برای اکثریت ما پیش آمده که در زمانی که لایو می‌گیریم و یا زمانی که ویدئویی را پست می‌کنیم. می‌بینیم که لایو ما متوقف شده یا ویدئو ما حذف شده و نوتیفیکیشنی از اینستاگرام دریافت می‌کینم که اعلام می‌کند. ویدئو یا لایو ما به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف شده. اما این به چه معنی است. و چه محتوایی شامل این گزینه می‌شود.

کپی رایت
ایسنتاگرام و شرکت مادر اینستاگرام فیسبوک مدتهاست که اقدام به حذف ویدئوهای خلاف قوانین کپی رایت می‌کنند. اما اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید می‌دانید. که بسیاری از موزیک ها royalty free هستند ولی باز هم اینستاگرام و فیسبوک اقدام به حذف می‎نمایند. در مرود این بخش می‌تـوان گفت الگوریتم های اینستاگرام وفیسبوک هنوز راه درازی برای بهبود عملکرد در شناسایی این نوع تخطی ها از قانون کپی رایت دارند. ولی از سمت دیگر نیز قراردادهای فیسبوک با شرکت‌های موسیقی بسیار متفاوت است.

قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟
نکته بد ماجرا این سات که این شرکت‌ها و فیسبوک هیچکدام اقدام به اعلام عمیمی این قراردادها نمی‌کنند. برای همین هم دقیقا نمی‌توان مرز مشخصی برای اینکه چه چیزی کپی رایت را نقض می‌کند. و چه چیزی آن را نقض نمی‌کند اعلام کرد. اما اینستاگرام سه مورد را اعلام نموده که براب اکثریت محتواهای اشتراکی نظیر استوری، لایو iGTV و… کاربرد دارد و با رعایت این سه نکته می‌توانید مطمئن باشید که محتوای شما حذف نخواهد شد.

-فیلم برداری از کنسرت‌ها و هر محتوایی که اجرا می‌شود. به صورت زنده ایرادی ندارد و می‌تواند بر روی اینستاگرام و فیسبوک قرارگیرد.

آشنایی با ۷ روش فوق العاده برای افزایش ویو اینستاگرام
کلیک کن

-اگر بیش از یک ترک و آهنگ بر روی ویدئو شما باشد. احتمال اینکه این محتوا از دسترس خارج شود بیشتر می‌شود.

-اگر محتوای شما دارای موزیک شامل حق کپی رایت می‌شود باشد. تنها در زمانی محتوای شما پاک نمی‌گردد. که این آهنگ به صورت کامل بر روی آن قرار نگرفته باشد و تنها بخشی از ترک در محتوای شما باشد.

-ویدئوها همیشه باید دارای بخش تصویری باشند. و اگر یک ویدئو تنها دارای صدا باشد(صدای ضبط شده بدون تصویر) این محتوا از طرف اینستاگرام پاک خواهد شد.

این محدودیت‌ها توسط الگوریتم اینستاگرام اعمال می‌شوند. و چون به صورت کامپیوتری هستند قابلیت دور زدن آن‌ها بسیار سخت است. و توصیه ما به شما این است که برای عدم حذف محتوا و هدر رفتن زحمتتان از این قوانین پیروی کنید. و توجه داشته باشید که اگر با استفاده از ابزار رفع تحرم اقدام به قراردادن موزیک بر روی ویدئوهای خود کنید. و سپس ابزار رفع تحریم خود را خاموش کنید. ویدئو شما پاک می‌گردد.