ریلز 60 ثانیه ای

ریلز از زمان عرضه خود در یک سال پیش روند پر فراز و نشیبی را طی کردند. ویژگی که قرار بود رقیب مستقیمی برای تیک توک باشد. و مخاطبان مهاجرت کرده‌ی اینستاگرام به تیک توک را به ایسنتاگرام برگرداند. امر که شاید همه مخاطبان به آن واقف باشند که محقق نشد اما اینستاگرام را باز هم محبوب تر نمود. پلتفرمی که شاید بتوان آن را موثر ترین شبکه اجتماعی از 2015 به این سمت دید. شبکه اجتماعی که اول به صورت انحصاری برای سیستم عامل iOS عرضه شد و بعد از آن راه خود را به دیگر پلتفرم‌ها مانند اندروید نیز باز کرد.

ظهور این نوع شبکه‌های اجتماعی را می‌توان سرآغازی بر افول شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر دانست. هرچند در این مسیر فیسبوک موفق شد اینستاگرام را بخرد و سبد محصول خود را کامل نگاه دارد. اما نکته مهم این نوع شبکه‌های اجتماعی زادگاه آن هاست. شبکه‌های اجتماعی برخواسته. از تلفن های هوشمند بر خلاف فیسبوک و توییتر که اول بر روی کامپیوترهای شخصی عرضه شدند سپس به سمت پلتفرم‌ای همراه حرکت نمودند.

اینستاگرام نیز در بازار موجود قصد ندارد اشتباه شبکه‌های اجتماعی پیشین را تکرار کند. و به رقیبتن خود فرصت دهد. بلکه حتی حاضر است تمامی ویژگی‌های آن ها را نیز برای خود کپی نماید. تا بتواند با آنها دوشا دوش به رقابت بپردازد.

اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود قصد دارد. مدت زمان ویدئوهای ریلز را از 30 ثانیه به 60 ثانیه افزایش دهد. این افزایش البته چیز جدیدی نیست اگر به یاد داشته باشید. در زمان عرضه ریلز این ویدئوها به صورت ویدئو هایی 15 ثانیه‌ای تبلغ شدند. ولی به یکباره در مدت زمان کمتر از یک ماه اینستاگرام تصمیم گرفت آن‌ها را به 30 ثانیه افزایش دهد.

الگوریتم اینستاگرام سال2021 چیست؟
کلیک کن

حالا بنظر می‌رسد اینستاگرام با تقلید از آپدیت جدید تیک توک که مدت زمان ویدئوهای خود را به 60 ثانیه افزایش داده. این تصمیم را گرفته است. حال باید دید که ویدئوهای 60 ثاینه ای چقدر می‌توانند مدت زمان بازخورد کاربران در اینستاگرام را افزایش دهند. و آیا می‌توانند تیک توک را در تنگنا قرار دهند.