در این مطلب قصد داریم به نکات و مواردی بپردازیم که برای افزایش مخاطب و فروش بیشتر هر صفحه ای در اینستاگرام کاربردی و لازم است. اما اگر شما نیز دارای یک صفحه برای کسب و کار خود در اینستاگرام هستید یا فروشگاه شما کاملا بر فروش در اینستاگرام استوار است لازم است که این نکات را به یاد داشته باشید و از آنها به صورت مداوم استفاده کنید. زیر شبکههای اجتماعی هر روز با برزرسانیهای تازه و قابلیتهای جدید کار شما را برای گرفتن مخاطب و افزایش فروش در عین حال آسان اما سخت میکنند. زیرا ویژگیهای جدید کمک خواهند کرد مشتریان جدید بیابید اما اگر از آنها درست استفاده نکنید عمکردی برخلاف انتظارتان خواهند داشت پس با ما در کافه فالوور همراه باشید.
همه ما وقتی صحبت از عملکرد خوب در اینستاگرام میشود سریع به کپشن خو، هشتگ و محتوای تصویری خوب میاندیشیم. اما یکی از مهمترین بخشهایی که همه فراموش میکنند بیو یک صفحه است.
این بخش اولین بخشی است که کاربر سعی میکند. با خواندن آن به ماهیت کسب و کار یا صفحه شما پی ببرد. و همانطور که میدانید برخورد اول همیشه تاثیر گذار ترین بخش یک سناریو جذب مشتری است. اما این نکته فقط برای کسب و کارها اهمیت ندارد. بلکه صفحات شخصی نیز باید بیویی داشته باشند که بتواند معرفی کننده برند شخصی شما باشد.
در گذشته نیز در مطالب دیگر به کرات گفیتم که استفاده از کلامات مربوط به کسب و کار شما میتواند. باعث شود هنگام جستجوی یک کاربر برای محصول خاص یا یک خدمت صفحه شما به آن کاربر نشان داده شود. پس استفاده از کلامت کلیدی مورد نظر شما در این بخش بسیار اهمیت دارد. در ادامه سعی کنید معرفی کوتاهی از خدمات یا تاریخچه خود داشته باشید. فراموش نکیند که میتوانید لینک وبسایت یا کانال تلگرامی خود را نیز در بخش لینک حساب کاربری خود قرار دهید.
نکته بعدی استفاده از هشتگهای به روز و مورد استفاده در زمینه کاری شماست. که میتواند به نمایش حساب کاربری شما در این بخش منجر شود.
بسیاری از مشاوران دیجیتال مارکتینگ و آژانسهای تبلغاتی زمانی که با آنها قرارداد میبندید. بسیار بر روی فعالیت مستمر در شبکههای اجتماعی تاکید میکنند. اما فعالیتشان را محدود به استوری میکنند. و پستهای عادی را در مدت زمانهای طولانی مدت قرار میدهیند این روش میتواند. در کوتاه مدت به نفع شما باشد اما در طولانی مدت کاربران و مستریان شما نیاز دارند. به محتوای خوب و کاملی دسترسی داشته باشند تا برند شما در ذهن آنها ماندگار شود.
بیشترین توصیهای که من بعنوان یک دیجیتال مارکتر و مشاوره برند به شرکتها و افراد داریم. استفاده از محتوای ویدئویی است. محتوایی که شرکت تمایل زیادی به آن ندارند و بیشتر شرکتهای بزرگ از آن استفاده میکنند. و زمانی که از شرکتها و کسب و کارها دلیل آن را میپرسیم. با دلایل متنوعی روبرو میشویم که اکثر آن به قیمت بالای تولید این محتوا اشره میکنند. اما باید دانست که قرار نیست. حتما یک محتوای گران قیمت موشن پیکچری داشته باشید بلکه میتوانید خودتان یک ویدئو معرفی کوتاه بسازید.
اگر تا حالا به این موضوع فکر نکردهاید. باید در توضیح اضافهای بگویم که مسئلهای در بازاریابی شبکههای اجتماعی برای فروش بیشتر وجود دارد. بعنوان زمان طلایی یا Golden Time، زمان طلایی، زمانی است. که پست شما در شبکههای اجتماعی بالاترین بازخورد را دارد و به صورت عامیانه بیشترین لایک را خواهد خورد. و بیشترین بازدید را دارد. اما این زمان نسبت به فاکتورهای زیادی انتخاب میشود. و بدون تحقیق و بررسی دادهها نمیتوان آن را سنجید و مشخص کرد. اینکار در ابتدا نیاز به آزمون خطاهای بسیار دارد. اما افرادی که در زمینه مارکتینگ شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند بر حسب تجربه میدانند. که برای هر نوع کسب و کاری چه زمانهایی بهتر از بقیه بازخورد خواهد داشت.
قبلا در مطلبی به صورت کامل به زمانهای طلایی پرداختیم. و نمونههایی نیز براش مشاغل مختلف اعلام کردیم. اما اگر مدت زمان زیادی است که صفحه خود را در اختیار دارید. احتمالا تا حالا متوجه شدهاید در چه زمان هایی بازدید و فروش بیشتر و بهتری دارید پس بهتر از از این زمانها استفاده نمایید
call to action چیست؟ این مورد زمانی پیش میآید. که شما مخاطب را کنجکاو میکنید یا به سوالی از کاربر پاسخ میدهید. که جواب آن خرید یک محصول یا استفاده از خدمات شما ست. و شما کاربر را به صفحه محصول یا خدمات خود راهنمایی میکنید. این کار اگرچه در گفتن ساده است. اما پیاده سازی به دقت و کامل آن پیچیدگی زیادی دارد و نیاز است. مدتی به آن فکر کنید. هرچند سعی کنید. از کال تو اکشن در تمامی قسمتهای صفحه خود استفاده کنید نه تنها فقط در پستها بلکه بیو نیز بخش مناسبی برای استفاده از کال تو اکشن است.
