این نگرانی وجود دارد که پلتفرم ­های رسانه ­های اجتماعی می­توانند به پایین آوردن اعتماد ­به­ نفس و احساس عدم کفایت در جوانان منجر شوند. به همین سبب اینستاگرام جهت از بین بردن فشار ناشی از نمایش و شمارش تعداد لایک ­ها برای کاربران و فالوورهای آنها، قابلیتی را اخیرا پیشنهاد کرده است. احتمالا این امکان که باعث عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام می­شود، در ابتدا برایتان چندان مهم به ­نظر نمی­رسد. بنابراین تا انتها مقاله همراه ما باشید.

چرا اینستاگرام گزینه عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام را ارائه داده است؟

اینستاگرام در سال 2019، مخفی کردن تعداد لایک­ ها را به ­طور کامل برای کاربران منتخبی در ایالات ­متحده، کانادا، استرالیا، برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و نیوزیلند آزمایش نمود.

به گفته آدام ماسری، مدیر عامل اینستاگرام، این ابتکاری برای ایجاد این امر بود که اینستاگرام به مکانی امن ­تر در اینترنت تبدیل شود. آقای ماسری همچنین بیان داشت که: «برخی افراد هنوز هم تمایل دارند تا تعداد لایک ­ها را مشاهده کنند، به ویژه برای دنبال کردن موارد محبوب.»

اما اینفلوئنسرها گفتند که معیار شمارش لایک برای کار آنها ضروری است و حذف آنها می­تواند بر میزان متوسط تعامل یک اینفلوئنسر تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه اینستاگرام اعلام کرد که گزینه جدیدی در اختیار کاربران قرار می­دهد تا انتخاب کنند که آیا لایک ­ها را روی پلتفرم پنهان کنند یا خیر.

موفالو | Mofollow

اکنون کاربران می­توانند لایک ­ها را در پست­های کاربران دیگر پنهان کنند، آنها را در پست­های خود غیرفعال کنند یا با همان تجربه اصلی به کار خود ادامه دهند.

بنابراین هدف از امکان عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام آن است که استرس ناشی از لایک ­شدن یا نشدن از بین برود. با چنین رویه­ ای افراد می­توانند روی به اشتراک گذاشتن چیزهایی که دوست دارند، بهتر تمرکز کنند. در نتیجه به کاربران اینستاگرام کمک می­شود تا کمتر روی تعداد لایک ­های هر پستی تمرکز کنند و بیشتر به موضوع ارائه شده در پست­ها بپردازند.

آشنایی با ۷ روش فوق العاده برای افزایش ویو اینستاگرام
کلیک کن

واضح است که اینستاگرام علاقه زیادی به پایان دادن این شرایط سمی، که به دلیل تلاش افراد برای هم گام­ شدن با اینفلوئنسرها ایجاد شده است، دارد. اینستاگرام می­خواهند این طرز فکر را که اگر عکس­های شخصی، لایک بسیار ندارد به معنای بی ­ارزش بودن آن است را منع کند. با این حال بسیاری از مردم تا زمانی که لایک یا بازدید بسیاری را نبینند، تصور می­کنند آن حساب کاربری موفقیت ­آمیز نیست و این تفکر واقعا درست نیست.

با افزودن این سطح از انعطاف­ پذیری، اینستاگرام امیدوار است که به کاربران فشار کمتری هنگام ارسال پست در این پلتفرم وارد شود. البته آقای ماسری اظهار داشت که یک تجربه مشابه برای پلتفرم فیس­بوک نیز در حال بررسی است.

ویژگی عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام چگونه است؟

نکته اصلی که در اینجا باید به آن توجه شود این است که مالک حساب هنوز هم می­تواند میزان لایک ­هایی را که پست او دریافت کرده است ببیند، اما دیگران از دیدن آن عاجزند. برای مثال این چیزی است که زیر پست این شخص، برای عموم نمایش داده می­شود:

موفالو | Mofollow

و این چیزی است که وقتی صاحب اکانت روی متن liked by کلیک می­کند می­تواند می­بیند:

موفالو | Mofollow

همانطور که مشاهده می­کنید، صاحب حساب همیشه قادر به مشاهده تعداد لایک­ های پست­ها خواهد بود، بنابراین آنها کنترل لایک ­های محتوای خود را مانند همیشه در اختیار دارند. به عبارتی آنها هنوز هم می­توانند به راحتی بگویند که پست­ها چه عملکردی دارند.

