در این مطلب قصد داریم به نکات و مواردی بپردازیم که برای افزایش مخاطب و فروش بیشتر هر صفحه ای در اینستاگرام کاربردی و لازم است. اما اگر شما نیز دارای یک صفحه برای کسب و کار خود در اینستاگرام هستید یا فروشگاه شما کاملا بر فروش در اینستاگرام استوار است لازم است که این نکات را به یاد داشته باشید و از آنها به صورت مداوم استفاده کنید. زیر شبکه‌های اجتماعی هر روز با برزرسانی‌های تازه و قابلیت‌های جدید کار شما را برای گرفتن مخاطب و افزایش فروش در عین حال آسان اما سخت می‌کنند. زیرا ویژگی‌های جدید کمک خواهند کرد مشتریان جدید بیابید اما اگر از آنها درست استفاده نکنید عمکردی برخلاف انتظارتان خواهند داشت پس با ما در کافه فالوور همراه باشید.

همه ما وقتی صحبت از عملکرد خوب در اینستاگرام می‌شود سریع به کپشن خو، هشتگ و محتوای تصویری خوب می‌اندیشیم. اما یکی از مهمترین بخش‌هایی که همه فراموش می‌کنند بیو یک صفحه است.

این بخش اولین بخشی است که کاربر سعی می‌کند. با خواندن آن به ماهیت کسب و کار یا صفحه شما پی ببرد. و همانطور که می‌دانید برخورد اول همیشه تاثیر گذار ترین بخش یک سناریو جذب مشتری است. اما این نکته فقط برای کسب و کارها اهمیت ندارد. بلکه صفحات شخصی نیز باید بیویی داشته باشند که بتواند معرفی کننده برند شخصی شما باشد.

در گذشته نیز در مطالب دیگر به کرات گفیتم که استفاده از کلامات مربوط به کسب و کار شما می‌تواند. باعث شود هنگام جستجوی یک کاربر برای محصول خاص یا یک خدمت صفحه شما به آن کاربر نشان داده شود. پس استفاده از کلامت کلیدی مورد نظر شما در این بخش بسیار اهمیت دارد. در ادامه سعی کنید معرفی کوتاهی از خدمات یا تاریخچه خود داشته باشید. فراموش نکیند که می‌توانید لینک وبسایت یا کانال تلگرامی خود را نیز در بخش لینک حساب کاربری خود قرار دهید.

آموزش ۱۱ ترفند استوری اینستاگرام | پیج خود را متحول کنید
کلیک کن

نکته بعدی استفاده از هشتگ‌های به روز و مورد استفاده در زمینه کاری شماست. که می‌تواند به نمایش حساب کاربری شما در این بخش منجر شود.

تنها به استوری اتکا نکنید

بسیاری از مشاوران دیجیتال مارکتینگ و آژانس‌های تبلغاتی زمانی که با آنها قرارداد می‌بندید. بسیار بر روی فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی تاکید می‌کنند. اما فعالیتشان را محدود به استوری می‌کنند. و پست‌های عادی را در مدت زمان‌های طولانی مدت قرار می‌دهیند این روش می‌تواند. در کوتاه مدت به نفع شما باشد اما در طولانی مدت کاربران و مستریان شما نیاز دارند. به محتوای خوب و کاملی دسترسی داشته باشند تا برند شما در ذهن آنها ماندگار شود.

محتوای ویدئویی را فراموش نکنید

بیشترین توصیه‌ای که من بعنوان یک دیجیتال مارکتر و مشاوره برند به شرکت‌ها و افراد داریم. استفاده از محتوای ویدئویی است. محتوایی که شرکت تمایل زیادی به آن ندارند و بیشتر شرکت‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. و زمانی که از شرکت‌ها و کسب و کارها دلیل آن را می‌پرسیم. با دلایل متنوعی روبرو می‌شویم که اکثر آن به قیمت بالای تولید این محتوا اشره می‌کنند. اما باید دانست که قرار نیست. حتما یک محتوای گران قیمت موشن پیکچری داشته باشید بلکه می‌توانید خودتان یک ویدئو معرفی کوتاه بسازید.

زمان‌های طلایی را برای فروش بیشتر فراموش نکنید

اگر تا حالا به این موضوع فکر نکرده‌اید. باید در توضیح اضافه‌ای بگویم که مسئله‌ای در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای فروش بیشتر وجود دارد. بعنوان زمان طلایی یا Golden Time، زمان طلایی، زمانی است. که پست‌ شما در شبکه‌های اجتماعی بالاترین بازخورد را دارد و به صورت عامیانه بیشترین لایک را خواهد خورد. و بیشترین بازدید را دارد. اما این زمان نسبت به فاکتورهای زیادی انتخاب می‌شود. و بدون تحقیق و بررسی داده‌ها نمی‌توان آن را سنجید و مشخص کرد. اینکار در ابتدا نیاز به آزمون خطاهای بسیار دارد. اما افرادی که در زمینه مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند بر حسب تجربه می‌دانند. که برای هر نوع کسب و کاری چه زمان‌هایی بهتر از بقیه بازخورد خواهد داشت.

آموزش فیلتر کردن کامنت ها در اینستاگرام
کلیک کن

قبلا در مطلبی به صورت کامل به زمان‌های طلایی پرداختیم. و نمونه‌هایی نیز براش مشاغل مختلف اعلام کردیم. اما اگر مدت زمان زیادی است که صفحه خود را در اختیار دارید. احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید در چه زمان هایی بازدید و فروش بیشتر و بهتری دارید پس بهتر از از این زمان‌ها استفاده نمایید

از call to action برای فروش بیشتر استفاده کنید

call to action چیست؟ این مورد زمانی پیش می‌آید. که شما مخاطب را کنجکاو می‌کنید یا به سوالی از کاربر پاسخ می‌دهید. که جواب آن خرید یک محصول یا استفاده از خدمات شما ست. و شما کاربر را به صفحه محصول یا خدمات خود راهنمایی می‌کنید. این کار اگرچه در گفتن ساده است. اما پیاده سازی به دقت و کامل آن پیچیدگی زیادی دارد و نیاز است. مدتی به آن فکر کنید. هرچند سعی کنید. از کال تو اکشن در تمامی قسمت‌های صفحه خود استفاده کنید نه تنها فقط در پست‌ها بلکه بیو نیز بخش مناسبی برای استفاده از کال تو اکشن است.

هشتگ اختصاصی داشته باشید

می‌دانیم که مقوله استفاده از هشتگ‌ها برای فروش بیشتر بحثی بسیار پیچیده و عظیم است. اما اصولا ما از هشتگ برای دو منظور استفاده خمی‌کنیم. یک: هرکس هشتگ خاصی را دنبال کند یا جستجو کند. پست ما را مشاهده کند. و دو: با هشتگ اختصاصی کمک کنیم .مخاطبان ما نیز با هشتگ اختصاصی ما به تبلغ و معرفی برند ما به دیگر مشتریان احتمالی کمک کنند. پس سعی کنید یک هشتگ کوتاه اما با معنی برای برند خود استفاده کنید. و مخاطبانتان را تشویق کنید که از آن استفاده کنند.

بیزینسی کردن اکانت در اینستاگرام
کلیک کن