هر آپدیتی که از اينستاگرام منتشر شد، ما شاهد قابلیت های جدیدی از این شبکه اجتماعی بودیم که بسیار کارآمد می باشد.

اگر اهل پست گذاشتن در اینستاگرام باشید و پیج شخصی یا کاری خود را راه اندازی کرده باشید در برخی مواقع ممکن است پست هایی را حذف کنید و بعدا بخواهید آن را بازگردانید.

خوشبختانه امکان برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام برای کاربران فراهم شده است. در نسخه های پیشین برنامه اينستاگرام امکان بازگردانی پست حذف شده وجود نداشت اما حالا شما با گذراندن چند مرحله ساده می توانید این کار را انجام دهید.

هیچ تفاوتی ندارد که پست شما به عکس مربوط می شده یا ویدئو، در هر حال شما با روش هایی که در ادامه به آن اشاره می شود امکان ریکاوری پست خود را دارید. قبل از هر چیز اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام

قبل از اینکه بخواهیم به برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام بپردازیم، لازم به ذکر است که چند نکته را یادآور شویم.

توجه داشته باشید امکان بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام فقط تا 30 روز امکان پذیر است و پس از آن شما دیگر به پست خود دسترسی نخواهید داشت.

با قابلیت Recently Deleted شما می توانید تمامی پست های معمولی، ویدیوهای IGTV، استوری ها و…  را بازگردانی کنید.

اگر قصد دارید پست های حذف شده خود را دوباره بازیابی کنید مراحل زیر را دنبال کنید.

روش برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام

  1. در ابتدا وارد برنامه اينستاگرام و بخش پروفایل خود شوید.
  2. سه خط موجود در بخش بالای برنامه را لمس کنید تا منو برایتان باز شود.
  3. در منوی روبرو گزینه activity را بزنید.
  4. در اینجا شما باید به دنبال گزینه ای با عنوان Recently Deleted باشید.
  5. محتوایی که قصد برگرداندن آن را دارید انتخاب کنید.
  6. سه نقطه بالا که در سمت راست وجود دارد را لمس نمایید.
  7. در پایین صفحه گزینه Restore را لمس کنید تا بازگردانی انجام شود.
  8. اگر قصد حذف کردن دائمی پست را دارید می توانید از Delete استفاده کنید.

پست های قرار گرفته در صفحه شخصی ممکن است به طور ناخودآگاه حذف شده باشند.

البته برخی از کاربران به صورت عمدی اقدام به حذف برخی از پست ها می کنند و پس از مدتی قصد دارند تا به پست حذف شده دسترسی داشته باشند. شما با طی کردن مراحل بالا به سادگی هرچه تمام می توانید پروسه برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام را انجام دهید.

آشنایی با ۷ روش فوق العاده برای افزایش ویو اینستاگرام
کلیک کن

اگر از نسخه فارسی اینستاگرام استفاده می کنید، برای ورود به بخش مربوطه باید وارد تنظیمات شوید و سپس گزینه حساب کاربری را انتخاب کنید. در این قسمت بر روی پست های اخیرا حذف شده کلیک کنید و مراحل بازیابی را انجام دهید.

ریکاوری پست های حذف شده اینستاگرام

ریکاوری پست های حذف شده اینستاگرام در گوشی های اندرویدی و آی او اس تقریبا یکسان بوده و مراحل یکسانی را برای این کار باید طی کنید.

برخی از کاربران از ما این سوال را می پرسند که به جز برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام، امکان برگرداندن استوری ها و یا لایو وجود دارد؟

پاسخ ما به این سوال مثبت است. اگر استوری یا لایوی را اخیرأ از صفحه خود حذف کرده اید به راحتی می توانید آن را برگردانید. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

برگرداندن استوری های حذف شده اینستاگرام

قبل از هر چیز لازم به ذکر است شما تنها 24 ساعت فرصت دارید تا استوری های حذف شده را بازیابی کنید. استوری های اینستاگرام 24 ساعت در بخش پروفایل قرار می گیرند و پس از آن به طور خودکار حذف خواهند شد. پس از حذف شدن استوری از پروفایل، شما 24 ساعت دیگر فرصت دارید تا آن را ریکاوری کنید.

جهت بازگردانی استوری باید مطابق با موارد ذکر شده برای بخش بازگردانی پست، وارد پروفایل خود شوید، در آنجا با لمس سه خطی بالای صفحه به setting رفته و Account را انتخاب کنید. در بخش حساب و با مراجعه به قسمت Recently Deleted قادر به بازیابی استوری های خود هستید.

لازم به ذکر است اگر 24 ساعت برای بازگردانی استوری اقدام نکنید برای همیشه حذف شده و امکان ریکاوری آن وجود نخواهد داشت.

چنانچه از قسمت آرشیو اقدام به پاک کردن استوری کرده باشید، همانند پست ها 30 روز زمان برای بازگردانی آن دارید.

برگرداندن لایو حذف شده اینستاگرام

افراد مشهور و اینفلوئسترها برای ارتباط گیری بهتر با مخاطبان اغلب از لایو استفاده می کنند. پس از اتمام ضبط لایو، از کاربر سوال پرسیده می شود که آیا لایو ذخیره شود یا خیر.

