۱- یک داستان تعریف کنید !
قبل از هر چیز ، راحت ترین روش برای افزایش مشارکت افراد در استوری هایتان در واقع گفتن یک داستان با آغاز ، میانه و انتها است. می دانم که به اشتراک گذاری یک عکس خیلی راحت تر است (خودم هم گاهی این کار را انجام می دهم) ولی زمینه سازی برای بیننده هایتان باعث می شود تجربه ی لذت بخش تری داشته باشند .

۲- کپشن اضافه کنید یا به بیننده ها بگویید صدا را باز نگه دارند !
یک کار ساده و زیرکانه که می توانید برای افزایش مشارکت استوری هایتان انجام دهید ، اضافه کردن کپشن به فیلم های استوری هایتان است.

بیاید رو راست باشیم ، بیشتر افراد وقتی در اینستاگرام می چرخند ، دستگاهشان در حالت بی صدا است . به جای فقط حرف زدن در فیلم ، وقت بگذارید و چیز هایی را که می گویید بنویسید تا دسترسی و واکنش بیننده هایتان را به حد اکثر برسانید !

۳- از استیکر استفاده کنید !
استیکر های استوری اینستاگرام خیلی جالب هستند و استوری های شما را بهتر می کنند .

۲ نوع استیکر وجود دارد که به ویژه به برند ها کمک می کنند تا مشارکت استوری هایشان را بیفزایند :

استیکر های پرسش !

استیکر پرسش در اینستاگرام

اگر چه شما می توانید به سادگی از بیننده های خود بخواهید از شما در استوری هایتان سوال بپرسند , اما استفاده کردن از استیکر های پرسش مزایای خود را دارد . وقتی شما سوالی که به آن جواب داده شده را دوباره پست می کنید ، کسی که سوال را پرسیده گزارشی دریافت می کند که به سوالش جواب داده شده (این کار به شما یک بازدید خودکار روی استوریتان می دهد) !

از بیننده های خود بخواهید که از شما در مورد موضوعی خاص ، مثلا بزرگ ترین چالشی که با آن روبه رو هستند یا چیز هایی که دوست دارند در آینده از شما ببینند , سوال بپرسند .

اهمیت افزایش لایک و کامنت اینستاگرام را بهتر بدانید
کلیک کن

استیکر رأی گیری (Poll) !

استیکر رای گیری در اینستاگرام

مردم عاشق رأی گیری اند . از استیکر های رأی گیری برای سهیم شدن در سلیقه و ترجیح بیننده هایتان استفاده کنید و به آن ها اجازه دهید درانتخاب هایتان به شما کمک کنند (مثلا در مورد رنگ مورد علاقه آنها برای سری بعدی تولید تی شرت ها) !

یک مزیت جالب استیکر های رأی گیری این است که شما به لیست افرادی که در رأی گیری شما شرکت کرده اند ، دسترسی دارید . شما می توانید تا ۲۴ ساعت پس از اتمام رأی گیری به آنها از طریق دایرکت پیام دهید و مکالمه را پیش ببرید .

سایر استیکر ها !
این ها تنها استیکر هایی نیستند که باعث بهبود مشارکت می شوند . استفاده از استیکر های مکان می تواند تضمین کند که در جست و جو های مناطق مشابه نشان داده می شوید ، و اضافه کردن هشتگ کمک می کند مقابل چشم های بیشتری قرار بگیرید . سایر استیکر های اینستاگرام – که به طور مداوم در حال افزایش اند – می توانند باعث افزایش توجه شوند و به بهتر شدن عملکردتان کمک کنند .

۴- انگیزه ایجاد کنید !
بعضی وقت ها لازم است به انسان ها بگویید که چه کاری می خواهید برای شما انجام دهند . در مورد مشارکت افراد در استوری نیز شما می توانید از محرک ها برای افزایش زمان صرف شده روی استوری تان یا حفظ بینندگان از طریق استوری های متعدد استفاده کنید .

این محرک ها عبارت اند از :

برای خواندن صفحه را نگه دارید !
اضافه کردن متن طولانی به پست استوری تان را امتحان کنید ؛ در اینصورت بیننده هایتان تشویق خواهند شد که برای خواندن کل متن صفحه را نگه دارند .

