برای دریافت آخرین اخبار تغییرات سامانه و یا سرویس های مجموعه عضو کانال تلگرام موفالو شود
آیدی کانال @mofollow

فروشگاه خدمات شبکه های اجتماعی موفالو

حساب شبکه های اجتماعی شما می‌تواند رشد کند. درآمد شما می‌تواند چند برابر شود. فقط کافی است مسیر درست را بشناسید. کافی است از خدمات مناسب در مکان مناسب استفاده نمایید. ما در این مسیر همراه شما هستیم.

یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید، برگزاری مسابقه است. من خودم به شخصه عاشق پیج‌هایی هستم که مسابقه برگزار می‌کنند و جایزه می‌دهند. فکر می‌کنم شما هم مثل من باشید. هیجان قرعه کشی اینستاگرام هم یکی دیگر از سرگرمی‌ها و جذابیت‌های اینستاگرام است.

حالا چطور می‌توانید در اینستاگرام قرعه کشی کنید؟ به نظر می‌رسد کار سختی باشد، نه؟! ولی اصلا اینطور نیست. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور از بین کامنت‌ها و لایک‌ها قرعه کشی کنید.

چطور در اینستاگرام مسابقه راه بیندازیم؟

قبل از این‌که به سراغ قرعه کشی برویم، باید بهترین روش‌های برگزاری مسابقه را یاد بگیرید. نگران نباشید! قبل از این‌که سراغ قرعه کشی برویم، باید با انواع مسابقه‌های اینستاگرامی آشنا شوید. یاد بگیرید هرکدام از مسابقه‌ها را چطور باید انجام دهید. پس تا دیر نشده مقاله چطور یک مسابقه اینستاگرامی موفق داشته باشیم، را بخوانید.

مسابقه اینستاگرامی

چه سایت‌هایی برای قرعه کشی اینستاگرام وجود دارد؟

معمولا قرعه کشی اینستاگرام از بین کامنت‌ها، لایک‌ها یا فالوورهای پیج انجام می‌شود. ما این‌جا سایت‌ها و نرم افزارهای مختلفی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

سایت Namepicker برای قرعه کشی در اینستاگرام

یکی از بهترین سایت‌ها برای قرعه کشی، سایت namepicker است. وقتی وارد این سایت شدید، از بالای صفحه قسمت instagram comment picker را انتخاب کنید.

توجه کنید که باید حتما با فیس بوک وارد شوید. گزینه Login with facebook را انتخاب کنید. در سایت ثبت نام کنید. در مرحله بعد باید پیج اینستاگرامتان را که به فیس بوک وصل است انتخاب کنید.

سایت commentpicker برای قرعه کشی کامنت‌ها

وارد سایت commentpicker شوید. برای این‌که از این سرویس‌ها برای قرعه کشی کردن در اینستاگرام استفاده کنید، باید اکانت اینستاگرامتان را به فیس بوک وصل کرده باشید. این‌جا گزینه Log in with facebook را بزنید. بعد از آن وارد مرحله انتخاب پست و قرعه کشی کامنت‌ها شوید.

سایت commentpicker

سایت Appsortes برای قرعه کشی

سایت Appsortes، جزو سایت‌های رایگانی هست که می‌توانید برای قرعه کشی در اینستاگرام استفاده کنید.

در این سایت می‌توانید به صورت تصادفی از بین کامنت‌ها قرعه کشی کنید.

سایت Appsortes

برنامه socialcrumb برای قرعه کشی تصادفی

برنامهsocialcrumb

برای این‌که از این نرم افزار استفاده کنید، باید اکانت اینستاگرامتان به فیس بوک متصل باشد. بعد از این‌که نرم افزار Socialcrumb را دانلود کردید، مراحل زیر را برای قرعه کشی اینستاگرام انجام دهید:

  1. با اکانت فیس بوکتان وارد نرم افزار شوید.
  2. با اکانت فیس بوکی وارد شوید که پیج اینستاگرامتان به آن متصل است.
  3. پستی که قرار است از بین کامنت‌های آن قرعه کشی کنید را انتخاب کنید.
  4. یا همه کامنت‌ها را در قالب یک فایل اکسل (CSV) استخراج کنید، یا یک نفر را از بین کامنت‌ها به عنوان برنده انتخاب کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این نرم افزار، رایگان بودنش است.

برنامه Lukky، برای قرعه کشی کامنت اینستاگرام

برنامه lukky

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار کاربردی، برنامه lukky است. این نرم افزار برای سیستم عامل‌های اندروید است. این نرم افزار را نصب کنید. بعد از آن وارد اکانت اینستاگرامتان شوید. پست مسابقه که قرار است قرعه کشی روی آن انجام شود را انتخاب کنید. بعد از انجام قرعه‌کشی، می‌توانید ویدئوی آن را در اینستاگرام با فالوورها به اشتراک بگذارید.

در نهایت این‌که

در این مقاله راجع به این‌که چطور توی اینستاگرام قرعه کشی کنید صحبت کردیم. یاد گرفتیم چه سایت‌ها و نرم افزارهایی برای قرعه کشی اینستاگرام وجود دارد. هیچوقت فراموش نکنید که اولین و مهم‌ترین کاری که باید بکنید، تعامل با فالوورهاست. شما باید فالوورهای خودتان را خوب بشناسید و متناسب با سلیقه آن‌ها محتوا تولید کنید. محتوایی که تعاملشان را با پیج شما بالا ببرد. مسابقه هم یکی از بهترین راه‌های بالا بردن تعامل در اینستاگرام است.

واتساپ اعلام کرد که روی قابلیت پخش ویس خارج از صفحه‌ی گفت‌وگو و دکمه‌ی مکث/ادامه ضبط صدا کار می‌کند.

واتساپ اعلام کرد که روی چند قابلیت مهم برای بهبود تجربه‌ی پیام‌های صوتی کار می‌کند. تمرکز واتساپ روی پیام‌های صوتی مایه‌ی تعجب نیست؛ چراکه براساس اعلام این شرکت روزانه بیش‌ از ۷ میلیارد پیام صوتی در پیام‌رسان واتساپ رد و بدل می‌شود.

محبوبیت چشمگیر پیام‌های صوتی باعث شد که سرانجام واتساپ به فکر اضافه‌کردن قابلیت‌های ضروری مکث و ادامه‌ی ضبط صدا، امکان بازبینی پیام ضبط‌شده قبل از ارسال و پخش پیام‌های صوتی دریافتی خارج از صفحه‌ی گفت‌وگو بیفتد.

آمار پیام‌های صوتی واتساپ

بی‌شک موردانتظارترین قابلیت از میان موارد اعلام‌شده، امکان پخش پیام صوتی دریافتی خارج از صفحه‌ی چت است؛ بدین‌ترتیب کاربر می‌تواند بدون نیاز به ماندن در صفحه‌ی گفت‌وگو، حین گوش دادن به پیام صوتی دریافتی، به پیام‌های دیگر واکنش نشان دهد یا مشغول کار دیگری باشد.

واتساپ روی ویژگی «remember playback» نیز کار می‌کند؛ بدین‌مفهوم که چنانچه پیامی را به‌صورت ناتمام گوش داده و سپس پخش آن را متوقف کرده باشید، بعداً امکان ادامه‌ی پخش پیام از بخش باقی‌مانده را خواهید داشت.