میدانیم که مقوله استفاده از هشتگها برای فروش بیشتر بحثی بسیار پیچیده و عظیم است. اما اصولا ما از هشتگ برای دو منظور استفاده خمیکنیم. یک: هرکس هشتگ خاصی را دنبال کند یا جستجو کند. پست ما را مشاهده کند. و دو: با هشتگ اختصاصی کمک کنیم .مخاطبان ما نیز با هشتگ اختصاصی ما به تبلغ و معرفی برند ما به دیگر مشتریان احتمالی کمک کنند. پس سعی کنید یک هشتگ کوتاه اما با معنی برای برند خود استفاده کنید. و مخاطبانتان را تشویق کنید که از آن استفاده کنند.
فعالیت در شبکههای اجتماعی شباهت های زیادی به زندگی اجتماعی دارد و البته ترفندهای اینستاگرام زیادی نیز برای بهتر کردنش وجود دارد . با این تفاوت که در زندگی اجتماعی شما به راحتی میتوانید. افرادی را که با آنها مشکل دارید را به راحتی در نظر نگیرید و آنها را نبینید اما در شبکههای اجتمعی اینگونه نیست. بسیار مواقع ما افرادی را از سر ناچاری یا رودربایستی دنبال میکنیم. و آن ها نیز از هر فرصتی برای سرک کشیدن در کار ما استفاده میکنند. اما اگر نمیخواهید این افراد را بلاک کنید و این راه حل منساب شما نیست. اینستاگرام چندین ویژگی دارد که در این مواقع به کارتان میآید.
راحت ترین کاری که میتوانید در مقابل افرادی که با آنها راحت نیستید انجام دهید مخفی کردن استوری هایتان است. هرچند میتوانید از آپشن کلوز فرند نیز برای این امر استفاده کنید. اما راحت ترین کار مخفی کردن استوری هسات این امر باعث میشود. که کاربر مورد نظر شما دیگر نتواند استوری های شما را مشهاده کند. این قابلیت به صورت زیر فعال میگردد این ترفندهای اینستاگرام بسیار موثر و عالیست.
قدم اول: وارد صفحه کاربر مورد نظر شوید
قدم دوم: دربالای صفحه یک منو با علامت سه نقطه وجود دارد آن را انتخاب کنید.
قدم سومک گزینه hide story را انتخاب کنید
برای لغو این عمل نیز باید مراحل گفته شده را دوباره تکرار کنید و گزینه un hide را انتخاب کنید.
این قابلیت را ایسنتاگرام سال پیش معرفی نمود. قابلیتی که به شما امکان میدهد افرادی که به شما نزدیک هستند را بدون بلاک کردن کنترل کنید. اما این به چه معنی است. شاید دوست نداشته باشید. که دوستان نزدیک خود را بلاک کنید اما رفتاری های این افراد برای شما قابل پذیرش نباشد. در این صورت این قالیت مناسب شماست. این قابلیت بدون اینکه شخص متوجه شود آن را کنتذل میکند. به این معنی که اگر این کاربر برای شما کامنت بگذارد این کامنت فقط برای خود او قابل مشاهده است. نه شما و دیگران. دایرکت مسجهای او به بخش requested منتقل میشوند و شما نیز هیچ اعلانی از آن شخص دریافت نمیکنید. و حتی استوری و پستهای آنها به شما نشان داده نمیشود. در اصل این قابلیت این افراد را بدون بلاک شدن از همه جا پاک میکند قابلیتی که استفاده فراوانی دارد.
برای فعال سازی این قابلیت کافی است مانند ترفند بالا به صفحه کاربر موردنظر بروید. و از منوی سه نقطه بالا سمت راست گزینه restrict را انتخاب نمایید.
📍برنامه واتساپ رو باز کنید و وارد تنظیمات Setting بشید
📍حالا روی Whatsapp Web کلیک کنید
📍اگه با صفحه Scan QR Code مواجه شدین، یعنی هیچکس به حساب شما دسترسی نداره
📍اما اگه اطلاعات دیگه ای تو این صفحه بود یعنی یه نفر دیگه هم داره واتساپ شمارو چک میکنه ( البته اگه خودتون با واتساپ وب فعال باشید هم این پیام رو میده)
📍اگه شخصی به غیر از شما دسترسی داشت، باید روی Log Out که داخل همون صفحه هست کلیک کنید و تمام!
اینستاگرام بعد از آپدیت جدید خود که مدت زمان ریلزها را از 30 ثانیه به 60 ثانیه افزایش داد. حالا قصد دارید ریلزها را بیشتر تجاری کند. این تصمیم اگرچه دور از انتظار نبود اما بنظر میرسد انتظارات شرکت مادر اینستاگرام یعنی فیسبوک از این بخش از ویژگیهای جدید اینستاگرام برآورده شده. و به مقدار مورد نظری که در پیش بینی های خود داشته اند رسیده و حالا بنظر میرسد قرار است. شاهد تبلغات بیشتری در بخش ریلز باشیم. هرچند اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید. که در این مدت در ریلز خود تبلیغاتی مشاهده نکرده اید باید خبر بدی به شما دهیم و آن هم آمدن تبلیغات به بخش ریلز هستند.
این تبلیغات قرار است 30 ثانیه ای باشند. و اینستاگرام قول داده که این تبلیغات باید طبق هدف ریلز یعنی سرگرم کننده باشد. و اینکه این تبلیغات برخلاف استوری های تبلغاتی قابلیت لایک، کامنت و پیام به ارسال کننده تبلیغ را دارا هستند. و میتوان آن ها را به اشتراک گذاشت. وجود تبلیغات زیاد خبر خوشی برای کاربران عادی نمیباشد. اما این قابلیت خبر بسیار خوبی برای کسب و کارها و شرکتهاست. زیرا طبق اعلام اینستاگرام مدت زمان استفاده از ریلز نسبت به سال گذشته و عرضه این قابلیت دوبرابر شده.
