واتساپ اعلام کرد که روی قابلیت پخش ویس خارج از صفحه‌ی گفت‌وگو و دکمه‌ی مکث/ادامه ضبط صدا کار می‌کند.

واتساپ اعلام کرد که روی چند قابلیت مهم برای بهبود تجربه‌ی پیام‌های صوتی کار می‌کند. تمرکز واتساپ روی پیام‌های صوتی مایه‌ی تعجب نیست؛ چراکه براساس اعلام این شرکت روزانه بیش‌ از ۷ میلیارد پیام صوتی در پیام‌رسان واتساپ رد و بدل می‌شود.

محبوبیت چشمگیر پیام‌های صوتی باعث شد که سرانجام واتساپ به فکر اضافه‌کردن قابلیت‌های ضروری مکث و ادامه‌ی ضبط صدا، امکان بازبینی پیام ضبط‌شده قبل از ارسال و پخش پیام‌های صوتی دریافتی خارج از صفحه‌ی گفت‌وگو بیفتد.

آمار پیام‌های صوتی واتساپ

بی‌شک موردانتظارترین قابلیت از میان موارد اعلام‌شده، امکان پخش پیام صوتی دریافتی خارج از صفحه‌ی چت است؛ بدین‌ترتیب کاربر می‌تواند بدون نیاز به ماندن در صفحه‌ی گفت‌وگو، حین گوش دادن به پیام صوتی دریافتی، به پیام‌های دیگر واکنش نشان دهد یا مشغول کار دیگری باشد.

واتساپ روی ویژگی «remember playback» نیز کار می‌کند؛ بدین‌مفهوم که چنانچه پیامی را به‌صورت ناتمام گوش داده و سپس پخش آن را متوقف کرده باشید، بعداً امکان ادامه‌ی پخش پیام از بخش باقی‌مانده را خواهید داشت.

قابلیت‌های جدید پیام‌های صوتی واتساپ

به‌زودی قابلیت پخش سریع نیز ازا راه می‌رسد؛ ویژگی موردانتظاری که از مدت‌ها پیش در پلتفرم‌های رقیب دردسترس بود؛ البته هم‌اکنون نیز امکان پخش پیام‌های «عادی» با سرعت‌های ۱٫۵ یا ۲ برابری وجود دارد؛ اما چنین قابلیتی برای پیام‌های فورواردشده دردسترس نیست.

در نهایت واتساپ از قابلیتی «پرده برداشت» که از مدتی پیش در نسخه‌ی اندروید این پیام‌رسان دردسترس بود؛ نمایش شکل موج صدا (waveform) در پیام‌های صوتی به کاربر اجازه می‌دهد تا پیام‌های ضبط‌شده را بهتر دنبال کند.

آموزش ذخیره استاتوس دیگران در واتساپ اندروید
کلیک کن

واتساپ می‌گوید قابلیت‌های جدید طی هفته‌های آتی دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.