امنیت از اولین روزهای تمدن بشری تا آخرین روز آن یکی از دغدغه‌های اصلی بشری می‌ماند. و هر بخشی از زندگی ما نیز به آن گره خورده است. و به خطر افتاد هر بخش می‌تواند باعث از بین رفتن امنیت دیگر بخش‌های زندگی شود. برای همین است که بسیاری از بتهکاران اولین بخشی از زندگی یک فرد را که هدف قرار می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی آن است. برای این منظور بیشتر مجرمین شروع به پیاده کردن تکنیک‌های مهندسی اجتماعی می‌کنند. تا بتوانند رمزهای عبور شما را حدس بزنند. این امر ممکن است با توجه به خصوصیات شخصیتی و رفتار فرد طولانی یا کوتاه باشد.

اما اگر حساب کاربریتان به خطر افتاد یا حتی هکرها توانستند. به آن نفوذ کنند راهکار شما برای مقابله با آنها چه می‌تواند باشد. در این مطلب راهکارها و نکته‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم. که با استفاده از آنها بتواند حساب کاربری خود را دوباره امن کنید و به حالت اولیه برگردانید.

سناریوی اول توصیه امنیتی: دریافت ایمیل مبنی بر تغییر رمز و ایمیل

در این سناروی توصیه امنیتی شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد. که رمز عبور یا ایمیل اکانت شما تغییر کرده است. خبر خوب این است. که در این حالت هکر به ایمیل شما دسترسی نداشته یا هنوز فرصت نکرده آن را نیز تصاحب کند. برای این امر سریع به ایمل خود رامراجعه کنید. رمز عبور آن را تغییر دهید و وارد ایملی که اینستاگرام برای شما ارسال کرده بشوید. و بر روی گزینه revert this change کلیک کنید با این کار رمز عبور و ایمل حساب کاربری شما به حالت اولیه باز می‌گردد. سپس وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. و رمز عبوذ آن را در بخش security تغییر دهید سعی کنید. رمز جدیدتان یک رمز طولانی و ترکیبی از حروف و اعداد بی معنی باشد.

۶ راهِ ساده برایِ افزایشِ بازدید کنندگانِ واقعیِ استوریِ اینستاگرام !
کلیک کن

سناریوی دوم: حساب کاربری شما به سرعت توسط اینستاگرام مسدود می‌شود. یا با انجام مراحل بالا باز هم تغییرات را مشاهده می‌کنید.

خبر خوب و بد توصیه امنیتی در اینجا این است که راه حل مشکل شما آسان است. اما مسلما مدت زیادی است که هکر ها به اطلاعات خصوصی شما دسترسی داشته اند. این اطلاعات شامل تمامی دایرکت‌ها و مخاطبینی می‌شود. که شما با اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید و اگر اکانت خصوصی دارید. که عکس‌های شخصی در آن قرار می‌دهید. این عکس‌ها نیز در دسترس هکرها قرار گرفته‌اند و ممکن است در آینده قصد داشته باشند از آنها برای جلب اعتماد و یا اخاذی استفاده کنند.

اما راه حل این مشکل نیز همانطور که گفتیم توصیه امنیتی آسان است برای حل آن کافی است: برای این امر سریع به ایمل خود رامراجعه کنید رمز عبور آن را تغییر دهید سپس وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. و رمز عبوذ آن را در بخش security تغییر دهید سعی کنید رمز جدیدتان یک رمز طولانی و ترکیبی از حروف و اعداد بی معنی باشد. بعد از آن به این لینک مراجعه کنید و تمامی دسترسی‌ها را revoke نمایید.