که میزان رشد بالایی را نشان میدهد. و اینکه با توجه به رفتار کاربران و تمایل کاربران به شبکههای اجتماعی با ویدئوهای سرگرم کننده افزایش بسیار زیادی داشته میتوان انتظار داشت. که شرکتهای بزرگ زیادی از این بخش استقبال کنند و همین باعث شود تولید کنندگان محتوا نیز محتوای جذاب تری تولید نمایند. چون به هر بخشی که سرمایه تزریق شود میتواند انتظار پیشرفت زیادی از آن بخش را داشت.
حال باید دی سیاستهای اینستاگرام برای نمایش تبلیغات ریلز در کشورهایی مانند ایران نیز مانند تبلیغات در استوری است. و آیا این امکان را به ما نیز میدهد که از این قابلیت بهرمند شویم یا مانند استوری تبلیغات به ما نشان داده نمیشود.
امنیت از اولین روزهای تمدن بشری تا آخرین روز آن یکی از دغدغههای اصلی بشری میماند. و هر بخشی از زندگی ما نیز به آن گره خورده است. و به خطر افتاد هر بخش میتواند باعث از بین رفتن امنیت دیگر بخشهای زندگی شود. برای همین است که بسیاری از بتهکاران اولین بخشی از زندگی یک فرد را که هدف قرار میدهند. شبکههای اجتماعی آن است. برای این منظور بیشتر مجرمین شروع به پیاده کردن تکنیکهای مهندسی اجتماعی میکنند. تا بتوانند رمزهای عبور شما را حدس بزنند. این امر ممکن است با توجه به خصوصیات شخصیتی و رفتار فرد طولانی یا کوتاه باشد.
اما اگر حساب کاربریتان به خطر افتاد یا حتی هکرها توانستند. به آن نفوذ کنند راهکار شما برای مقابله با آنها چه میتواند باشد. در این مطلب راهکارها و نکتههایی را به شما آموزش میدهیم. که با استفاده از آنها بتواند حساب کاربری خود را دوباره امن کنید و به حالت اولیه برگردانید.
در این سناروی توصیه امنیتی شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع میدهد. که رمز عبور یا ایمیل اکانت شما تغییر کرده است. خبر خوب این است. که در این حالت هکر به ایمیل شما دسترسی نداشته یا هنوز فرصت نکرده آن را نیز تصاحب کند. برای این امر سریع به ایمل خود رامراجعه کنید. رمز عبور آن را تغییر دهید و وارد ایملی که اینستاگرام برای شما ارسال کرده بشوید. و بر روی گزینه revert this change کلیک کنید با این کار رمز عبور و ایمل حساب کاربری شما به حالت اولیه باز میگردد. سپس وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. و رمز عبوذ آن را در بخش security تغییر دهید سعی کنید. رمز جدیدتان یک رمز طولانی و ترکیبی از حروف و اعداد بی معنی باشد.
خبر خوب و بد توصیه امنیتی در اینجا این است که راه حل مشکل شما آسان است. اما مسلما مدت زیادی است که هکر ها به اطلاعات خصوصی شما دسترسی داشته اند. این اطلاعات شامل تمامی دایرکتها و مخاطبینی میشود. که شما با اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید و اگر اکانت خصوصی دارید. که عکسهای شخصی در آن قرار میدهید. این عکسها نیز در دسترس هکرها قرار گرفتهاند و ممکن است در آینده قصد داشته باشند از آنها برای جلب اعتماد و یا اخاذی استفاده کنند.
اما راه حل این مشکل نیز همانطور که گفتیم توصیه امنیتی آسان است برای حل آن کافی است: برای این امر سریع به ایمل خود رامراجعه کنید رمز عبور آن را تغییر دهید سپس وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. و رمز عبوذ آن را در بخش security تغییر دهید سعی کنید رمز جدیدتان یک رمز طولانی و ترکیبی از حروف و اعداد بی معنی باشد. بعد از آن به این لینک مراجعه کنید و تمامی دسترسیها را revoke نمایید.
برای اکثریت ما پیش آمده که در زمانی که لایو میگیریم و یا زمانی که ویدئویی را پست میکنیم. میبینیم که لایو ما متوقف شده یا ویدئو ما حذف شده و نوتیفیکیشنی از اینستاگرام دریافت میکینم که اعلام میکند. ویدئو یا لایو ما به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف شده. اما این به چه معنی است. و چه محتوایی شامل این گزینه میشود.
کپی رایت
ایسنتاگرام و شرکت مادر اینستاگرام فیسبوک مدتهاست که اقدام به حذف ویدئوهای خلاف قوانین کپی رایت میکنند. اما اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید میدانید. که بسیاری از موزیک ها royalty free هستند ولی باز هم اینستاگرام و فیسبوک اقدام به حذف مینمایند. در مرود این بخش میتـوان گفت الگوریتم های اینستاگرام وفیسبوک هنوز راه درازی برای بهبود عملکرد در شناسایی این نوع تخطی ها از قانون کپی رایت دارند. ولی از سمت دیگر نیز قراردادهای فیسبوک با شرکتهای موسیقی بسیار متفاوت است.
قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟
نکته بد ماجرا این سات که این شرکتها و فیسبوک هیچکدام اقدام به اعلام عمیمی این قراردادها نمیکنند. برای همین هم دقیقا نمیتوان مرز مشخصی برای اینکه چه چیزی کپی رایت را نقض میکند. و چه چیزی آن را نقض نمیکند اعلام کرد. اما اینستاگرام سه مورد را اعلام نموده که براب اکثریت محتواهای اشتراکی نظیر استوری، لایو iGTV و… کاربرد دارد و با رعایت این سه نکته میتوانید مطمئن باشید که محتوای شما حذف نخواهد شد.