غیر از این تغییر بصری کوچک، اینستاگرام همان ظاهر و عملکردی را دارد که قبلا با آن سروکار داشتیم.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام (آپدیت سال 2023)
کلیک کن

جوانب مثبت و منفی ویژگی عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام

موفالو | Mofollow

مزایا:

حساب­های کاربری کوچک یا جدید با حساب­ های بزرگتر در اینستاگرام، به­ طور یکپارچه در هم آمیخته شده و از اعتبار بیشتری برخوردار می­شوند (در واقع نمایش تعداد لایک ­های پنهان از نمایش 3 یا 4 لایک بهتر به­ نظر می­رسد!).
اینفلوئنسرهایی که فالوور خریده­اند یا به ­طور غیرعادی رشد کرده­اند، به دلیل عدم تاثیرگذاری واقعی مجبورند تلاش بیشتری برای بازپس ­گیری اعتبار خود نمایند. به عبارتی با مخفی کردن لایک­های اینستاگرام، آنها باید تاثیر خود را از طریق کامنت­ها و اقدامات انجام شده در حساب­های خود (مانند کلیک کردن روی لینک یک مارک در بیو) ثابت کنند.
کاربران از اینکه میزان لایک پست­ها دیگر اهمیتی ندارد، احساس راحتی خواهند کرد (اینکه پست اخیر چه تعداد لایک دریافت خواهد کرد، برای برخی کاربران استرس­ زا است و این دقیقا همان چیزی است که IG سعی می­کند آن را برطرف نماید).
توجه به آنچه در اینستاگرام واقعا مهم است برای عموم کاربران روشن می­شود (یعنی کلیک روی لینکی در بایو، گذاشتن کامنت و ارسال DM(دایرکت)، اقداماتی هستند که همه باید در تلاش باشند آنها را بدست آورند، آنها منجر به بازگشت سرمایه واقعی می­شوند).
معایب:

ممکن است اعتبار واقعی به دست آمده برای یک پست از بین برود (وقتی اکانتی برای هر پست خویش هزاران لایک دریافت می­کند، طبیعتا اقتدار خویش را القا می­نماید).
آموزش عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام

می­دانیم داشتن لایک برای پست­ها اهمیت بسزایی دارد، اما شاهد آن هستیم که افراد بسیاری برای کسب تعداد لایک بیشتر در اینستاگرام در تکاپو بوده و بعضا دست به خرید لایک­ می­پردازند! این رویه و فشار نامطلوب، از ارزش محتوای مفید تا حدودی کاسته و توجه را از اصل قضیه دور کرده است. بنابراین کاربران بسیاری هستند که جهت حفظ حریم شخصی و آرامش خود، از امکان عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام بهره می­برند.

تکنیک‌های افزایش فروش در استوری اینستاگرام
کلیک کن

چگونگی پنهان کردن لایک در کل اینستاگرام

با شیوه زیر علاوه بر اینکه شما می­توانید تعداد لایک ­های پست‌های خودتان را مخفی کنید، می­توانید کاری کنید تا لایک ­های پست­های دیگران نیز برایتان نمایش داده نشود. برای این منظور به شیوه زیر عمل نمایید:

به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شده و بر روی آیکن مورد نظر در تصویر زیر کلیک نمایید.

موفالو | Mofollow

سپس از طریق علامت سه خط، وارد تنظیمات یا setting شوید.

موفالو | Mofollow

آنگاه روی privacy و سپس posts کلیک نمایید.

موفالو | Mofollow

موفالو | Mofollow

در نهایت علامتHide Like and View Counts را انتخاب کرده تا روشن شود. به این صورت لایک‌ ها مخفی می­شوند.

موفالو | Mofollow

اکنون که به پست­ها نگاه کنید، متوجه عدم شمارش لایک ­ها در زیر آن می­شوید.

موفالو | Mofollow

چگونگی پنهان کردن تعداد لایک ­های مربوط به یک پست

برای این منظور کافیست روی پست کلیک کنید و علامت سه نقطه بالا سمت راست پست را انتخاب کرده و روی گزینه Hide Like Count کلیک نمایید.

موفالو | Mofollow

اکنون اگر زیر پست را مشاهده نمایید دیگر تعداد لایک­ ها وجود ندارد. اما با انتخاب Othersمی‌توانید تعداد لایک‌ ها را که فقط برای شما قابل رویت است ببینید.

موفالو | Mofollow

برای نمایش دوباره تعداد لایک­ها، بدیهی است که می­توانید همین مسیر را رفته اما گزینه Unhide Like Countرا انتخاب نمایید.

موفالو | Mofollow

چگونگی عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام قبل از به اشتراک‌گذاری آن

شما می­توانید پیش از به اشتراک‌گذاشتن هر پستی نیز به مخفی کردن تعداد لایک­ های آن بپردازید. این کار توسط گزینه Advanced Settings هنگام نوشتن کپشن برای پست میسر می­شود.

در گام بعدی شما می­بایست علامت گزینه Hide Like and View Counts on This Post را به منظور عدم نمایش تعداد لایک پست روشن نمایید.

موفالو | Mofollow