بازیابی پیام تلگرام چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش بازیابی پیام تلگرام آشنا کنیم. نرم افزار تلگرام در این روزها یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای برقراری ارتباط در میان مردم جهان است. این برنامه قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه کرده و پیام رسانی ویژه است. وجود قابلیت حذف پیام در تلگرام، امکان حذف پیام‌ها و رسانه‌ها را حتی به صورت دوطرفه ایجاد کرده است.

در این میان برای بعضی از افراد، چالش بازیابی پیام تلگرام پیش می‌آید. در این مقاله به بررسی روش‌های بازگرداندن پیام‌های متنی، تصویری و ویدئویی می‌پردازیم. همچنین بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام را می‌آموزیم.

بازیابی پیام تلگرام

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که پیام‌های خود را پاک کرده‌اید و پس از مدتی به همان پیام‌ها نیاز پیدا کرده و خواستار برگرداندن آن‌ها شده‌اید. پیش از توضیح روش‌های بازگرداندن پیام‌های پاک شده تلگرام لازم است از ویژگی حذف دوطرفه پیام ها اطلاع داشته باشید. این ویژگی باعث می‌شود تا پیام‌ها برای دو طرف مکالمه غیرقابل دسترسی شوند.

حذف پیام در تلگرام به صورت دوطرفه چگونه است؟

تا پیش از اینکه تلگرام قابلیت حذف کردن پیام‌ها را در نرم‌افزار خود اضافه کند، افراد امکان جبران اشتباه خود را نداشتند و همه پیام‌ها قطعا توسط گیرنده پیام دیده می‌شد. اکنون با حذف دوطرفه، قابلیتی وجود دارد که پیام خود را بصورت دو طرفه حذف کنیم. در ادامه به بررسی روش های بازیابی پیام تلگرام می پردازیم.

روش بازیابی پیام تلگرام

بازگرداندن پیام‌های حذف شده تلگرام راهکارهایی دارد. در اینجا آنها را بیان می‌کنیم. در این نوع برنامه‌ها و نرم‌افزارها شما در مرحله اعلان پیام، آن را ذخیره می‌کنند و شما حتی در صورت حذف شدن پیام قادر به دیدن آن پیام هستید. لازم است برای استفاده از این نرم‌افزارها و بازیابی پیام تلگرام، اینترنت گوشی شما روشن باشد تا نرم‌افزار قادر به دریافت نوتیفیکیشن یا اعلان پیام باشد.

آموزش استفاده از نرم‌افزار Notification History 

  • برای بازیابی پیام  تلگرام در ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید و آن را باز کنید.
  • در اولین بار باز کردن برنامه، از شما خواسته می‌شود که گزینه OK را بزنید و دسترسی این نرم‌افزار را به اطلاعیه‌های تلفن همراه خود مجاز کنید.
  • سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود، فهرست برنامه‌های تلفن خود را می‌بینید. در بین نرم‌افزارها، گزینه‌هایی که نیاز دارید اعلان‌ آنها ذخیره شود انتخاب کنید.
  • با بازگشت به برنامه، هر اعلانی که در گوشی خود داشته باشید، در این برنامه لیست می‌شود و شما می‌توانید آن را ببینید.
مشکل کانکت شدن تلگرام
کلیک کن

ریکاوری و بازگردانی پیام‌های پاک شده تلگرام

در برنامه تلگرام، پیام‌ها و تصاویر حذف شده، در سرور تلگرام نگه‌داری می شوند. این به این معناست که هر زمانی که بخواهید می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.  در برنامه واتس‌اپ بر خلاف تلگرام، بر روی سرورها انجام می‌شود. به همین دلیل بازیابی پیام تلگرام از واتساپ راحت‌تر است.

پیدا کردن پیام‌های حذف شده در تلگرام با برنامه MobiSaver

ممکن است شما در تلگرام پیام‌هایی را به اشتباه پاک کرده باشید یا تصاویری را فرستاده اید یا از مخاطبی در تلگرام دریافت کرده باشید را بطور سهوی حذف کرده باشید. در این صورت برای بازیابی پیام تلگرام، مراحل زیر را انجام دهید.

  • نرم افزار EaseUS MobiSaver را بر روی کامپیوتر خود دانلود و سپس نصب کنید. سپس آن را اجرا نمایید.
  • در مرحله اول از شما خواسته می‌شود تا تلفن همراه خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  • این جا، نرم‌افزار، شناسایی دستگاه تلفن همراه شما را شروع می‌کند و به دنبال تمامی فایل‌های حذف شده گوشی شما می‌گردد. در نتیجه، بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام شروع می شود.
  • سپس لیستی از موارد پاک شده برای شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید با تیک زدن هرکدام، آن را ریکاوری کنید.

برگرداندن تصاویر تلگرام با استفاده از Telegram Images

بهتر است این را بدانید که هنگامی که نرم‌افزار تلگرام را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب می‌کنید، این تنظیمات وجود دارد که هر تصویری از این برنامه دریافت شود، در حافظه تلفن شما ذخیره می‌شود. در این صورت حتی اگر شما یا مخاطبانتان آن تصویر را حذف کنید، همچنان در حافظه تلفن همراه شما باقی می‌مانند. نام این فایل که می‌توان آن را در قسمت File manager پیدا کرد، Telegram Imaes است.