-فیلم برداری از کنسرتها و هر محتوایی که اجرا میشود. به صورت زنده ایرادی ندارد و میتواند بر روی اینستاگرام و فیسبوک قرارگیرد.
-اگر بیش از یک ترک و آهنگ بر روی ویدئو شما باشد. احتمال اینکه این محتوا از دسترس خارج شود بیشتر میشود.
-اگر محتوای شما دارای موزیک شامل حق کپی رایت میشود باشد. تنها در زمانی محتوای شما پاک نمیگردد. که این آهنگ به صورت کامل بر روی آن قرار نگرفته باشد و تنها بخشی از ترک در محتوای شما باشد.
-ویدئوها همیشه باید دارای بخش تصویری باشند. و اگر یک ویدئو تنها دارای صدا باشد(صدای ضبط شده بدون تصویر) این محتوا از طرف اینستاگرام پاک خواهد شد.
این محدودیتها توسط الگوریتم اینستاگرام اعمال میشوند. و چون به صورت کامپیوتری هستند قابلیت دور زدن آنها بسیار سخت است. و توصیه ما به شما این است که برای عدم حذف محتوا و هدر رفتن زحمتتان از این قوانین پیروی کنید. و توجه داشته باشید که اگر با استفاده از ابزار رفع تحرم اقدام به قراردادن موزیک بر روی ویدئوهای خود کنید. و سپس ابزار رفع تحریم خود را خاموش کنید. ویدئو شما پاک میگردد.
شرکت گوگل امروز از مجموعه تازهای از ویژگیهای جدید برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد و خاطرنشان کرد تمام آنها بزودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تیم توسعه دهنده قصد دارد به مناسب فرا رسیدن تعطیلات سال نو تعدادی از این قابلیتها را برای دستگاههای اندروییدی عرضه کند. در ادامه همراه لیون تک باشید.
بیایید با عملکرد کلید دیجیتال ماشین شروع کنیم؛ این مورد هماکنون برای دارندگان گوشیهای Pixel 6 و Pixel 6 Pro به همراه گلکسی اس 21 فعال شده است و فعلاً فقط با خودروهای BMW سازگاری دارد. قابلیت بعدی Family Bell نام دارد که در واقع یک نوع اعلان هشدار برای انجام کارهای مهم در خانه است. هشدارها از طریق تلفن، بلندگوی خانگی یا نمایشگر هوشمند قابل دریافت خواهد بود.
معرفی ویژگیهای جدید اندروید
گوگل وعده داد سه برنامه Google Play Book و Youtube Music و Google Photos People & Pets بزودی ویجتهای جدیدی دریافت خواهند کرد. ویجت جدید Google Play Books به شما اجازه میدهد تا به کتابخانه خود بصورت کامل دسترسی داشته باشید. همچنین، ویجت YouTube Music کنترلهای بازپخش و آهنگهایی که اخیراً اجرا شده را به صفحه هوم گوشی منتقل میکند.
در نهایت، ویجت جدید Google Photos People & Pets به شما اجازه میدهد تا چند چهره مختلف و یک قاب مناسب را انتخاب کنید و سپس ویجت مذکور، صفحه منو گوشی شما را بر اساس آن شخصی سازی میکند. طبق گفته گوگل، این ویجت هفته آینده عرضه میشود، درحالی که تاریخ انتشار دو ویجت دیگر هنوز بصورت دقیق مشخص نشده است.
صحبت از ویجت Photos شد، بد نیست بدانید که ویژگی جدید Memories هم این هفته برای این اپلیکیشن عرضه میشود و مجموعهای از عکسها و ویدئوهای مربوط به فصل تعطیلات و همچنین سایر رویدادهای مهم نظیر تولید یا فارغالتحصیلی را شامل خواهد شد.
طیف وسیعی از امکانات جذاب برای کاربران اندروییدی
ویژگی دیگری که ماه آینده برای تمام دستگاههای اندرویدیی (نسخه 6.0 و بالاتر) از طریق فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار خواهد گرفت مربوط به امکان ریست خودکار اپلیکیشنهایی است که برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده نکردهاید.
اضافه شدن مجموعه جدیدی از ایموجیها به Google Gboard از دیگر امکاناتی است که کاربران اندروییدی میتوانند هماکنون از طریق نسخه بتا به آن دسترسی داشته باشند. طبق گفته گوگل، این ویژگی نیز طی هفتههای آینده در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.
در نهایت، ویژگی دستیار هوشمند Android Auto را داریم که هنگام اتصال گوشی به خودرو، بصورت خودکار راهاندازی شده و قادر خواهد بود به لیستی از پیامهای آماده و شخصی سازی شده که برایتان ارسال میشود، پاسخ دهد. همچنین، سازنده وعده داد بزودی میتوانید با صدای خود به جستجوی سریعتر موسیقی در برنامههای پخش موسیقی بپردازید.
تمام تلگرامهای رسمی و غیررسمی پایینتر از نسخه ۸ در هنگام اولین ورود از طریق شماره، با ارور UPDATE_APP_TO_LOGIN مواجه میشوند.
تلگرام در حال تست یک روش جدید با لاگین تلفنی است که از طریق کامل کردن شمارههای ناقص از تماس دریافتی انجام میشود.
همچنین تلگرام در پیامی به تمام توسعه دهندگان تلگرامهای غیررسمی، به آنها فرصت داده است تا آخر سال میلادی ۲۰۲۱ پشتیبانی از دو ویژگی شناسههای ۶۴ بیتی و پیامهای اسپانسر تبلیغاتی را اضافه کنند. در غیر این صورت به دلیل هزینههای مالی، پشتیبانی از این تلگرامها قطع خواهد شد.
