشوید.

در ابتدای کار که تعداد فالوورها و لایک‌هایتان کم است با خرید فالوور با کیفیت که توسط اینستا قابل شناسایی نیست به دیده شدن و افزایش فالوورها و بازدیدهایتان کمک کنید.

در کار دیگران دخالت نکن
با دخالت در کار دیگران و حاشیه سازی ارزش خود و صفحه‌تان را پایین نیاورید. سعی کنید تنها در زمینه فعالیت خود اظهار نظر داشته باشید و مسائل دیگر را به متخصصان آن بسپارید.

اطلاعات به روز استفاده کن
بلاگری موفق محسوب می‌شود که اطلاعات به روزی در زمینه کاری خودش داشته باشد. خیلی از مواقع مخاطبین به بلاگرها به عنوان یک منبع اطلاعات به روز نگاه می‌کنند و به همین جهت صفحه آن‌ها را فالو و پست‌هایشان را دنبال می‌کنند. از این رو در اشتراک پست‌هایی با مطالب به روز کوشا باشید.

نحوه اشتراک گذاری پست‌ها
یک بلاگر باید در گذاشتن پست‌ها نکات زیر را در نظر داشته باشد که در نهایت به هدف خود برسد.

پست‌ها را در قالب برنامه‌ای منظم در صفحه خود قرار دهید. به‌عنوان‌مثال اگر در ابتدای کار تصمیم گرفتید که هفته‌ای دو پست را نشر دهید این روال را ثابت نگه دارید. بی نظمی در اشتراک پست موجب کاهش تعداد فالوور و لایک می‌شود.

استوری‌های روزانه را فراموش نکنید. به طور روزانه حتی با وجود مشغولیت‌های زیاد خود را موظف به اشتراک استوری کنید. استوری‌های متنوع با رنگ و لعاب مربوط به نوع محتوای خود بسازید و از این طریق مخاطبین را تشویق به همراهی کنید. استوری‌های به حفظ مخاطبین شما کمک می‌کنند.

نحوه کسب درآمد بلاگرها در اینستاگرام
کلیک کن

موفالو | Mofollow

نحوه اشتراک گذاری پست در میزان موفقیت یک بلاگر نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در پست‌ها و استوری‌های خود هشتگ‌های ترند و پرکاربرد را قرار دهید. تعداد مخاطبینی که از طریق هشتگ به صفحه شما می‌رسند کم نیستند. اولین چیزی که نظر این گونه مخاطبین را به خود جلب می‌کند، تعداد فالوورها و لایک‌های شماست که برای افزایش آن و جلب این مخاطبین می‌توانید فالوور ایرانی یا لایک ارزان بخرید.

پست‌هایتان را در زمان اوج بازدید قرار دهید. با توجه به نوع فعالیت بلاگرها مخاطبین آن‌ها در ساعات معینی از روز بیشترین بازدید از اینستا را خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال زنان خانه‌دار در پایان روز که کودکان و همسرشان در خواب هستند و دغدغه کاری ندارند به سراغ اپلیکیشن اینستاگرام و صفحاتی که فالو کرده‌اند می‌روند.

موفالو | Mofollow

با اشتراک گذاری منظم مخاطبین ثابتی را جذب کنید.

بازدیدت را افزایش بده
در ابتدای کار که زمینه مورد علاقه خود را پیدا کرده و محتوای مناسب و با کیفیت تولید می‌کنید، بازدید کم و فالوورهای پایین مشکلی اساسی محسوب می‌شود که با گذشت زمان نیز حل نمی‌شود. شما در ابتدا باید کاری کنید که تعداد فالوورهایتان به حد قابل قبولی برسد و از این طریق صفحه شما در صفحه اکسپلور به دیگران پیشنهاد شود.

از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سایت‌های معتبر فالوور فعال و واقعی بخرید. این فالوورهای فیک در اینستاگرام فعالیت دارند و حساسیت اینستاگرام را بر نمی‌انگیزند. فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که به صورت تدریجی فالوورهای شما را افزایش می‌دهند و فالوور ارزان ایرانی را به فروش می‌رسانند.