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید !
استوری خود را با یک عنوان سوالی شروع کنید و “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” را بعد از سوال بنویسید . استوری بعدی (یا استوری های بعدی) می تواند فیلم هایی برای دادن اطلاعات بیشتر یا عکس های مرتبط با موضوع باشد .

راهنمای جامع دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام !
کلیک کن

آماده باشید !
محرک “آماده باشید” می تواند هیجان و پیش بینی ایجاد کند ، و کمک کند بینندگان خود را برای چیزی هایی که در ادامه خواهند دید آماده کنند . شما می توانید بیننده ها را برای اسکرین شات گرفتن از اسلاید بعدی ، افقی نگه داشتن صفحه یا حتی باز کردن صدا آماده کنید .

۵- استوری هایی که می توان از آن ها اسکرین شات گرفت !
این استوری ها می توانند انتخاب خوبی باشند . ولی منظور از این که می توان از آن ها اسکرین شات گرفت چیست؟ شما می توانید چیز های مختلفی برای بیننده ها فراهم کنید تا از آن ها اسکرین شات بگیرند ـ درادامه چند مثال آورده شده :

جاهای خالی را پر کنید !
شما می توانید با استوری های “جاهای خالی را پر کنید” زمان خوبی سپری کنید . همچنین می توانید این کار را صرفا برای تفریح انجام دهید ، یا از آن برای فهمیدن اطلاعات بیشتر از بیننده هایتان استفاده کنید (به عنوان یک نظرسنجی به آن نگاه کنید) و این اطلاعات را در ساختن محصولات جدید یا تولید محتوا بکار ببرید . فراموش نکنید که علامت گذاری کنید و از دنبال کننده هایتان بخواهید که شما را در استوری هایشان تگ کنند یا به شما از طریق دایرکت پیام دهند تا بتوانید جواب ها را جمع آوری کنید .

تصاویر پس زمینه !
تصاویر پس زمینه روش راحتی برای ارزش نهادن و دادن چیزی به بیننده هایتان است . این تصاویر می توانند حاوی نقل قول یا عکس ساده باشند . این ترفند می تواند فرصت خوبی برای خلاق تر بودن ، نشان دادن شخصیت خود به دیگران و تقویت برندتان باشد .

چگونه فونت اینستاگرام را تغییر دهیم؟
کلیک کن

استوری های مسابقه ای !
استفاده از عناصر بازی می تواند روش خوبی برای توسعه مشارکت باشد . این طرز فکر را در استوری های خود پیاده کنید – می توانید برای افرادی که نظرسنجی شما را تکمیل می کنند جایزه در نظر بگیرید یا جوایز مستقل از طریق محرک اسکرین شات اهدا کنید .

از شرکت کننده ها بخواهید شما را تگ کنند یا در استوری شان از هشتگ استفاده کنند و یا از طریق دایرکت آن را ارسال کنند .

۶- برای دانلود به دایرکت پیام دهید !
همانطور که قبلا اشاره شد ، در شرایط کنونیِ رسانه هایِ اجتماعی ، مهم ترین کار ایجاد مشارکت و وادار کردن بیننده های کنونی تان به گفت و گو با شماست .

از بیننده هایتان بخواهید برای دریافت هدایای رایگان به شما پیام دهند . این هدایا می توانند خیلی چیزها مثل فهرستی قابل دانلود ، یک کتاب الکترونیکی و یا حتی یک بلیط برای سمینار آنلاین بعدیتان باشند . بدین ترتیب ، شما می توانید یک لیست از افرادی بسازید که می دانید به یک موضوع خاص علاقه دارند . و یک گفت و گوی دو طرفه با آنها شروع کرده اید که باعث مشارکت بیشتر می شود .

استوری های اینستاگرام می توانند روش خوبی برای ماندن در صفحه ی اینستاگرام فالوور هایتان باشند حتی زمانی که پستی به اشتراک نمی گذارید . من به این نتیجه رسیده ام که زمانی که با استوری های اینستاگرام کار می کنم ، حساب کاربری ام کارایی بیشتری دارد.

امیدوارم این ۶ ترفند و راهکار برای افزایش مشارکت در استوری های اینستاگرام و در نتیجه افزایش تعداد بازدید کنندگان واقعی بازدید های استوری تان ، باعث برانگیختن خلاقیت شما شود و شما را به تفکر درباره ی استفاده ی هر چه بیشتر و بهتر از امکاناتی که دارید وادارد !

خلاق و با طراوت باشید 🌱