برای اینکه بتوانید از فونت‌های خاص در اینستاگرام خود استفاده کنید، باید به سراغ سرویس‌های «تولید فونت اینستاگرام» بروید. این این سرویس‌ها تحت وب هستند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است:

IGFonts.io

سرویس تغییر فونت IGFont یک ابزار ساده و کارآمد برای تغییر فونت اینستاگرام است و شما می‌توانید فونت‌های متنوعی در آن انتخاب کنید. رابط کاربری این سرویس بسیار ساده است؛ در صفحه اصلی سایت این سرویس یک کادر می‌بینید که باید نوشته مورد نظر خود را در آن وارد کنید. در کادر پائینی، نوشته خود را با فونت‌های متنوعی می‌بینید و می‌توانید هر کدام را که دوست دارید، کپی و در اینستاگرام استفاده کنید.

FontGet

سرویس FontGet یکی دیگر از سرویس‌های تغییر فونت است. با این سرویس، می‌توانید اموجی‌ها و سمبل‌های جذّابی هم به متن خود اضافه کنید.

MetaTags Font Generator

ابزار تولید فونت MetaTags علاوه بر تولید نوشته با فونت سفارشی، پیش‌نمایش نوشته شما در محیط اینستاگرام و توییتر را هم به شما نشان می‌دهد. برای همین اگر دوست دارید که قبل از تولید نوشته، بدانید که در اینستاگرام چگونه نمایش داده می‌شود، این سرویس برای شماست.

توصیه‌هایی برای استفاده بهتر از تغییر فونت اینستاگرام

  • قرار نیست فونت‌های سفارشی خود را برای تمام پست‌ها استفاده کنید. بله، تغییر فونت کار جالب و لذت بخشی است ولی باید از آن به اندازه‌ استفاده کنید. به بیان دیگر، نباید بگذارید فونت شما برای دنبال‌کننده‌هایتان تبدیل به یک جلوه عادی شود و دیگر جذاب نباشد. بهتر برای استفاده از فونت‌های سفارشی، استراتژی مشخصی داشته باشید.
  • فونت‌های شما باید با برند اختصاصی صفحه شما تناسب داشته باشند. بهتر است از یک یا دو فونت به‌خصوص استفاده کنید و فونت خود را هر روز تغییر ندهید. در این صورت، فونت تبدیل به برند مختص صفحه شما می‌شود.
  • دسترسی را فراموش نکنید. تمام فونت‌های سفارشی بر پایه کاراکترهای Unicode هستند؛ یعنی تمام مرورگرها و دستگاه‌هایی که از یک کد یکپارچه استفاده می‌کنند، با فونت‌ها سازگار هستند.
    اما همیشه این طور نیست و برخی کاراکترها در برخی دستگاه‌ها ممکن است نمایش داده نشوند. هنگام انتخاب پست به این مسئله خیلی دقت کنید و به سراغ فونتی بروید که روی اکثر دستگاه‌های موجود خوانده شود.
چند راهکار برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
کلیک کن

امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد. هرگونه سوال، پیشنهاد و دیدگاه‌ خود را با ما مطرح کنید. استفاده شما از فونت‌های سفارشی به چه اندازه است؟ آیا تغییر فونت اینستاگرام را در افزایش مخاطب موثر می‌دانید؟ نظرات خود را حتماً با ما به اشتراک بگذارید.