قابلیت‌های جدید پیام‌های صوتی واتساپ

به‌زودی قابلیت پخش سریع نیز ازا راه می‌رسد؛ ویژگی موردانتظاری که از مدت‌ها پیش در پلتفرم‌های رقیب دردسترس بود؛ البته هم‌اکنون نیز امکان پخش پیام‌های «عادی» با سرعت‌های ۱٫۵ یا ۲ برابری وجود دارد؛ اما چنین قابلیتی برای پیام‌های فورواردشده دردسترس نیست.

در نهایت واتساپ از قابلیتی «پرده برداشت» که از مدتی پیش در نسخه‌ی اندروید این پیام‌رسان دردسترس بود؛ نمایش شکل موج صدا (waveform) در پیام‌های صوتی به کاربر اجازه می‌دهد تا پیام‌های ضبط‌شده را بهتر دنبال کند.

واتساپ می‌گوید قابلیت‌های جدید طی هفته‌های آتی دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

متا به‌تازگی برای بهبود بخش برنامه‌های پیام‌رسان خود، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را این‌بار برای اینستاگرام ارائه کرده است. کاربران اکنون می‌توانند بدون پیمایش به دایرکت مسیج، پیام‌های جدید را پاسخ دهند.

به‌نقل از اندرویدسنترال، متا پس از به‌روزرسانی‌های جدید برای پیام‌رسان واتساپ و مسنجر، اکنون مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را برای اینستاگرام معرفی کرده است. این به‌روزرسانی‌ اشتراک‌گذاری آسان‌تر پست‌ها و پاسخ‌دادن به پیام‌ها را فراهم می‌کند.

یکی از تغییرات مفیدی که در دایرکت مسیج اینستاگرام ایجاد شده، توانایی پاسخ‌دادن به پیام‌های جدید هنگام مرور صفحه‌ی اصلی است. بدین‌ترتیب هنگام مرور صفحه‌ی اصلی، بدون پیمایش به صفحه‌ی دایرکت مسیج، پیام مربوطه در قسمت بالای صفحه اصلی نمایان می‌شود که از این طریق می‌توان به آن پاسخی سریع داد.

افزون‌براین، وقتی قصد دارید پستی را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید، اکنون می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی «ارسال» سریع‌تر این کار را انجام دهید. بااین‌کار ردیفی از «صمیمی‌ترین دوستانتان» نمایش داده می‌شود که می‌توانید به سرعت پست را با آن‌ها بدون وقفه به‌اشتراک بگذارید. از طرفی دیگر، اگر وارد صفحه‌ی دایرکت مسیج شوید، ردیفی در بالای صفحه نمایان می‌شود و به شما نشان می‌دهد که چه کسی آنلاین و برای چت دردسترس است.

بهبود دایرکت مسیج اینستاگرام

متا همچنین روی ویژگی جدیدی در اینستاگرام کار می‌کند که به‌تازگی در مسنجر منتشر شده است. ویژگی پیام‌های بی‌صدای جدید به شما این امکان را می‌دهند که بدون ارسال هیچ اعلانی به دوستان خود پیام بدهید که می‌تواند برای اواخر شب بسیار مفید باشد.

اینستاگرام همچنین تم جدید چت lo-fi و امکان ارسال نظرسنجی در پیام‌های گروهی را معرفی کرده که دوباره از مسنجر به‌ ارث برده است.

ارسال پیام‌های بی‌صدا در دایرکت مسیج اینستاگرام

افزون‌براین، کاربران به‌زودی می‌توانند به‌لطف ادغام با برخی از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی مانند اپل موزیک، اسپاتیفای و آمازون موزیک پیش‌نمایش آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را به‌ اشتراک بگذارند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا حداکثر ۳۰ ثانیه از یک آهنگ را مستقیماً در قسمت چت پخش کنند.

مقدمه
بازدید صفحه اینستاگرام : توی دنیای مجازی، کسب و کارها بر اساس دیده شدن ها و توجهات کاربران رونق میگیرن. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست و این مهم بسته به دیدن شدن فعالیت های شما توسط کاربران، بالا و پایین میشه. اگه که یک صفحه تجاری توی اینستاگرام دارین، کلمه “بازدید” یا معادل انگلیسی اون ویو (view) رو بارها توی صفحه خودتون دیدین. همونطور که از اسم اون مشخصه ویو پیج به معنی تعداد دفعاتیه که یه محتوا توسط کاربرا دیده میشه.

بازدید صفحه اینستاگرام
توی این مقاله میخوایم به بررسی مطالبی بپردازیم که ضمن افزایش بازدید صفحه اینستاگرامتون، به دانش و درک بهترتون نسبت به فضایی که میخواین توی اون فعالیت کنین خیلی کمک می کنه. اگه شما میخواین خودتونو توی اینستاگرام به یه برند تبدیل کنین نباید از هیچ نکته ای به سادگی عبور کنین. همه ی اطلاعات موجود توی این مقاله حاصل تجربیات تیم ما در کندو پنل هستش که این تجربیات رو در اختیار شما قرار میدیم.

راهنمای کامل افزایش ویو پیج در اینستاگرام
برای اینکه بدونید بازدید صفحه ی خودتون رو به چه نحوی افزایش بدین، ابتدا باید با چند مفهوم مهم آشنا بشین:

Reach
Impression
Profile visits
این سه فاکتور مهم توسط اینستاگرام برای صفحات تجاری ارائه داده شده. آماری که تحت این سه عامل ارائه داده میشن، برا هر صفحه و برای هر پست به صورت جداگانه وجود داره. شما حتما ابتدا باید با استفاده از این عوامل اوضاع فعلی صفحه خودتون رو بسنجین. توی قسمت بعد تکنیک هایی رو برای افزایش بازدید توی اینستاگرام بهتون ارائه میدیم.

بازدید صفحه اینستاگرام

آنالیز پیج اینستاگرام
در ادامه شیوه آنالیز و بررسی صفحه را باهم مرور می کنیم.

وضعیت بازدید صفحه اینستاگرام من در حال حاضر چگونه است؟
طبق دستورالعمل کوتاهی که توی ادامه اونو برا شما توضیح میدیم مقدار موجود برای سه عامل گفته شده توی بند قبلی رو میخوایم پیدا کنیم.

برای این کار کافیه که توی صفحه اول روی گزینه insight کلیک کنید، و اگه اینستاگرام شما به آخرین نسخه موجود اپدیت نیست، insight رو می توانید توی منوی کنار صفحتون پیدا کنین.
بعدش بر روی گزینه activity کلیک کنید. در قسمت اول یعنی Discovery با دو کلمه ی Reach و Impression مواجه میشین.
حالا به تفکیک ما برای شما میگیم که این ریچ و ایمپرشن دقیقا چیه. با ما همراه باشین.

Reach چیست؟
Reach بیانگر مجموع شمار اکانت هایی هستش که پست های شما رو بازدید کردن. توی این عامل مجموع تعداد بازدید های یه صفحه، یه بار حساب میشن. یعنی اگه یه اکانت چند بار هم به صفحه شما سر بزنه در مجموع تاثیری بیشتر از یه بار برای شما نداره.

