در مطالب قبل اشاره کردیم که اینستاگرام قصد معرفی ویژگی به نام فن کلاب را دارد. ویژگی که قرار است استفاده تولید کنندگان محتوا، هنرمندان و دیگر افراد شاغل در این زمینه را وارد مرحله جدیدی نماید. و شاید بتوان گفت شاهد حجم زیادی از مهاجرت این نوع کاربران به اینستاگرام باشیم. چرا که نوعی منبع درآمد بسیار پویا برای هنمرندان و تولیدکنندگان محتوا ایجاد خواهد نمود. و هرچند شاید آن را بتوان یک نکته منفی نیز برای کاربران عادی دانست. چون با چیزی که فعلا از فن کلاب می‌دانیم این بخش قرار است پولی باشد.

فن کلاب کاربردی شبیه به Close Friend دارد. و محتوایی که در این بخش به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود. در دسترس دیگر کاربران نیست و به منتشرکننده محتوا اجازه می‌دهد. که برای ورود به این بخش یک حق عضویت تعیین کند این حق عضویت می‌تواند. به دو صورت پرداخت توسط دنبال کننده یا خرید آثار به صورت NFT باشد. هرچند هوز این قابلیت به صورت عمومی برای تست عرضه نشده و تعداد کمی از افراد به آن دسترسی داشته اند.

باید دید آیا این تصمیم اینستاگرام برای عرضه یک چنین ویژگی که مسلما با توجه به رقبای این شبکه مثل پاتروئن گرفته شده آیا می‌تواند موفق باشد یا خیر. هرچند با توجه به تعداد مخاطبان اینستاگرام می‌توان امید داشت که محتوای بسیار با کیفیت تری را در این شبکه مشاهده کنیم.

تبلیغات از نوع فن کلاب

 

تبلیغات بیشتر در محتوهای عادی و رایگان افراد مشهور و اینفلوئنسرها باشیم. این قابلیت به کسب و کارها نیز کمک خواهد نمود. تا نوع جدیدی از درآمد را به اهداف سالیانه خود اضافه کنند. همچنین افراد متخصص نیز سعی خواهند کرد از محتوای تخصصی خود درآمد کسب کنند و محتوای تخصصی‌تری تولید نمایند.

فیلتر اینستاگرام، 10 افکت جذاب و پرطرف دار اینستاگرام
کلیک کن

با تمام خوبی‌هایی که محتوای با کیفیت پولی می‌تواند داشته باشد اما آیا چنین ویژگی باعث نخواهد شد که بیشتر تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و دیگر افراد دست به پولی کردن بیشتر محتوای خود بزنند. و باعث شوند کاربران اینستاگرام در جستجوی محتوای با کیفیت به دیگر پلتفرم‌های مشابه اما با محتوای رایگان بروند.