  • برای بازیابی تصاویر پاک شده تلگرام با وارد شدن به قسمت حافظه گوشی خود، مسیر Telegram -> Telegram Images را دنبال کنید و خواهید دید که تمامی تصاویر دانلود شده در تلگرام در این قسمت قرار دارند!
دسترسی به تلگرام در نسخه های قدیمی قطع شد
کلیک کن

فراموش نکنید که با دیلیت اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات و داده‌های مرتبط با حساب شما در تلگرام از بین خواهند رفت و راه بازگشتی برای بازیابی پیام تلگرام وجود نخواهد داشت.

مشاهده پیام‌های حذف شده با Telegram Anti Revoke

این افزونه یک افزونه اوپن سورس (مخصوص تلگرام نسخه دسکتاپ) است و با استفاده از آن می‌توانید پیام‌ها و تصاویر حذف شده را در تلگرام ببینید. حتی پیام‌هایی که به صورت دوطرفه حذف می‌شوند در این افزونه قابل دیدن هستند. برای بازیابی پیام تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کافی است نرم‌افزار تلگرام برای دسکتاپ را نصب کنید.
  • سپس این افزونه را بر روی آن نصب کنید.
  • پس از نصب، می‌توانید پیام های حذف شده را ببینید.
  • این پیام‌ها در سر جای خودشان قرار دارند اما توضیح Deleted در کنار آنها وجود دارد. این راه یکی از راه های امن برای دیدن پیام‌های پاک شده تلگرام است.

توجه داشته باشید که این افزونه اوپن سورس است و با هر بار بستن تلگرام، پیام‌های حذف شده نیز از بین خواهند رفت و بازیابی پیام های دیلیت شده امکان پذیر نیست.

بازگردانی اطلاعات از طریق ارتباط با پشتیبانی تلگرام

برای بازیابی پیام تلگرام، در صورتی که اطلاعات شما بسیار مهم باشند، شما می‌تواند با ارسال پیام به پشتیبانی تلگرام، با اپراتور فارسی زبان این برنامه گفتگو کنید و درخواست خود را مطرح کنید. البته دقت داشته باشید که این راه تضمینی نیست و احتمال کمی برای بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام وجود دارد.

بازیابی چت در لحظه حذف پیام

در به روز رسانی اخیر تلگرام قابلیت جدیدی وجود دارد؛ به این صورت که در هنگام حذف یک پیام، تا 5 ثانیه فرصت دارید آن را بازگردانید. این ویژگی بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام در هنگام خارج شدن از گروه نیز قابل انجام است. کافی است گزینه Undo را بزنید تا به عقب برگردید. برای انجام این حالت باید تلگرام شما آپدیت باشد.

ابزار های تلگرام در یک نگاه
کلیک کن

بازگشت پیام حذف شده در گروه تلگرام

اگر بصورت اشتباه پیامی را در گروهی که مدیر آن هستید حذف کردید، می‌توانید آن را طی 48 ساعت در قسمت Recent Action مشاهده کنید و بازیابی پیام تلگرام را انجام دهید.

آیا امکان برگرداندن چت‌های تلگرام وجود دارد؟

  • راه‌های زیادی برای بازیابی پیام تلگرام وجود دارد. همه این راه‌ها کاربردی نیستند. در برخی از موارد حتی ممکن است حریم خصوصی شما به خطر بیفتد.
  • یکی از راه‌های دسترسی به پیام‌های پاک شده در تلگرام این روش است: از طرف مقابل بخواهید اگر پیام‌ها برای او حذف نشده است، آنها را برای شما ارسال کند.
  • یکی دیگر از راه‌های بازگرداندن پیام های پاک شده تلگرام در گروه‌هایی که شما مدیر آنها هستید این است که تا 48 ساعت با استفاده از  Recent Action می‌توانید آنها را بررسی نمایید.
روش اولدرخواست ارسال پیام از شخص مقابل
روش دوماستفاده از Recent Action در صورت ادمین بودن 48 ساعت بعد

روش دانلود چت برای بازیابی چت تلگرام

برای بازیابی پیام تلگرام به شکل بک آپ، از برنامه تلگرام نسخه دسکتاپ به قسمت تنظیمات بروید، موارد مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس دکمه Export را بزنید. در این حالت همه چت ها دانلود می‌شوند. برای دانلود یک چت به خصوص، صفحه گفتگو را باز کنید و سپس بر روی سه نقطه بزنید و گزینه Export chat history را بزنید.

سؤالات متداول

1. آیا بازگردانی پیام‌های حذف شده تلگرام به امنیت اکانت ما آسیب می‌زند؟

جواب: در برخی از مواقع ممکن است این اتفاق بیفتد و شما نتوانید همه پیام‌ها را بازگردانید. پس اگر می‌توانید از این کار صرفه‌نظر کنید.

2. آیا می‌توان همه پیام‌های حذف شده در تلگرام را برگرداند؟

جواب: خیر همیشه هم نمی‌توان این کار را انجام داد. البته گرفتن نتیجه مطلوب برای این هدف به روشی که شما استفاده می‌کنید هم بستگی دارد.

سخن آخر

نرم‌افزار تلگرام یکی از قدرتمندترین برنامه‌های دریافت و ارسال پیام است. ما نمی‌توانیم پیام هایی که حذف کرده‌ایم را ببینیم. بنابراین کاربران می‌خواهند بازیابی پیام تلگرام را انجام دهند. ما در این مقاله روش هایی را برای بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام معرفی کردیم. شما می‌توانید از آنها برای بازیابی پیام‌های پاک شده تلگرام استفاده کنید. با آرزوی موفقیت برای شما.