سال 2021 در الگوریتم اینستاگرام تغییرات زیادی ایجاد شد (که باعث سردرگمی بسیاری شد). به نظر میرسد که این الگوریتم، کار را برای دیده شدن پستهای شما سختتر میکند. علی رغم اعتراضات شدید، هیچ نشانهای از بازگشت به روش قبلی دیده نمیشود بلکه قواعد بازی کاملاً جدید است! خب، چطور با این تغییرات ادامه دهیم؟
در این مقاله، ما چگونگی عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 را برای شما توصیف می کنیم تا بتوانید با وجود این الگوریتم، تولید محتوا در اینستاگرام را به خوبی انجام دهند و بتوانید پستهای خود را در معرض دید قرار دهید!
هیچ شکی باقی نمانده (جای سوالی نیست) که پستهای اینستاگرام دیگر دیگر نمیتوانند میزان مواجههای را که مورد استفاده قرار میگیرند، دریافت کنند. به طور کلی، تخمین زده شده است که تنها ۱۰ درصد از مخاطبان شما تمام پستهایتان را مشاهده میکنند.
این بسیار برای کاربران ناراحت کننده است، چرا که نمیتوانند پستهای دوستان و خانوادهی خود را ببینید، به کسب و کارها نیز ضربه می زند چرا که نمیتوانند مشتریان جدیدی جذب کنند. این الگوریتم از همه بدتر برای کسانی است که مدل کسب و کار آنها به میزان بازدید، فالوورهای (بازدیدکنندگان) محتوای آنها بستگی دارد.
در اینجا هر چیزی که ما در مورد چگونگی عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 می دانیم را میخوانید:
الگوریتم اینستاگرم عمدتاً بر اساس تعامل است. این تعاملات شما تعداد لایک ها، کامنت و نظرات، بازدیدهای ویدیویی، ذخیره کردن، به اشتراک گذاری و… میباشد.
وقتی که پست شما، تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت کند، الگوریتم اینستاگرام تشخیص میدهد که محتوای شما با کیفیت و برای دیگران جذاب است و مردم بیشتر میخواهند اینگونه محتواها را ببینند.
اینستاگرام زمانی که خبر از تغییرات در الگوریتم خود داد اظهار داشت: ترتیب پستها، عکسها و ویدیوهای شما بر اساس میزان علاقه مندی دیگران به محتوای پست شما میباشد. علاوه بر این آنها ادعا داشتند که این تغییر به بهبود رابط کاربری اینستاگرام کمک شایانی میکند.
یک راه عالی برای برقراری ارتباط با فالوورهای خود، استوری های اینستاگرام است. از طریق این شیوه میتوانید تسلط بیشتری بر بازاریابی اینستاگرامی خود داشته باشید.
استوری های اینستاگرام روزانه دارای ۳۰۰ میلیون کاربر فعال است، که این تقریباً ۲ برابر کاربران اپلیکیشن اسنپ چت میباشد.
همانطور که می دانیم الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده و بستگی به تعاملات پستها دارد. پس جای تعجبی نیست که کاربران وقت بیشتری را صرف استوری ها کنند تا اینکه محتوایی را پست کنند.
این الگوریتم تمام تعاملات و رفتارهایی که بر روی استوری شما اتفاق می افتد را نیز دریافت میکند. مانند پاسخ دادن (ریپلای) به استوری شما یا زمانی که استوری شما را برای شخص دیگری ارسال میکنند.
هر چقدر که کاربران با استوری های شما ارتباط برقرار کنند، احتمال این که پستهای شما در صفحهی هوم (تایملاین) آنها ظاهر شود بیشتر میشود.
یک روش عالی و کاربردی برای دور زدن الگوریتم جدید اینستاگرام این است که از ویژگیهای استوری اینیستاگرام، از جمله رأی گیری، swipe up و… استفاده کنید چرا که با کاربران تعامل زیادی برقرار میکنید.
راه دیگری که باعث میشود تعداد فالوئرهای شما بیشتر شود و ارتباط شما با آنها محکمتر شود، دادن لینک مستقیم به محصولات خاص و مورد نظر میباشد. این روش نیز کمک میکند تا پستهای شما در صفحهی هوم یا تایملاین آنها ظاهر شود.
اینستاگرام علاوه بر پاداش دادن به پستهایی با تعاملات بالا، به تعامل با فالوورها نیز پاداش میدهد.
امسال بیشتر از همیشه اهمیت دارد که نظرات و کامنت های زیادی خصوصاً در ساعات ابتدایی پست کردن محتوای خود دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است دیدگاههای ارسالی شما به طور قابل توجهی کاهش یابد.
سعی کنید به تعداد بسیاری از نظرات پاسخ دهید. اگر نظرات قابل پاسخ دادن نبود سعی کنید با لایک کردن یا فرستادن قلب میزان توجه خود را نشان دهید. البته پیگیری و پاسخ دادن به تمام نظرات سخت است خصوصاً اگر کسی در یک پست قدیمی برای شما کامنت بگذارد.
ویژگی جدید مکالمهی Later به شما در صرفه جویی وقت و پیگیری و پاسخ به تمام کامنت های اینستاگرام کمک میکند. از طریق این ویژگی میتوانید به راحتی در کامپیوتر خود به جای گوشی همراه به کامنت ها پاسخ دهید و تاریخچهی مکالمهی خود با کاربران را نیز مشاهده کنید.
برای پاسخ دادن کامنت ها در Later، فقط کافی است که بر روی کامنت مورد نظر خود کلیک کنید و پس از آن جواب خود را تایپ و گزینهی ریپلای را بزنید.
با این کار تعامل شما با کاربران بیشتر میشود. همچنین میزان علاقه و توجه شما نیز به آنها ثابت میشود. اما مهمترین نکتهی این کار این است که پستهای شما در صفحهی اصلی آنها بیش از پیش نمایش داده میشوند.
این الگوریتم جدید نه تنها در مورد میزان تعامل شما با پست اهمیت دارد، بلکه به میزان سرعت شما نسبت به واکنش نشان دادن به آنها نیز بستگی دارد.