Impression چیست؟
Impression هم بیانگر شمار اکانت هایی هستش که از پست های شما دیدن کردن. با این تفاوت که اگر کاربران دفعات بیشتری از صفحه تون دیدن کنن، به مجموع کل افزوده میشه. به همین دلیله که impression از نظر عددی مقدار بزرگتری نسبت به Reach داره.

نکته مهم
اعدادی که توی این بخش میبینین توی بازه‌ی یک هفته‌ای محاسبه میشن. علاوه بر این ها، طبق ادعای اینستاگرام این اعداد تخمینی هستن. اما به طوری کلی برای افزایش بازدید اینستاگرام، باید به این ارقام استناد کنیم. اگه از این قسمت کمی پایین‌تر برین، توی بخش Interaction عبارت profile visits پیش روتون قرار می گیره. همونطور که از اسم اون مشخصه، این رقم بیانگر تعدادیه که از پروفایلتون توی صفحه ی اصلی بازدید کردن.

view insight چیست؟
همونطور که گفتیم این سه عامل در ازای هر پست پیج شما هم محاسبه میشن. برای دیدن این آمار به ازای هر پست دو راه در مقابل شماست.

راه اول این که شما با لمس کردن یکی از گزینه های زیر پست باعث میشین که کشویی باز بشه. اونو سمت بالا بکشین و اعداد توضیح داده شده رو توی این قسمت ببینین.
راه دوم اینه که دوباره به بخش insight برین و این بار توی گزینه content روی see all کلیک کنین. در کشوی بالای صفحه میتونین مقادیر reach و Impression رو در ازای هر پست ببینین.
پس تا به اینجا سه عدد رو داریم که نشون میدن وضعیت فعلی ما چطوریه و برنامه ریزی های ما برای افزایش اونا باید توی چه راستایی باشن.

 

۶ روش افزایش بازدید صفحه اینستاگرام
توی قسمت بالا سه عامل بسیار مهم رو بررسی کردیم. احتمالا متوجه شدین که این سه عامل با وجود تفاوت هایی که در مقدارشون وجود داره، توی یک راستا قرار دارن. توی ادامه با بررسی ۶ راه و روش افزایش مقادیر این فاکتورها بحث رو ادامه میدیم.

کافیه که یکم با الگوریتم های جدید توی اینستاگرام آشنا بشین، اونوقت خواهید دونست که اینستاگرام پست های شما رو بر اساس علاقه مندی دنبال کننده هاتون دسته بندی میکنه.

حتی توی مواردی ممکنه پست های شما به خیلی از فالوورها تونم نشون نده. این موضوع، موضوعی خیلی مهمه و شما نمی تونین صرفا تمرکزتون رو روی شمار دنبال کننده هاتون بزارین. شما باید سعی کنید فالوورهایی رو که دارین رو به سمت خودتون جذب کنید و باعث بشین که اونا روی شما و محتواتون حساب ویژه ای رو باز کنن. حالا بیاین تا بررسی کنیم که چه روش های طبیعی ای برای افزایش بازدید پست های اینستایی به صورت قطعی وجود داره.

۱#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : انتخاب بهترین وقت برای انتشار پست برای افزایش ویو پیج
شما باید وقتی اقدام به انتشار پست هاتون کنین که اغلب دنبال کننده هاتون توی اینستاگرام فعال باشن. شما به راحتی میتونین با یه آزمون و خطای ساده به این مهم برسین که چه وقتی کاربرای شما فعال تر هستن. شما باید در ابتدای انتشار پست توجه افراد بیشتری رو به سمت خودتون جلب کنید. پس سعی کنید به بهترین نحو ممکن این کارو انجام بدین.

۲#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : انتشار ویدئو بیشتر از عکس به افزایش ویو پیج کمک می کند
ویدیو ها علیرغم اینکه لایک های کمتری رو به سمت خودشون میکشن، در حالت کلی توجه بیشتری به اونا میشه. اگه توجه هم کرده باشین ویدیو ها کامنت های بیشتر رو دریافت میکنن. حالا علت این موضوع باعث میشه که ما به یه حوزه روانشناسی بخواهیم ورود کنیم که این کارو برای یه وقت بهتر میذاریم. کامنت ها از این نظر مهم تر هستن که اینستاگرام به راحتی میتونه درک کنه که این محتوا اونقدری ارزشمند بوده که کاربرانش تصمیم گرفتن وقتی صرف کنن و بعد از توجه کافی به اون محتوا براش کامنت بزارن. با اعلام خود اینستاگرام متوسط مدت زمانی که از ویدیو ها بازدید میشه ۴۵ درصد افزایش یافته. از این رو اگه غالب پست های شما ویدئویی باشه در نهایت ویو بیشتری در صفحه ی اینستاگرامتون خواهین داشت.

۳#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : افزایش تعامل با کاربران
باید تا الان فهمیده باشین که هدف نهایی ما جذب مخاطب بیشتر از محتوای تولید شده هستش و اون وقته که برای مصارف متفاوت میتونیم با مخاطبامون تعامل کنیم. افزایش تعامل با مخاطب از شروط خیلی مهمه کاره. روش های تعاملی زیادی برای این کار وجود داره. خود مخاطب ها هم همیشه برای برقراری ارتباط با ادمین پیج همیشه ذوق زده و پیش قدم هستن. پس شما حتما باید از این فرصت استفاده کنین. به این صورت که از کاربرا بخواین به نحوی برای پست های شما کامنت بگذارن. این کار میتونه با طراحی یک کمپین، یک مسابقه و حتی پرسیدن یک سوال از مخاطب صورت بگیره.

۴#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده از محتوای تهیه شده توسط کاربران
این موضوع برای کاربرا خیلی جذابه که شما ازشون بخواین تا برای شما تولید محتوا کنن و شما از محتوای اونا توی پیجتون استفاده کنین. محتوای تولید شده توسط مخاطب می تواند صدا،‌ تصویر، نوشته و ویدئو باشه. با انتشار محتوای کاربرا اونا بیشتر ترغیب میشن تا پست ها و ویدیو های منتشر شده ی شما رو برای مخاطب هاشون بفرستن. این خودش یه روش طبیعیه که بازدید غیر فالورها از صفحه ی شما بیشتر بشه و در نهایت باعث افزایش بازدید توی اینستاگرام شما بشه.

۵#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده ی درست و بهینه از استوری های اینستاگرام برای بازدید صفحه
برای به دام انداختن افراد و فالوور ها و غیر فالوور ها، استوری اینستاگرام یکی از بهترین روش های ممکنه. چرا که میتونه با استفاده از امکاناتی که برای شما فراهم میکنه مثل هشتگ ها و تگ ها به راحتی این عمل رو انجام بده. با این کار افرادی خارج از صفحه ی شما هم ممکنه به محتوای استوری شما جذب بشن. از این طریق بازدید از صفحه ی اینستاگرامتون افزایش پیدا میکنه. از طرفی محتوای جذاب توی استوری باعث میشه فالورهای خودتون هم پیگیر استوری های شما بشن. در صورت افزایش تعامل کاربرای صفحه شما از طریق استوری، این امکان رو فراهم میاره تا بازدید از پیج شما بالاتر بره و در نهایت باعث افزایش بازده صفحه شما میشه.