در خصوص لایک و بازدید پست‌ها نیز از طریق خرید لایک ارزان به پست‌هایتان اعتبار دهید و از اعتبار ایجاد شده برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

مرحله چهارم: برای خودت تیم طرف‌داری ایجاد کن
یکی از راه‌های موفقیت در بلاگری ایجاد موج طرف‌داری است. برای مخاطبین و فالوورهای خود اسم بگذارید. سعی کنید در نوع پست گذاشتن و صحبت کردنتان یک سبک خاص را که منحصراً برای شما است را داشته باشید. با این کار مخاطبین و طرف‌دارهایتان به راحتی شما را پیدا می‌کنند و سعی در تقلید و رواج سبک ویژه و منحصر به فرد شما دارند. در نهایت فعالیت موجی از طرف‌دارها را دارید که نوع و سبک صحبت و پست‌هایشان یادآور شما است.

موفالو | Mofollow

با ایجاد تیم طرفداری محبوبیت خود را افزایش دهید.

مرحله پنجم: با سایر بلاگرهای همکاری داشته باش
از جمله راه کارهایی که به رشد و بقای بلاگرها کمک می‌کند، همکاری با سایر بلاگرهای هم صنف است. برگزاری ایونت، جشن‌های باستانی در کنار یکدیگر و… با سایر بلاگرها از جمله کارهایی است که به جذب فالوور بیشتر منجر می‌شود.

مرحله ششم: چالش‌های جالب و آموزنده را در صفحه‌ات بزار
از دیگر راه کارهایی که یک بلاگر موفق انجام می‌دهد. در نظر گرفتن چالش‌های جذاب و همچنین آموزنده است. چالش‌های خلاقانه موجب معرفی صفحه شما به سایر کاربران اینستاگرام می‌شود و سطح بالاتری از تعامل به شمار می‌آید.

به‌عنوان‌مثال چالش خواندن کتاب، کمک به کودکان کار یا والدین و… بگذارید. سعی کنید یک پیش زمینه مثبت و فرهنگی از خود در اذهان عمومی ایجاد کنید. شاید به نظر این کار فالوورهای کمتری را نسبت به حاشیه سازی جذب کند اما باور کنید که این راه کارها شما را همیشه به عنوان یک بلاگر موفق در اینستاگرام حفظ می‌کند.

بلاگرهای بزرگ ضمن تولید محتوای باکیفیت، آموزنده و خلاق در ابتدای کار با خرید فالوور و لایک‌های واقعی و ارزان به دیده شدن و جذب مخاطب خود کمک کردند و به پشتوانه آنها به فعالیت خود ادامه دادند. از این رو است که با خرید فالوور فعال به رشد صفحه خود کمک خواهید کرد.

مرحله هفتم: برگزاری مسابقه و اهدای جوایز
سعی کنید به عنوان یک بلاگر موفق و محبوب با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس ضمن جذب و رشد صفحه اینستاگرامی از مخاطبینتان به خاطر همراهی قدردانی و آن‌ها را به همراهی بیشتر تشویق کنید.

لازم نیست که جوایز توسط خود شما تهیه شود. شما می‌توانید با همکاری سایر بلاگرها مسابقه‌ای را طراحی کرده یا به کمک اسپانسرها این کار را انجام دهید.

دلایل موفقیت بلاگرهای مطرح اینستاگرام
با توجه به متن ارائه شده در خصوص راهنمای جامع بلاگر شدن، قصد داریم به بررسی چند نمونه از بلاگرهای موفق در اینستاگرام بپردازیم. به نظر شما آنها چند نکته مطرح شده در این راهنما را رعایت می‌کنند و این نکات به چه میزان در موفقیت آنها تأثیر گذاشته است؟

صدف بیوتی
صدف بیوتی از جمله بیوتی بلاگرهای مطرح در اینستاگرام است که طی سال‌ها فعالیت در این حیطه توانسته محبوبیت بالایی را در بین بانوان و دختران جوان کسب کند، اما دلیل موفقیت او در این عرصه چه بوده؟

اولین نکته در خصوص این بیوتی بلاگر استفاده از نام کاربری کوتاه و روان است که نوع فعالیت او را نیز مشخص می‌کند.