اگر پست شما به محض انت.شار، لایک و کامنت های زیادی دریافت کند، الگوریتم جدید اینستاگرام آن را با کیفیت و جذاب تشخیص میدهد، پس پست شما به تعداد زیادی از فالوورهای شما نشان داده خواهد شد.
با پیدا کردن بهترین زمان برای پست کردن مطالب خود، میتوانید الگوریتم اینستاگرام را دور بزنید تا میزان دسترسی خود را افزایش دهید و دوستداران و فالوورهای بیشتری را جذب کنید. اگر زمانی پست کنید که اکثر کاربران آنلاین باشند فرصت بسیار خوبی را برای بهتر دیده شدن به دست میآورید.
برای دستیابی به این مهم میتوانید از پلتفرم بازاریابی اینستاگرامی Later استفاده کنید. این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که تعاملات ۷ پست اخیر خود را ببینید. با این برنامه به راحتی میتوانید برای حداکثر تعامل برنامه ریزی کنید.
به نظر میرسد که اینستاگرام از الگوریتمی مشابه فیسبوک در این خصوص استفاده میکند چرا که میزانی که دیدن پست شما چقدر طول میکشد را نیز محاسبه میکند.
الگوریتم اینستاگرام از این مقدار مصرف شده به عنوان یک عامل در تعیین محبوبیت آن پست بهره میبرد. خب چطور میخواهید آنها را بر سر پست خود نگه دارید؟
اگر میخواهید این الگوریتم را دور بزنید، نوشتن کپشن های عالی نیز یک راه کاربردی است. اگر یک عنوان جذاب داشته باشید مردم بیشتر تمایل به خواندن آن دارند و وقت بیشتری برای مطالعهی تمام آن متن صرف میکنند. پس وقت مناسبی صرف نوشتن کپشن ها و عناوین جذاب کنید.
اگر دوست ندارید با گوشی خود این کار را انجام دهید، از نسخهی دسکتاپ Later استفاده کنید.
این مسئله خود گواه بر این است که چرا پستهای ویدیویی از پستهای تصویری عملکرد بهتری دارند. چرا که دیدن یک ویدیو از دیدن یک عکس بیشتر طول میکشد و بر اساس الگوریتم اینستاگرام پیش میرود.
البته اگر از پستهای تصویری با آلبوم (چند عکس در یک پست) استفاده کنید میتوانید وقت بیشتری را از کاربر برای دیدن پست خود بگیرید. این یک ویژگی عالی است که به شما اجازه میدهد ۱۰ عکس و ویدیو را باهم به اشتراک بگذارید!
شاید Instagram shadowban شما را از استفاده از هشتگ ها ترسانده باشد اما آنها هنوز هم عملکردی مناسب و عالی دارند. الگوریتم اینستاگرام همیشه از استفاده از هشتگ های خاص و مرتبط استفاده کرده است و در حال حاضر ممکن است از همیشه مهمتر باشد.
اخیراً اینستاگرام قابلیتی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که شما میتوانید هشتگ ها را نیز فالو (دنبال) کنید. این یعنی دیگر مجبور نیستید تا هشتگ را زیر پست ببینید و با کلیک بر روی آن پستها را مشاهده کنید بلکه با فالو کردن هشتگ ها میتوانید پستهای مرتبط با آن هشتگ را ببینید.
علاوه بر این کاربران نیز این امکان را دارند تا هشتگ هایی را که نمیخواهند ببینند را مشخص کنند. کاربر میتواند با انتخاب گزینهی Don’t Show For This Hashtag آن پست را مشخص و علامت گذاری کند.
این ویژگی با استقبال خوبی رو به رو شد اما استفاده بیش از حد از آن میتواند پرچم قرمز حساب کاربری شما را افزایش دهد که این محتواهای دیگر شما را نیز تحت تأثیر منفی خود قرار میدهد.
با استفاده از پلتفرم Later میتوانید هشتگ بسازید و در پستهای اینستاگرام خود اضافه کنید. شما میتوانید قالبهایی را برای ذخیره کردن اغلب هشتگ های مورد استفاده خود ایجاد کنید و زمانی که برنامه ریزی شده است، به سادگی یکی از هشتگ های ذخیره شده خود را انتخاب کنید تا آن را به پست خود اضافه کنید. این به شما کمک میکند تا زمان خود را ذخیره کنید.
بهتر از همه چیست؟ استفاده رایگان!
شما ممکن است نظراتی مانند “چه عکس خوبی” “چه غذایی!” را دریافت کنید. اینها ممکن است از طرف رباتها باشد که اینستاگرام در صورت متوجه شدن با آنها برخورد میکند.
کپشن هایی بنویسید که از فالوورهای خود نظر خواهی کند یا از آنها سوالی بپرسید. الگوریتم اینستاگرام این پرسش و پاسخها و نظرسنجیها را، نوعی ارتباط عمیق بین شما و کاربران شما تلقی میکند.
سعی کنید متنی که نوشتهاید معرف شما باشد تا بتوانید راحتتر با مخاطبان خود صحبت کنید.
اگر شما به طور مرتب با یک حساب خاص ارتباط برقرار کنید اینستاگرام این عمل شما را اینگونه تلقی میکند که شما به این حساب علاقهی ویژهای دارید. به همین خاطر است که شما معمولاً پستهای دوستان و آشنایان خود را بیشتر مشاهده میکنید.
این قاعده برای افرادی که محتوای شما را دوست دارند و دنبال میکنند نیز وجود دارد. اگر آنها به طور مرتب پستهای شما را لایک کنند، برای شما کامنت بگذارند، محتوای شما را سیو کنند یا استوری های شما را ببینند، پستهای شما بیشتر برای آنها نمایش داده میشوند.
به همین خاطر است که باید در انتخاب نام تجاری برای حساب خود دقت لازم را داشته باشید. فالوورهای شما کم کم به طرفداران شما تبدیل میشوند و به دنبال چیزی هستند که شما ارائه میدهید.