۶#_ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام : استفاده ی صحیح از دیگر شبکه های اجتماعی برای افزایش ویو پیج
چه اشکالی داره که اگه مخاطب هایی رو توی سایر شبکه های اجتماعی دارین اونارو به صفحه ی اینستاگرام خودتون هم هدایت کنید؟ این کار یکی از بهترین راه های ممکنه. مثلا اگه شما ادمین یه کانال تلگرامی هستین بیاین زیر هر عکسی که منتشر میکنین آدرس اینستاگرامتون رو بذارین.

مقدمه
بی شک یکی از پر مخاطب ترین شبکه های پیام رسان اجتماعی کشورمون تلگرامِ. بیشتر افرادی که تلفن هوشمند دارند از تلگرام استفاده می کنن. تمام اینا به خاطر اینه که این برنامه قابلیت های زیادی رو داره که ما کاربرا رو به خودش جذب کرده و فرصت های زیادی رو به ما هدیه میده تا با اون ها بتونیم درامد کسب کنیم. شاید خیلی از شما فکر کنین که کسب درآمد فقط از راه کانال هایی با عضو های هزارتاییه، اما واقعا این طوری نیست. در ادامه مطلب شما رو با ۶ ایده ناب برای کسب ‌و‌ کار در تلگرام آشنا می کنیم، پس با ما همراه بمونید.

چگونه از طریق تلگرام کسب درآمد کنیم؟
درآمد تو تلگرام تا حد زیادی به تخصص و علاقه شما بستگی داره. خیلی از کسایی که میخوان وارد این راه بشن، یه جوری سخت ترین راه رو انتخاب می کنن. مسیر سخت اونجاست که شما کانالی رو درست کنین و باید منتظر بمونید تا اعضای این کانال بالا بره. این کار، کاریه که خیلی زمان گیر و هزینه بره. دقیقا این کار مثل سایت هایی که تنها سرمایه شون همون بازدید کننده هاشونن، پس مجبورن روز به روز به سایت هاشون سر بزنن و اون رو بروز کنن. اما این جا باید بهتون بگم که شما برای کانالی که میخواید اونو رشدش بدین، باید تمرکزتون رو روی موضوع خاصی بزارید. یعنی با متمرکز شدن روی قشر خاصی، خدماتی رو به اونا ارائه بدین.

کسب ‌و‌ کار در تلگرام

۶ ایده ناب برای شروع کسب درآمد در تلگرام
اصلا مهم نیست که چه قدر ایده شما نو و جدید باشه. با ایده های تکراری هم می تونیم کسب و کار تلگرامی خودمون رو شروع کنیم. نکته مهم اینه که تو هیچ کدوم از ایده ها نیاز نیست که الا، و حتما اعضای کانال خودمون رو چند ده هزارتایی بکنیم تا از طریق اون ها بتونیم کسب درآمد کنیم. چون اصلا قرار نیست با تبلیغ کردن تو کانال به درآمد زایی برسیم.

نکات بسیار مهم
شما نباید تو مسیر اولیه کانال خودتون به دنبال کسب درآمد باشین. چون که باید اولش به دنبال جذب اعضا باشین.

بهترین انتخاب تو اول راه اینکه خدمات رایگان رو به همه ارائه بدیم.

نگرانی شما از این موضوع که فلان سایت هم تو زمینه تخصصی شما فعالیت می کنه، بی مورده. فراموش نکنین که امروزه کاربران موبایل بیشتر از کاربران دستگاه های دیگه هستن. به خاطر همین کسی که فقط از تلگرام استفاده می کنه هیچ وقت برای رفع نیازش به وب سایت مراجعه نمی کنه. پس هدف ما باید کاربران تلگرامی باشه چون که تعدادشون زیاده.

#۱ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : برای متخصصین رزومه سازی کنید
تو این ایده کانال شما باید جایی برای افراد متخصص باشه. هر کس که تو هر زمینه ای تخصص داره باید رزومه خودش رو تو کانال شما ثبت کنه. از اطلاعات فردی گرفته تا تخصص ها و نمونه کارهای که تا حالا انجام داده. با این کار هر شخصی که به متخصصی نیاز داره می تونه از طریق کانال شما اون رو پیدا کنه.
نکته مهم اینه که رزومه هر متخصصی رو باید با هشتگ مربوط به خودش قرار بدیم. مثلا هشتگ # طراحی سایت برای کسایی که طراحی سایت انجام میدن. هر شخصی با جست و جوی این هشتگ می تونه طراحان سایتی رو که تو کانال شما هستند رو پیدا کنه.

مدل درآمد زایی این ایده هم به این شکل که.

هم می تونین برای نشون دادن هر رزومه از افراد متخص هزینه دریافت کنین
یا اینکه همه رزومه ها رو به صورت رایگان ولی نه به صورت کامل تو کانال خودتون قرار بدین.
#۲ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانالی برای فروش خلاصه کتاب های صوتی
باید بدونین که خیلی از افراد به اندازه علاقه ای که به خونون کتاب دارن حوصله مطالعه اون رو ندارن. شما می تونین از این اتفاق نهایت استفاده را ببرید. پس شما می تونین با استفاده از راه اندازی یک کانال، این محتوا های صوتی رو تولید کنین. البته برای شروع پیشنهاد می کنم از خلاصه کردن کتاب های معروف و پرفروش حوزه های کاری مختلف استفاده کنین. مثلا ۵ تا از کتاب های پر فروش برایان تریسی که در حوزه موفقیت و کسب و کاره رو به صورت خلاصه به شکل ترک صوتی در بیارید.

کسب ‌و‌ کار در تلگرام

#۳ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال نیازمندی های بومی راه اندازی کنید
کلا کانال های که به صورت بومی فعالیت می کنن خیلی خوب و هدفمند هستن. فرض کنین دارین دنبال کسی می گردین که تو شهر خودتون زندگی میکنه و میخواید از اون به عنوان نیروی کار تو کسب و کار خودتون استفاده کنید. حالا اگه کانالی تو تلگرام باشه که افراد کارگر سطح شهر رو معرفی کنه، آیا سراغش نمی رید؟

تو این ایده باید اول کانالی راه بندازین و آگهی نیازمندی های شهر خودتون رو تو اون قرار بدین.

تازه بهترین راه برای کسایی که میخوان کسب و کارشون رو به اهالی شهر خودشون معرفی کنند، تبلیغ کردن تو کانال های تلگرامی بومیِ خودشون هست. مثلا هیچ وقت کسی که دنبال یک پیک موتوری تو شهر بوشهر می گرده، نمیتونه تو یه شهر دیگه دنبال نیروی کار بگرده.

#۴ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال ادمین یاب راه اندازی کنید
شما می تونین برای کانال هایی که به صورت روزانه به دنبال افرادی که برای آن ها تولید محتوا کنن، ادمین پیدا کنید. در کانال شما هر کسی که توانایی تولید محتوا برای کانال های تلگرامی را دارد می تونه خودش رو معرفی کنه. البته کانال شما باید افراد حرفه ای و تولید کنندگان واقعی محتوا رو معرفی کنه.

