اینستاگرام چجوری کار میکنه ؟ آشنایی با عملکرد الگوریتم اینستاگرام به آسانی هر چه تمام !
ببینید دوستان در کل الگوریتم شبکه های اجتماعی جدید مثل اینستاگرام اینجوریه که میاد بررسی میکنه میبینه کدوم کاربر فعالیتش در حوزه و صنف مربوطه بیشتره و میاد اون کاربر رو تو رده بالاتر (تاپ هشتگ ها ، تاپ لوکیشن ها ، صفحه اکسپلور و … ) قرار میده ! خب این یک تعریف کلی بود و برای اینکه بیشتر متوجه این منظور بشین توضیحات بیشتر و جزئی تری در ادامه خواهیم داد .

البته بهتره همین ابتدا بگم که منظور از فعالیت بیشتر این نیست که رگباری پست و استوری بزارید یا بدون برنامه ریزی بخواین برین جلو و فکر کنید فقط با فالو و آنفالو میتونید فالووراتونو افزایش بدین ! نه اصلا اینجور نیست و برای اینکه تو این راه موفق بشین باید اصول فعالیت و پست گزاری هوشمندانه و پربازده در این رابطه رو خوب یاد بگیرین که در ادامه همه رو باهم بررسی میکنیم .

راستی این رو هم بگم که این پست رو الان استارتش رو زدم و هر چند روز یکبار بروزرسانی میکنم یعنی هر سری بهش اطلاعاتی اضافه میکنم پس اگر خوندی و دیدی ناقصه بدون قراره در ادامه کامل و جامع تر بشه !

در ادامه بررسی بیشتر میکنیم برای اینکه بفهمیم اینستاگرام چجوری کار میکنه و رگ خواب این شبکه اجتماعی محبوب رو میخوایم باهم دیگه بدست بیاریم .

۱. اینستاگرام هوش مصنوعی داره ! خیلی چیزا رو میفهه !
اینستاگرام از هوش مصنوعی خیلی پیشرفته ای برخورداره . این هوش مصنوعی بیشتر برای سنجیدن تعامل پست ها بهینه شده . یعنی بعد از هر پست گزاری توسط کاربر ، اون پست از نظر میزان تعامل دیگر کاربران باهاش سنجیده میشه و از این طریق اینستاگرام متوجه میزان محبوبیت اون پست یا استوری میشه و اگر تعامل خوبی با اون پست ایجاد شده باشه اینستاگرام اون رو به افراد بیشتری نمایش خواهد داد .

پیام You’re All Caught Up در اینستاگرام
کلیک کن

پس اصلی ترین عملکرد الگوریتم اینستاگرام رو بدست آوردیم ! اینستا اینجوری پست های محبوب رو تشخیص میده !

حتما همتون تاحالا دیدین که خیلی از این پیج هایی که بازده خوبی دارن وقتی پست میزارن توی کپشن یا تو خود عکس پست مثلا مینویسن “اگه دوست داشتین لایک کنید” یا مثلا “اگه خوشت اومد سیو کن” یا “برای حمایت با دوستات به اشتراک بزار” یا “اگه تو هم نظری داری زیر این پست کامنت کن” و … امثال این جملات که از کاربر خواسته میشه تا تعاملی با پست برقرار کنه ! همه این ها برای افزایش نرخ تعامل پست هست ! چرا که این افراد با ساز و کار اینستاگرام آشنا هستند و میدونن با این ترفند ها میزان محبوبیت پستشون افزایش پیدا میکنه و میتونن در راستای معروف شدن پیجشون کمک زیادی کرده باشن ! پس شما هم از این جملات و ترفند های تاثیر گزار قافل نشین !