با انتخاب یک نام مناسب و زیبایی شناسی مداوم میتوانید بازدیدکنندگان زیادی را به صفحهی خود علاقه مند کرده و آنها را به جمع فالوورهای خود اضافه کنید. میتوانید با یک برنامه ریزی دقیق مثل تصویر زیر عمل کنید.
طرفداران آیندهی شما میخواهند بدانند که برای چه چیزی باید شما را دنبال کنند. بنابراین بسیار مهم است که وقت خود را برای طراحی ظاهر صفحه و مشخصات خود قبل از ارسال پست بگذارید.
همانطور که مشارکت و فعالیت مکرر توسط الگوریتم اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته است، منطقی است که شما نیز برای استفاده از تمام ویژگیهای پلتفرم پاداش بگیرید!
اینستاگرام هر چند ماه یکبار ویژگیهای جدیدی را ارائه میدهد که به کاربران راههای جدیدی را برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود معرفی میکند. با آزمایش این ویژگیهای جدید، میتوانید دسترسی خود را افزایش دهید و مطمئن شوید که پست شما دیده میشود!
از زمان راه اندازی استوری های اینستاگرام، ویژگیهای زیادی به آن مانند: نظرسنجی، GIFها، swipe-up و… به آن اضافه شده است.
ماه گذشته اینستاگرام حالت Type را معرفی کرد، یک راه جدید برای به اشتراک گذاشتن آنچه در ذهن شماست با سبکهای متن و پس زمینه خلاقانه.
از آن جایی که الگوریتم اینستاگرام برای استفاده از تمام ویژگیهای این اپلیکیشن پاداش میدهد، همیشه گوش به زنگ به روز رسانیها باشید! با این کار نه تنها رشد میکنید بلکه یک قدم از دیگران نیز جلوتر خواهید بود.
هر چه که انتخاب میکنید در این ویژگیهای جدید اضافه کنید، فقط مطمئن شوید که آنها هنوز برای مخاطبان شما ارزش دارند.
به زودی: به روز رسانی الگوریتم اینستاگرام که شامل اضافه کردن پستهای مرتبط به فید شما میباشد.
در حال حاضر، کاربران فقط پستهایی را میبینند که دیگران دنبال کردهاند. اما به گفتهی اینستاگرام این مسئله در دست تغییر است.
هم اکنون شما محتواهایی را مشاهده میکنید که اینستاگرام فکر میکند شما آنها را دوست دارید. این یعنی الگوریتم اینستاگرام به دنبال محتوایی است که فکر میکند شما به آن علاقه مندید.
به عنوان مثال اگر شما تعداد زیادی از وبلاگ نویسان صنعت مد را دنبال کنید، احتمالاً بیشتر مطالبی را که در فید خود میبینید مربوط به این صنعت میباشد.
اینستاگرام در سایت verge این آزمایش را تأیید کرد و گفت: ما همیشه روشهای جدیدی را برای اتصال به محتوای جالب تست میکنیم.
این بدان معنی است که اگر یک کاربر علاقه مند به صفحهی شما باشد، پستهای شما را لایک کند و برای شما کامنت بگذارد ممکن است ناگهان دوستان او نیز صفحه و پست شما را ببینند که این فرصت مناسبی برای معرفی شما به دیگران میباشد.
قسمت اکسپلور نیز کاملاً بر اساس الگوریتم اینستاگرام عمل میکند به طوری که پستهایی که در آن نمایش داده میشود براساس افرادی است که دنبال میکنید یا پستهایی که دوست دارید انتخاب میشوند.
در این قسمت میتوانید کانالهای ویدیویی را نیز مشاهده کنید که به صورت خودکار بر اساس موضوعاتی خاص دسته بندی شدهاند.
به طور کلی صفحه اکسپلور و فید بسیار شبیه به هم هستند چرا که الگوریتم طوری رفتار میکند که پستهایی که برای شما نمایش میدهند بر اساسی است که فکر میکنند شما آنها را بیشتر دوست دارید.
علاوه بر پست، در قسمت بالایی شاهد استوری هایی در خصوص موضوعات مورد علاقه شما وجود دارد که میتوانید از آنها نیز لذت ببرید.
صفحه نتایج هشتگ ها نیز همچنین از قوانین اینستاگرام که در بالا ذکر شده است پیروی میکند. اگر تا به حال هشتگی را جستجو نکردهاید، پس از جستجو ۹ پست برتری که در این خصوص وجود دارد را در بالای صفحه خواهید دید.
بر اساس صفحهی اکسپلور، این صفحه و پستهای موجود در آن بر اساس فاکتورها و عواملی مانند تعامل، تعداد لایک و کامنت و… نمایش داده میشوند. البته این به موضوع هر هشتگ بستگی دارد اما در صفحهی اکسپلور، به منافع شخصی شما بستگی دارد.
استوری ها نیز تحت تأثیر این الگوریتم قرار میگیرند. به طور معمول استوری هایی که زودتر از بقیه میبینید، مربوط به حسابهایی است که بیشترین ارتباط را با آنها دارید، چه از طریق پست، چه از طریق استوری و دایرکت.
با درک بهتر از الگوریتم مورد استفاده اینستاگرام و استراتژی منظم، میتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام کلید درک در الگوریتم آن است.
با پلتفرم رایگان Later میتوانید عملکرد پستهای خود را مشاهده کنید و بفهمید که کدام نوع از آنها جذابیت بیشتری دارد.
محتوای اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید و با مقایسه ویدیوها و تصاویر با یکدیگر بهترین عملکرد را داشته باشید.
اگر چه این الگوریتم همیشه در حال تغییر است اما با در نظر گرفتن زمان و در ک بهتر، شانس شما برای دور زدن آن و نمایش پستهای خود بیشتر میشود.