#۵ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : کانال آموزشی راه اندازی کنید
امروزه تلگرام حرف اول امور آموزشی رو می زنه. این بحث یکی از پولساز ترین حوزه های کاری اینترنته. کانال های آموزشی ای که به صورت حرفه ای یک موضوع خاص رو آموزش میدن، خیلی کَمَن. به عنوان مثال کانالی که آشپزی رو به خوبی آموزشه بده، کمه. اگر هم باشه بیشتر آموزش ها به صورت متنی هست.
کاری که شما باید انجام بدین اینه که آموزش های خاصی رو بسازید و تولید کنید. جوری که نیاز اصلی مخاطبان خودتون رو بر طرف کنین. موضوع کانال آموزشی شما میتونه به علاقه و تخصص شما بستگی داشته باشه ولی در کل هیچ فرقی نمی کنه که کانال شما چه چیزی رو آموزش میده.

#۶ کسب ‌و‌ کار در تلگرام : راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلگرام
یکی از بهترین انتخاب های شما می تونه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تو تلگرام باشه. شما می تونین با استفاده از یک برند سازی ساده برای محصول خودتون به راحتی درآمد کسب کنین. نکته مهم تو ایجاد فروشگاه داخل تلگرام اینه که برای جذب مشتری ها باید حتما محتوا های خوبی تولید کنین. اصلا بدون تولید محتوا نمی تونین از این ایده به کسب درآمد برسین. خیلی خوبه اگه بتونین لوگوی برندتون رو روی محصولات توی تلگرامتون، قرار بدید.

مقدمه
اینستاگرام یکی از پر بازدید ترین شبکه های مجازی است که قابلیت اشتراک‌ گذاری رایگان عکس و ویدیو رو داره و با سیستم عامل های اندروید و ios در دسترس ما ها هستند. افراد می‌ تونن عکس‌ها یا ویدیوهای خودشون رو تو این فضا آپلود کنن و اون ها رو با دنبال ‌کننده های خودشون یا با دوستانشون به اشتراک بزارن. همچنین می‌توانند پست‌ها و استوری هایی را که دوستانشان در اینستگرام به اشتراک گذاشته ‌اند را مشاهده کنند، درباره آن نظر بدهند و لایک کنند. بنابراین همونطور که می دونید اینستاگرام ابزار های فوق العاده ای رو داره که این این برنامه رو جذاب کرده. پس به همین دلیل ما تو این مقاله با مشاهده اینستاگرام در یک نگاه خدمت شما هستیم و می خوایم شما رو با ابزار های فوق العاده تلگرام آشنا کنیم.

آشنایی با اینستاگرام
اینستاگرام حدوداً با ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه، از سال ۲۰۱۰ که راه اندازی شد تا الان، پیشرفت های زیادی رو داشته و مداوم در حال رشد بوده و کسب و کار های زیادی تو اون رونق گرفته. از طرف خیلی از مارک های برتر جهان ثابت شده که اینستاگرام به خاطر ابزار ها و قابلیت های زیادی که داره، تولید و فروش محصولات تو اون به راحتی انجام میشه. به خاطر همین ما اینجا می خوایم شما را با چند تا از بهترین ابزار های اینستاگرام آشنا کنیم و همونطور که تو بالا گفتیم اینستاگرام رو در یک نگاه بررسی کنیم.

#۱ اینستاگرام در یک نگاه :استوری
همونطور که می دونید استوری اینستاگرام فقط به مدت ۲۴ ساعت در دسترسه است و بعد از اون هم از بین میره، مگه اینکه بخوایم اون رو تو قسمت تاریخچه صفحه خودمون نگه داری کنیم.
این روزا یکی از جذاب ترین قسمت های اینستاگرام داستان ها یا همون استوریه که محبوبیت بالایی هم داره. استوری ها میتونند تو کار درآمدزایی شما هم خیلی موثر باشن. ویو های استوری اینستاگرام در واقع همون تعداد افراد بازدید کننده حساب شماست. حالا اگه کاربرا از محتوای استوری های شما خوششون بیاد، شما رو فالو میکنن و این موضوع باعث میشه تا اون بازدید کننده ها به علاقه مندان پیج شما بشن و داستان های شما رو برای همدیگره ارسال کنن. شما اول باید تلاش کنین تا ویو استوری های خودتون رو بالا ببرین تا مارک ها در عوض تبلیغ محصولشون به شما پول بدن.

اینستاگرام در یک نگاه

#۲ اینستاگرام در یک نگاه : لایک اینستگرام
مقدار فعالیت شما تو اینستگرام، همون مقدار نتیجه رو بهتون هدیه میده، هر چه قدر که نظر دنبال کننده هاتون رو جلب کنین تعداد لایک هاتون بیشتر میشه. و همونطور که می دونید اگه تعداد لایک هاتون زیاد بشه شما به یک صفحه معتبر تو اینستاگرام تبدیل میشین.

#۳ اینستاگرام در یک نگاه : اهمیت کامنت
در واقع، اینستاگرام پست‌ها رو رتبه ‌بندی میکنه و اون صفحه هایی رو که لایک و کامنت بیشتری دریافت کردن رو تو رتبه های بالا تری قرار میده. تعداد کامنت‌ها از جمله مهم‌ ترین عواملی هستن که روی رتبه ‌بندی یک پست اثر میزارن. چون که کامنت گرفتن به معنای این موضوع هست که شما با مخاطب تعامل بالایی دارین.
اگر پست‌های شما توجه افراد رو جلب کنه، اون ها برای شما کامنت میزارن و هر چقدر هم که افراد بیشتری برای شما کامنت بزارن، احتمال اینکه پست شما تو Explore نشون داده بشه بیشتر میشه. اون وقت اونایی که فالورای شما هم نیستن میتونن شما رو ببینن و دنبال کنن.

#۴ اینستاگرام در یک نگاه : ویو اینستاگرام
یک ویو در واقع همون بازدیدی هست از طرف هر کاربر صورت میگیره. یعنی هر فردی که پست یا استوری شما رو ببینه یک ویو برای شما ثبت میشه. این ویو به شما کمک می کنه تا تشخیص بدین که کدوم از پست ها یا استوری هاتون جذاب تر بوده و توجه کاربرای بیشتری رو جلب کرده. هر چه نظر افراد بیشتری رو به پیج خودمون جلب کنیم، ویو اینستاگرام ما بیشتر میشه و می تونیم تبلیغات مارک ها و محصولات رو به عهده بگیریم و از این راه درآمدزایی کنیم. در زیر به طور خلاصه شما را با چند مورد برای افزایش استوری آشنا می کنیم.

استفاده بهینه از استوری
استفاده از هشتگ #
برنامه ریزی برای انتشار پست ها
خلاقیت
#5 اینستاگرام در یک نگاه : IGTV
در واقع IGTV یکی از جدید ترین قابلیت های اینستاگرامه که به کمک اون میشه به راحتی فیلم های بلند رو ببینیم یا در صورت اشتراک گذاری، فیلم های خودمون رو با زمان بندی 15 ثانیه تا 10 دقیقه، به اشتراک بزاریم. اما پیج های بزرگتر و مشهور تر، می تونن فیلم هایی با حداکثر زمان 60 دقیقه رو از طریق مرورگر وب بارگذاری کنن. دنبال کننده ها هم می تونن فیلم های مورد علاقه خودشون رو به راحتی تو IGTV ببینند و اصلا نیازی ندارن که برای دیدن فیلم به شبکه های مجازی دیگه، مثل یوتیوب برن.