شات کردن در اینستا چیست (5 کاربرد جذاب شات اینستا)
کلیک کن

اگر لایو ضبط شده را ذخیره و به اشتراک بگذارید، افرادی که در آن لحظه آفلاین بوده اند، بعدا می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

لایو اینستاگرام برای مدت 30 روز در بخش آرشیو قرار گرفته و امکان بازیابی آن برایتان فراهم است. لایوها اغلب به بخش IGTV ارسال می شوند که در صورت حذف باید وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و در بخش حساب ها گزینه  Recently Deleted را لمس کنید.

در این بخش باید به دنبال زبانه مخصوص IGTV  باشید تا بتوانید Restore انجام دهید.

چنانچه استوری و یا لایوی را حذف کرده اید مطابق با مراحلی که برای بازگردانی پست ها عنوان کردیم، به راحتی هرچه تمام آنها را بازگردانی کنید.

برگرداندن پست های پاک شده اینستاگرام

روش های دیگری برای برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام وجود دارد. به این منظور در ابتدا مطمئن شوید که از نسخه نهایی اینستاگرام استفاده می کنید. پس از آن مراحلی که به آن اشاره می کنیم را برای ریکاوری پست ها دنبال کنید.

  • در ابتدا وارد اینستاگرام و بخش پروفایل خود شوید.
  • حالا باید بر روی سه خطی که در بالا و سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید.
  • از میان گزینه های باز شده Archive را انتخاب کنید.
  • در بخش آرشیو معمولا دو گزینه در اختیارتان قرار می گیرد که یکی Stories Archive و دیگری Posts Archive می باشد. برای بازیابی استوری بر روی گزینه اول و برای بازیابی پست ها بر روی گزینه دوم بزنید.
  • پس از این کار محتوا برای شما به نمایش در خواهد آمد که باید بر روی سه نقطه کنار محتوا کلیک کنید.
  • در میان گزینه های موجود، Show on Profile را بزنید تا محتوا بازگردانی شود.

چگونه پستی که در اینستا پاک شده را برگردانیم

یک روش قدیمی دیگر برای بازگرداندن پست حذف شده اینستاگرام وجود دارد ، در این روش تنها امکان بازیابی تصاویر و ویدئوها وجود دارد.

برای این کار وارد فایل منیجر شوید و پوشه اینستاگرام را پیدا کنید. در بخش فایل منیجر دو گزینه Recent files و Categories وجود دارد که محتواهای شما در آن ذخیره می شود.

اگر از گوشی های آیفون استفاده می کنید، برای بازگرداندن پست حذف شده اینستاگرام وارد برنامه Photos شوید. چنانچه در اینستاگرام گزینه ذخیره محتوا را فعال کرده باشید، تمامی تصاویر و ویدئوهایی که در اینستاگرام قرار داده و حالا حذف شده اند، در این بخش قابل دسترسی هستند.

چند راهکار برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
کلیک کن

نه تنها گوشی های آیفون بلکه در گوشی های اندرویدی نیز اگر گزینه ذخیره محتوا فعال شده باشد، تمامی محتواها در بخش گالری یا فایل منیجر در دسترس هستند.

سوالات متداول

در حال حاضر امکان بازیابی پست حذف شده در اینستاگرام وجود دارد؟

بله، شما هر نوع پستی را که حذف کرده باشید به راحتی می توانید بازیابی کنید.

ویدیویی در بخش IGTV حذف کرده ام و حالا قصد ریکاوری آن را دارم آیا این امکان وجود دارد؟

بله، خوشبختانه اینستاگرام امکان بازیابی ویدئوهای igtv را نیز فراهم کرده است.

می خواهم استوری خود را در اینستاگرام بازیابی کنم، چطور این کار را انجام دهم؟

به این منظور وارد بخش Recently Deleted در تنظیمات شوید و از بخش آرشیو استوری خود را بازگردانی کنید.

تصاویر و فیلم های حذف شده در گالری گوشی همراه ذخیره می شوند؟

اگر در اینستاگرام گزینه ذخیره محتواها را فعال کرده باشید، هر محتوایی که در این شبکه اجتماعی قرار می دهید، در بخش گالری نیز ذخیره شده و در دسترس هستند در غیر این صورت محتواها در فایل منیجر یا گالری ذخیره نمی شوند.

بعد از گذشت 30 روز آیا راهی برای برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام وجود دارد؟

خیر، تمامی محتواها از پست های تصویری و ویدئویی گرفته تا استوری و لایوها نهایتا تا 30 روز قابل بازیابی هستند و بعد از آن به طور خودکار حذف می شوند. اگر بیش از 30 روز از حذف محتواهای شما گذشته باشد امکان ریکاوری آن وجود ندارد.

در یک جمع بندی کلی برای برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام باید به شما کاربران عزیز بگوییم، با امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، شما می توانید هر نوع پست، لایو، استوری و…  که حذف کرده اید را بازیابی کنید.

امکان بازیابی تمامی موارد حذف شده در اینستاگرام در آخرین نسخه این برنامه برای کاربران فراهم شده است.

اگر از نسخه قدیمی اینستاگرام استفاده می کنید و گزینه های بازیابی برایتان وجود ندارد، برای اندروید وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنید و برای آی او اس نیز می توانید از اپ استور برای بروزرسانی اینستاگرام استفاده کنید.