تغییرات الگوریتم اینستاگرام را به عنوان یک فرصت برای ایجاد ارتباطات عمیقتر، محتوای با کیفیت، بازاریابی اینیستاگرامی و استراتژی رسانههای اجتماعی را بهینه سازی کنید!
اینستاگرام از سال ۲۰۱۸ قابلیت داشتن اکانت بیزینسی را به مجموعه امکاناتش افزوده است. داشتن اکانت بیزینسی در اینستاگرام میتواند در رشد و افزایش فروش کسبوکارها مؤثر عمل کند زیرا آمار و دادههایی در اختیار صاحب پیج قرار میدهد که منجر به شناخت بهتر فالوورها و بازدیدکنندگان پیج میشود.
اگر تمایل دارید از امکانات منحصربهفرد اکانت بیزینسی اینستاگرام و تأثیرات آن در رشد پیج اینستاگرامی خود بدانید به مقاله «مزایا و امکانات اکانت بیزینسی اینستاگرام» مراجعه کنید.
اگر حساب اینستاگرام شما حسابی عادی است و قصد استفاده تجاری از این اپلیکیشن را دارید نگران نباشید. شما میتوانید بهسادگی و بهصورت کاملاً رایگان، اکانت عادی اینستاگرام خود را به اکانت بیزینسی تبدیل نمایید.
اگر نمیدانید برای بیزینسی کردن حساب اینستاگرامتان از کجا شروع کنید با ما در این مقاله همراه باشید.
مراحل بیزینسی کردن اکانت در اینستاگرام
مرحله اول
وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده از نوار پایین صفحه روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
instagram business
مرحله دوم
در صفحه پروفایل روی سه خط افقی گوشه سمت راست کلیک کنید.
instagram business
مرحله سوم
در صفحه پروفایل وارد بخش Settings شوید.
instagram business
مرحله چهارم
روی گزینه Account کلیک کنید.
instagram business
مرحله پنجم
گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
instagram business
مرحله ششم
صفحهای برایتان باز میشود که به معرفی امکانات اکانت بیزینس میپردازد. گزینه Continue را انتخاب کنید تا معرفی تمام امکانات تمام شود.
instagram business
مرحله هفتم
حالا باید زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید. اگر شغل موردنظر شما در میان گزینهها نیست میتوانید با کلیک روی علامت ذرهبین شغلتان را تایپ کنید. در این قسمت میتوانید مشخص کنید که آیا دوست دارید برچسب شغلی شما به دیگران نمایش داده شود یا نه. اگر مایل به این موضوع باشید، باید کلید این قسمت را فعال کنید. پس از انجام این کارها گزینه Done را انتخاب کنید.
instagram business
مرحله هشتم
در مرحله بعد، در صورتی که فعالیت شما جنبه تجاری دارد و برای خریدوفروش به این حساب نیاز دارید، گزینه Business را انتخاب کنید.
instagram business
مرحله نهم
در این مرحله، اطلاعات قابل نمایش برای مخاطبین از شما خواسته میشود. این اطلاعات برای دیگران نمایش داده میشود و مشتریان از طریق اطلاعات تماس میتوانند با شما تماس بگیرند. شما میتوانید هر زمان که بخواهید این اطلاعات را ویرایش و یا حذف کنید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شماره تماس و موقعیت مکانی شما روی نقشه است. پس از تکمیل اطلاعات این بخش دکمه Next را لمس نمایید. اگر نمیخواهید این اطلاعات برای دیگران نمایش داده شود، Don’t use contact info را انتخاب کنید.
instagram business
مرحله دهم
در مرحله بعد از شما خواسته میشود که در صورت تمایل اکانت خود را به اکانت فیس بوکتان متصل کنید. اگر بخواهید این کار را بکنید Login to Facebook و در غیر این صورت Skip را انتخاب کنید.
instagram business
شما همچنین می توانید مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام عادی به بیزینسی را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
تبدیل اکانت شخصی به بیزینس
تبدیل اکانت شخصی به بیزینس
1:29
4/24 MB
حال پس از طی مراحل ذکر شده، اکانت اینستاگرام شما به اکانت بیزینسی تغییر پیدا کرده است و میتوانید فعالیت تجاری خود را در این فضا آغاز کنید.
اما آیا اکانت بیزینسی در اینستاگرام قابلیت بازگشت به حالت عادی را دارد؟
مراحل خارج کردن اکانت اینستاگرام از حالت بیزینسی
اگر کسبوکارتان تعطیل شود، تغییر کند و یا به هر دلیل بخواهید که حساب خود را از حالت بیزینس خارج کنید و به حالت کاربر عادی تغیر دهید، کار سادهای در پیش دارید. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله اول
وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و از نوار پایین صفحه روی پروفایل کلیک کنید.
instagram business
مرحله دوم
در صفحه پروفایل روی سه خط افقی گوشه سمت راست کلیک کنید.
instagram business
مرحله سوم
در صفحه پروفایل وارد بخش Settings شوید.
instagram business
مرحله چهارم
روی گزینه Account کلیک کنید.
instagram business
مرحله پنجم
در صفحه باز شده گزینه Switch Account Type را انتخاب کنید.
instagram business
مرحله ششم
در پنجره باز شده گزینه Switch to Personal Account را انتخاب کنید
instagram business
مرحله هفتم
در مرحله بعد اینستاگرام از شما میپرسد که آیا از تغییر اکانت بیزینسی خود به شخصی مطمئنید؟ روی گزینه Switch to Personal Account کلیک کنید.
instagram business
با طی این مراحل، حساب شما به حالت عادی تغییر میکند و در صورت تمایل میتوانید صفحه خود را خصوصی کنید.
سخن آخر
در این مقاله فرا گرفتید که چگونه میتوان در اینستاگرام اکانت بیزینسی داشت یا اکانت بیزینسی اینستاگرام را به اکانت عادی تغییر حالت داد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. منتظر پیشنهادها و نظرات شما هستیم