از دلایل موفقیت صدف بیوتی صداقت او در معرفی برندهای آرایشی است. صداقتی که شاید پس از جلب اعتماد کاربران و مخاطبین به مرور کاهش پیدا کرد. او به مخاطبان خود لقب بچه بیوتی می‌دهد و از این طریق به طرف‌داران خود هویت می‌بخشد.

استفاده از جمله ساده “بچه‌ها سلام” در ابتدای تمامی فیلم‌ها و استوری‌های او باعث شده که در هرجای و هر مکانی با شنیدن این جمله روزمره به صورت ناخودآگاه به یاد او بیفتید. فیلم‌ها و عکس‌های با کیفیت، لوکیشن‌های جذاب، خلاقیت در یادگیری و آموزش صحیح و کاربردی نیز از دیگر دلایلی موفقیت این بیوتی بلاگر محسوب می‌شود.

در این بین نقش چالش‌های جذاب و سرگرم کننده را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع او با بهره گیری هوشمندانه از تمامی نکات گفته شده و احتمالاً خرید فالوور برای اینستاگرام توانسته طی سال‌های کوتاهی با تلاش مستمر خود در عرصه بلاگری به موفقیت برسد

موفالو | Mofollow

آیا دلایل موفقیت صدف بیوتی را می‌دانید؟

.

بهار صالح نیا
بهار صالح نیا نیز از جمله بلاگرهای موفق در اینستاگرام است که به طور تخصصی به آموزش عکاسی می‌پردازد. ظاهر آراسته، آموزش‌های کاربردی و تخصصی، استفاده از افکت در فیلم و عکس، دوری از حاشیه و خلاقیت در تولید محتوا از جمله دلایل موفقیت بهار در اینستاگرام است.

موفالو | Mofollow

بهار صالح نیا از جمله بلاگرهای موفق در اینستاگرام

نواب ابراهیمی
نواب ابراهیمی را بسیاری با آموزش‌های آشپزی او می‌شناسند. آموزش‌های آموزنده و کامل در مدت زمان کوتاه، خلاقیت و تنوع در آموزش، دوری از حاشیه، بیان جذاب و اختصاص دادن تکه کلام مخصوص به خود توانسته با صبر و شکیبایی در طی مدت زمان کوتاهی مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند.

موفالو | Mofollow

نواب ابراهیمی بلاگر موفق در عرصه آموزش آشپزی

محمد لقمانیان
محمد لقمانیان نیز یکی از بلاگرهای سرگرمی است که با ساخت محتواهایی با موضوعات اجتماعی و سیاسی ضمن جذب مخاطبان و فالوورها در اینستاگرام در جامعه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. او تنها با استفاده از یک عروسک و به کمک هنر عروسک گردانی ویدئوهای جذاب، متنوع و خلاقانه‌ای را در قالب دابسمش می‌سازد.

موفالو | Mofollow

محمد لقمانیان بلاگر سرگرمی در اینستاگرام

سخن آخر
در متن بالا سعی کردیم راهنمای جامع بلاگر شدن را برای کسانی که به این کار علاقه دارند، ارائه دهیم. این راهنما بر اساس تحلیل‌های روان‌شناسی و اجتماعی در فضای مجازی صورت گرفته است. راهنمای پیش رو به صورت کاملاً رایگان و تنها جهت ارتقا و رشد فرهنگ بلاگری و توانایی شما برای این کار جمع آوری و ارائه شده است.

از این رو تنها با مطالعه دقیق و عمل به نکات آن در مدت زمان کوتاهی به بلاگری موفق و بزرگ تبدیل خواهید شد. در این راه صبور و شکیبا باشید و با تلاش و تمرکز برای رسیدن به هدفتان به راه خود ادامه دهید. ناامیدی، شکوه و بهانه گیری را کنار بگذارید، عزمتان را جزم کنید و به رویاهای خود رنگ حقیقت بپاشید.