اینستاگرام در یک نگاه

#۶ اینستاگرام در یک نگاه : افزونه های اینستاگرام
اینستاگرام ابزارک ها یا همون افزونه های فوق العاده ای رو راه اندازی کرده که باعث راحت تر شدن کار تولید کننده های محتوا تو اینستاگرام شد. جالبه بدونید که هر کدوم از افزونه ها، قابلیت ها و ویژگی های خاص خودشون رو دارن.
حتی با به روزرسانی افزونه ها در وردپرس اینستاگرام، می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید. مثلا می توانید از فیلترهای بیشتری برای انتشار تصاویرتان در سایت استفاده کنید.

#۷ اینستاگرام در یک نگاه : لایو اینستاگرام
لایو اینستاگرام یکی از قسمت های باحال اینستاگرامه. شما می تونید به صورت زنده و در آن واحد با فالوور های خودتون حرف بزنید. تازه حتی می تونید با دوستاتون لایو دو نفره هم داشته باشین و هر لحظه ای رو که دوست دارین با دنبال کننده های خودتون در میون بزارید.

 

مقدمه
این روزا شبکه های اجتماعی زیادی برای برقراری ارتباط گسترش پیدا کردن و هر کدوم کاربرد های خاص خودشون رو دارن و از یه نظر با هم دیگه تو رقابت هستن. یه جوری شده که یک آپشن، مثل تماس صوتی به یک شبکه مجازی اضافه بشه، بقیه شبکه ها هم علاقه مند به استفاده از اون ها هستن. هر کدوم از شبکه های مجازی تو نوع خودش، محبوبیت های بالایی رو داره، اما برنامه تلگرام از نظر خیلی ها نسبت به بقیه برنامه ها موقعیت بهتری رو داره و قسمت بالایی از این محبوبیت به خاطر ابزار های فوق العاده برنامه تلگرام هست. ما تو این مقاله با مشاهده تلگرام در یک نگاه خدمت شما هستیم و شما رو با ابزار های فوق العاده تلگرام آشنا می کنیم.

#۱ تلگرام در یک نگاه : ربات ها
ربات ها قابلیت های فوق العاده ای رو دارن و به همین دلیل افراد شخص ثالث می تونن ربات هایی رو ایجاد کنن و از اون به عنوان شاخصه اصلی کار خودشون استفاده کنن.
از طریق اون ها، شما می تونین خدماتی رو با کیفیت بالا به مشتریای خودتون ارائه بدین و باعث رشد کانال خودتون بشید. لیست ربات های تلگرام خیلی زیاده اما ما اینجا شما رو با چند تا از این ربات ها آشنا می کنیم.

تلگرام در یک نگاه

انواع ربات ها
ربات بازی : شما می تونی به راحتی کلمهgamebot رو تایپ کنین و جستجو کنین تا یه بازی مناسب رو برای خودتون پیدا کنین.
ربات گیف (Gif) : می تونید کلمه gif رو تایپ کنین و به صورت آفلاین، رسانه گیف رو به چت های خصوصی خودتون اضافه کنین.
اوتوتو(Otouto) : شما با این برنامه میتونین محتواهایی مثل عکس ها، فیلم ها، مقالات و نقشه هایی که می خواید رو، جستجو کنین.
#۲ تلگرام در یک نگاه : کانال در تلگرام
کانال های تلگرام، امکان مشارکت و تعامل با مخاطب رو بیشتر کردن چون که به کمک اون ها می تونیم مطالب جذاب خودمون رو به اشتراک بزاریم و همینطور می تونیم از طریق اون، یه شغل اینترنتی برای خودمون دست و پا کنیم. تازه، به کمک کانال های تلگرام می تونید محصولات شرکت خودتون رو هم تبلیغ کنیم و در کنار اون از طریق تبلیغ کردن برای مارک های دیگه، درآمد زایی کنیم.
این رو به یاد داشته باشین که اگه می خواید همه مخاطبای خودتون رو راضی نگه دارین و رضایت اونها رو جلب کنین، باید اول علاقه مندی اون ها به دستتون بیاد. برای این کار خیلی بهتر فیلم ها یه متن هایی رو خودتون با سلیقه خودتون درست کنین تا مخاطباتون با اون ها سرگرم بشن و از حضور تو کانال شما خوششون بیاد. این کار شما باعث بیشتر شدن مخاطباتون هم میشه.

#۳ تلگرام در یک نگاه : خود تخریب رسانه در چت های عادی
با جدید ترین به روزرسانی تلگرام، به راحتی می تونید رسانه هایی مثل عکس ها و فیلم ها رو تو چت های عادی خودتون پاک کنید. فقط یه عکس یا فیلم رو انتخاب کنین و بعدش روی دکمه “تایمر” ضربه بزنین. حالا می تونید زمانی رو که می خواین رسانه هاتون پاک بشه رو انتخاب کنین.

#۴ تلگرام در یک نگاه : اشتراک لوکیشن مستقیم
دقیقاً مثل واتساپ، تلگرام هم به شما این اجازه رو میده که موقعیت مکانی لحظه ای خودتون رو برای مخاطبای خودتون به اشتراک بزارین. این موضوع یکی از ابزار هاییه که خیلی ها از اون استفاده می کنن. اگه می خواین مکان خودتون رو با دوستتون به اشتراک بزارین، فقط کافیه که صفحه گپ رو باز کنین و روی دکمه مکان (Location) ضربه بزنین.

تلگرام در یک نگاه

#۵ تلگرام در یک نگاه : سرعت بالا
سازندگان تلگرام این ادعا رو می کنن که تلگرام سرعت خیلی بالایی داره و یه جورایی سرعت اون شبیه به سرعت واتساپ و کارایی اون شبیه به کارایی اسنپ چت هست. شاید در کشورمون سرعت این برنامه پایین باشه اما در کل این شبکه از سرعت بالایی برخورداره.

#۶ تلگرام در یک نگاه : آگاهی از حریم خصوصی
تلگرام امنیت بسیار بالایی داره به گونه ای که امکان هک کردن اون خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست. همچنین قابلیت جدیدی هم که داره اینه که، اون تصویری که به عنوان کلید رمزگذاری عمل می کنه، امنیت چت های خصوصی شما رو کاملاً تضمین می کنه و می تونید از ایمن بودن چت های خودتون مطمعن باشین.

#7 تلگرام در یک نگاه : ویو (View) تلگرام
در واقع ویو تلگرام، همون مقدار بازدید افراد از پست های تلگرام هست. ویو تلگرام یه عامل بسیار مهم و کاربردیه که به همین دلیل بازار جدیدی رو برای ارائه دهنده های خدمات تلگرام به وجود آورده تا خدماتی مثل زیاد کردن میزان ویو پست ها رو به کاربراشون ارائه بدن. جالبه بدونید که اگه شما ویو بالایی رو توی تلگرام داشته باشین، به راحتی می تونین به کمک اون به خواسته هاتون مثل درآمدزایی دست پیدا کنین.

اهمیت ویو
برای مثال به خاطر اهمیت بالای ویو های تلگرام، بعضی از ادمین های کانال های تلگرام پست های خودشون رو در اختیار سایر کانال ها قرار میدن تا اونها با انتشار پست هایی، میزان ویو اون پست ها رو بالا ببرن و همچنین شمار دنبال کننده های اون کانال هم بالاتر بره. همچنین گاهی اوقات ادمین مسیر های راحت تری رو مثل خرید ویو تلگرام انتخاب می کنن.

#۷ تلگرام در یک نگاه : استفاده از چند حساب تلگرام
تلگرام با آخرین به روزرسانی خودش به کاربراش این امکان رو میده تا همزمان چندین حساب داشته باشن و با هر کدوم وارد تلگرام بشن. این ابزار برای اونایی که دوست دارن حساب کاری و حساب شخصی خودشون رو از هم جدا نگه دارن خیلی عالی به نظر میاد. برای درست کردن حساب جدید، فقط کافیه روی علامت کنار اسم خودتون ضربه بزنین و کلمه Add Account رو لمس کنید. البته برای این کار باید با شماره جدیدی وارد بشین.

مقدمه
همونطور که می دونین یک ویو در واقع همون بازدیدیه که از طرف یک کاربر صورت می گیره. یعنی در ازای هر فردی که پست یا استوری شما رو ببینه یک ویو برای شما ثبت میشه. این ویو به شما کمک می کنه تا تشخیص بدین که کدوم یک از پست ها یا استوری هاتون جذاب تر بوده و توجه کاربرای بیشتری رو جلب کرده. هر چه نظر افراد بیشتری رو به پیج خودمون جلب کنیم، ویو اینستاگرام ما بیشتر میشه و می تونیم تبلیغات مارک ها و محصولات رو به عهده بگیریم و از این راه درآمدزایی کنیم. ما تو این مقاله شما رو با نحوه افزایش ویو اینستاگرام آشنا کنیم، پس بهتره در ادامه با ما همراه باشین.

ویو اینستاگرام
شاید تا حالا براتون سوال پیش اومده که چه چیزی به عنوان ویو تو اینستاگرام شناخته میشه یا منظور از اعدادی که کنار ویدئو ها یا استوری ها زده میشه چیه؟ تو اینستاگرام، وقتی که یک کاربر ویدیوی شما رو بیشتر از سه ثانیه میبینه، اینستاگرام اون رو به عنوان یه بازدید به حساب میاره و یک ویو رو برای ویدیوی شما ثبت می کنه. بنابراین اعدادی که زیر پست شما قرار گرفته، در واقع نشون دهنده تعداد ویو های ویدئو شماست.

افزایش ویو اینستاگرام

افزایش ویو اینستاگرام
همونطور که می دونین اینستاگرام یکی از برنامه هاییه که کسب در آمد تو اون راحته. فقط باید سعی کنیم که ویو پست ها و استوری هامون رو بالا ببریم. خیلی از کاربر ها و اینفلوئنسر هایی که تو اینستاگرام کارشون تولید محتواست، میدونن که با درست کردن فیلم های طنز یا غیره، می تونن ویو خودشون رو بالا ببرن و در عوض تبلیغ کردن از مارک ها و محصولات شرکت های برند، از اون ها پول بگیرند. به همین دلیل اینجا شما را با ۷ تا از بهترین راه های افزایش ویو اینستاگرام وجود داره که آشنا می کنیم.

#۱ افزایش ویو اینستاگرام : استفاده بهینه از استوری برای افزایش ویو
استوری یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام که به کمک اون می تونیم ویو پست هامون رو بالا تر ببریم. برای مثال با اون می تونین قسمت کوتاهی از ویدیویی که می خواین منتشر کنید رو ارائه بدین تا مخاطباتون رو کنجکاو نگه دارین و باعث بشین که اونها زمان انتشار ویدئو شما رو به دوستاشون هم اطلاع بدن.

نکاتی در مورد استوری
استوری زمان زیادی از کاربر رو نمیگیره، شاید همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن استوری هم میشه.
استوری به مدت ۲۴ ساعت بالای صفحه کاربر باقی می مونه و هر لحظه میتونه ویدیوی شما رو به کاربر یادآوری کنه، حالا اگه کمی هم وقت بزارین و یه استوری جذاب درست کنید احتمال دیده شدن ویدئو شما چندین برابر میشه.
سعی کنین از مواردی مثل استیکر، متن های رنگارنگ، نقاشی های فان و بامزه روی عکس و منشن کردن بقیه برای جذابتر کردن استوری هاتون استفاده کنید.
#۲ افزایش ویو اینستاگرام : استفاده از هشتگ #
شاید براتون جالب باشه که پست های دارای هشتگ تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از پست های بدون هشتگ، ویو می خورن. استفاده از هشتگ، یکی از بهترین راه های افزایش ویو اینستاگرام محسوب میشه که باعث میشه تا افراد علاقه مند به محتوا های مشابه شما، شما را به راحتی پیدا کنند.

سعی کنید برای استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید.
هیچ وقت از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنین و بهترین اون هارو انتخاب کنید.
در هشتگ های چند کلمه ای حتما از آندرلاین ( _ ) بین کلمات استفاده کنید.
افزایش ویو اینستاگرام

#۳ افزایش ویو اینستاگرام : انتشار مرتب پست ها
هر چند وقت یه بار در اینستاگرام پست میزارید؟ اگه دیر به دیر پست میزارید، باید روش خودتون رو تغییر بدین، چون که هر چه شما پست های بیشتری رو به اشتراک بزارید، باعث محبوب تر شدن خودتون بین مخاطب هاتون میشید. مثلا سعی کنید روزی دو تا سه بار پست بزارید زیرا با این کار میتونین :

مخاطبای هدف خودتون رو پیدا کنین.
با پست گذاشتن تو اکثر ساعت های روز، بهترین زمان برای پست گذاشتن رو کشف می کنید.
#۴ افزایش ویو اینستاگرام : برنامه ریزی برای انتشار پست ها
اگر در زمان اشتباه پست ارسال کنین یا اگه به اندازه کافی پست نزارید، از تعامل کمتری با مخاطبای خودتون برخوردار میشین. برای کنار اومدن با این مسئله، کافیه یه مدت زمانی رو برای بررسی و تجزیه و تحلیل بهترین زمان برای پست گذاشتن تو اینستاگرام اختصاص بدین. این کار می تونه به شما کمک کنه تا بهترین زمان رو برای ارسال پست ها پیدا کنین.

#۵ افزایش ویو اینستاگرام : وابستگی کمتر به صدا
سعی کنید برای انتقال مفهوم ویدیوی خودتون، ویدئو تون رو با کمترین وابستگی به صدا، تولید کنید.
چون همونطور که می دونید به صورت پیش فرض صدای ویدیو تو اینستاگرام پخش نمیشه و کاربر برای شنیدن صدا باید روی ویدیو کلیک (تاچ) کنه و خیلی ها به دلایل مختلف ترجیح میدن که ویدیو ها رو بدون صدا ببینند(حوصلشون نیست). حالا اگه ویدیوی شما بخصوص اون چند ثانیه اول که بسیار اهمیت بالایی داره، بدون صدا اون جذابیت لازم رو نداشته باشه شما شکست می خورید. چون افراد تو همون چند ثانیه اول تصمیم میگیرن که ویدیو رو تا آخر ببینن یا نه.

#۶ افزایش ویو اینستاگرام : خلاقیت
اگر هدفتون توی اینستاگرام اینه که مخاطبای بیشتری رو برای خودتون پیدا کنین و باعث افزایش ویو اینستاگرام خودتون بشید، باید به کمک خلاقیت خودتون تلاش کنید تا محتوا های جذابی رو بسازید و منتشر کنید که شما رو نسبت به بقیه تولید کنندگان محتوا متمایز کنه. جوری که افراد به مخاطبان دائمی شما تبدیل بشن.

#۷ افزایش ویو اینستاگرام : تعین لوکیشن
یک دیگه از راه های جذب ویو بیشتر، اینه که همیشه مکان و موقعیتتون رو در بالای پست خودتون برچسب گذاری کنید.

افزایش ویو اینستاگرام

کلام سایت برای شما عزیزان
امیدواریم که از این مقاله رضایت داشته باشین و اطلاعاتی که نیاز داشتید رو بدست آورده باشین. ما تو این مقاله فهمیدیم که یکی از راه های درامدزایی تو اینستاگرام، بالا بردن ویو پست ها و استوری هاست. به همین دلیل شما رو با افزایش ویو اینستاگرام آشنا کردیم و راهکار های فوق العاده رو برای افزایش اونها با هم مرور کردیم. خوشحال میشیم در صورت وجود انتقاد یا پیشنهادی اون رو در زیر این مقاله برای ما کامنت کنید.

ریلز 60 ثانیه ای

ریلز از زمان عرضه خود در یک سال پیش روند پر فراز و نشیبی را طی کردند. ویژگی که قرار بود رقیب مستقیمی برای تیک توک باشد. و مخاطبان مهاجرت کرده‌ی اینستاگرام به تیک توک را به ایسنتاگرام برگرداند. امر که شاید همه مخاطبان به آن واقف باشند که محقق نشد اما اینستاگرام را باز هم محبوب تر نمود. پلتفرمی که شاید بتوان آن را موثر ترین شبکه اجتماعی از 2015 به این سمت دید. شبکه اجتماعی که اول به صورت انحصاری برای سیستم عامل iOS عرضه شد و بعد از آن راه خود را به دیگر پلتفرم‌ها مانند اندروید نیز باز کرد.

ظهور این نوع شبکه‌های اجتماعی را می‌توان سرآغازی بر افول شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر دانست. هرچند در این مسیر فیسبوک موفق شد اینستاگرام را بخرد و سبد محصول خود را کامل نگاه دارد. اما نکته مهم این نوع شبکه‌های اجتماعی زادگاه آن هاست. شبکه‌های اجتماعی برخواسته. از تلفن های هوشمند بر خلاف فیسبوک و توییتر که اول بر روی کامپیوترهای شخصی عرضه شدند سپس به سمت پلتفرم‌ای همراه حرکت نمودند.

اینستاگرام نیز در بازار موجود قصد ندارد اشتباه شبکه‌های اجتماعی پیشین را تکرار کند. و به رقیبتن خود فرصت دهد. بلکه حتی حاضر است تمامی ویژگی‌های آن ها را نیز برای خود کپی نماید. تا بتواند با آنها دوشا دوش به رقابت بپردازد.

اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود قصد دارد. مدت زمان ویدئوهای ریلز را از 30 ثانیه به 60 ثانیه افزایش دهد. این افزایش البته چیز جدیدی نیست اگر به یاد داشته باشید. در زمان عرضه ریلز این ویدئوها به صورت ویدئو هایی 15 ثانیه‌ای تبلغ شدند. ولی به یکباره در مدت زمان کمتر از یک ماه اینستاگرام تصمیم گرفت آن‌ها را به 30 ثانیه افزایش دهد.

حالا بنظر می‌رسد اینستاگرام با تقلید از آپدیت جدید تیک توک که مدت زمان ویدئوهای خود را به 60 ثانیه افزایش داده. این تصمیم را گرفته است. حال باید دید که ویدئوهای 60 ثاینه ای چقدر می‌توانند مدت زمان بازخورد کاربران در اینستاگرام را افزایش دهند. و آیا می‌توانند تیک توک را در تنگنا قرار دهند.

در مطالب قبل اشاره کردیم که اینستاگرام قصد معرفی ویژگی به نام فن کلاب را دارد. ویژگی که قرار است استفاده تولید کنندگان محتوا، هنرمندان و دیگر افراد شاغل در این زمینه را وارد مرحله جدیدی نماید. و شاید بتوان گفت شاهد حجم زیادی از مهاجرت این نوع کاربران به اینستاگرام باشیم. چرا که نوعی منبع درآمد بسیار پویا برای هنمرندان و تولیدکنندگان محتوا ایجاد خواهد نمود. و هرچند شاید آن را بتوان یک نکته منفی نیز برای کاربران عادی دانست. چون با چیزی که فعلا از فن کلاب می‌دانیم این بخش قرار است پولی باشد.

فن کلاب کاربردی شبیه به Close Friend دارد. و محتوایی که در این بخش به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود. در دسترس دیگر کاربران نیست و به منتشرکننده محتوا اجازه می‌دهد. که برای ورود به این بخش یک حق عضویت تعیین کند این حق عضویت می‌تواند. به دو صورت پرداخت توسط دنبال کننده یا خرید آثار به صورت NFT باشد. هرچند هوز این قابلیت به صورت عمومی برای تست عرضه نشده و تعداد کمی از افراد به آن دسترسی داشته اند.

باید دید آیا این تصمیم اینستاگرام برای عرضه یک چنین ویژگی که مسلما با توجه به رقبای این شبکه مثل پاتروئن گرفته شده آیا می‌تواند موفق باشد یا خیر. هرچند با توجه به تعداد مخاطبان اینستاگرام می‌توان امید داشت که محتوای بسیار با کیفیت تری را در این شبکه مشاهده کنیم.

تبلیغات از نوع فن کلاب

 

تبلیغات بیشتر در محتوهای عادی و رایگان افراد مشهور و اینفلوئنسرها باشیم. این قابلیت به کسب و کارها نیز کمک خواهد نمود. تا نوع جدیدی از درآمد را به اهداف سالیانه خود اضافه کنند. همچنین افراد متخصص نیز سعی خواهند کرد از محتوای تخصصی خود درآمد کسب کنند و محتوای تخصصی‌تری تولید نمایند.

با تمام خوبی‌هایی که محتوای با کیفیت پولی می‌تواند داشته باشد اما آیا چنین ویژگی باعث نخواهد شد که بیشتر تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و دیگر افراد دست به پولی کردن بیشتر محتوای خود بزنند. و باعث شوند کاربران اینستاگرام در جستجوی محتوای با کیفیت به دیگر پلتفرم‌های مشابه اما با محتوای رایگان بروند.

logo-samandehi