اگر اهل استفاده مداوم از فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام هستید شما هم احتمالا زمان هایی را به خاطر می آورید که در آن اکانت خود را از دست داده اید، هک شده اید و یا به دلایلی پیج تان بن شده است و دسترسی شما به  اطلاعات صفحه از بین رفته است

کلی آنها را از دست می دهید.

برای اینکه اطلاعات کانال تان به طور کلی از دست نرود می توانید از آنها بکاپ بگیرید. در بکاپ گرفتن شما یک نسخه پشتیبان یا اضافه از تمامی اطلاعات خودتان در اینستاگرام خواهید داشت. ما در این مقاله قصد داریم روش انجام این کار را با شما در میان بگذاریم.

روش بکاپ گیری از اطلاعات اکانت اینستاگرام

برای اینکه از پیج تان و تمامی تصاویر و ویدیو هایش بکاپ بگیرید باید از قابلیت download your data که در خود اینستاگرام گنجانده شده است استفاده کنید.

با این قابلیت شما می توانید هر آنچه که به اطلاعات در پیج خود داشته اید از تصویر و ویدیو گرفته تا استوری و کامنت همه را به ایمیل خود ارسال کنید و به این شکل یک نسخه از آنها را داشته باشید. برای اینکه این کار را انجام دهید از مراحل زیر پیروی کنید:

  • اینستاگرام را باز کرده وارد پروفایل خود شوید.
  • سه خط که بالای صفحه و سمت راست می باشد را لمس کنید.
  • حالا گزینه ی setting را انتخاب کنید.
  • و حالا security را بزنید.
  • در این مرحله که نوبت انجام بکاپ گیری است باید گزینه ی download data را انتخاب کنید.
  • برایتان پیامی را نشان خواهد داد که می گوید اینستاگرام می خواهد از تمام فایل های پیج تان برای شما بکاپ بفرستد و جمع آوری آن ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد. البته این یک زمان تقریبی است و ممکن است کمتر یا بیشتر از آن هم طول بکشد. حالا در این مرحله شما باید گزینه request download  را انتخاب کنید.
  • پس از انجام تمامی کارهای گفته شده حالا شما باید پسورد پیج تان را در کادری که برایتان بالا آمده است وارد کنید.
  • وقتی تمام مراحل را انجام دادید و تمام شد در نهایت روی کلمه done بزنید.
تکنیک‌های افزایش فروش در استوری اینستاگرام
کلیک کن

پس از اینکه این کارها را انجام دادید اینستاگرام برای شما یک فایل زیپ خواهد فرستاد که حاوی اطلاعات کامل پیج شما از زمانی که آن را به راه انداخته اید، می باشد.

با وارد کردن اطلاعات پیج تان و خارج کردن فایل از حالت زیپ می تواند به تمامی اطلاعات پیج تان دسترسی پیدا کنید. بکاپ گیری از اطلاعات پروفایل هر زمانی که شما بخواهید می تواند انجام شود و هیچ محدودیتی ندارد.

چرا بکاپ گیری از پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

این موضوع یکی از مواردی است که به عنوان آپشن در اینستاگرام مطرح می شود، چرا که به شما این امکان را می دهد تمام  فعالیت خود در فضای اینستاگرام را به طور یکجا در یک فایل داشته باشید و این ویژگی برای اینستاگرام بی نظیر است

و شما در هیچ اپلیکیشن دیگری نمی توانید سوابق مجازی خود از قبیل کامنت ها و  لایک و فالوو ها را یکجا داشته باشید و بتوانید آنها را دانلود کنید؛ در کل کاری که این قابلیت در اینستاگرام انجام می دهد این است که باعث می شود هیچ یک از اطلاعات با ارزش شما از بین نرود.

درباره فایل هایی که می توان از آنها بکاپ گرفت

گرفتن بکاپ در اینستاگرام نه محدودیت زمانی دارد و نه محدودیت تعداد دفعات بکاپ و نه محدودیت حجم داده و شما به راحتی هر زمان که خواستید می توانید از فایل های خود در اینستاگرام بکاپ بگیرید.

اگر هم این تمایل را ندارید را که بعد از جمع شدن فایل های پیج و در حجم بالا از آنها بکاپ بگیرید می توانید از تنظیمات اینستاگرام استفاده کنید تا هر بار که شما یک پست را به پیج تان در اینستاگرام ارسال می کنید یک نسخه از آن در گالری تان ذخیره شود؛

پیام You’re All Caught Up در اینستاگرام
کلیک کن

برای انجام این تنظیمات می توانید از تنظیمات اینستاگرام گزینه ی save original post را فعال کنید. توجه داشته باشید فایل بکاپ که اینستاگرام برای شما ارسال می کند تنها برای 4 روز قابل استفاده است و بعد از آن دیگر از بین خواهد رفت پس برای انجام دانلود در این زمان ها کمی عجله کرده و هرچه زودتر قبل از انقضای لینک فایل های خود را دانلود کنید.

فایل فرستاده شده از اینستاگرام دقیقا حاوی چه اطلاعاتی خواهد بود؟

فایلی که پس از درخواست شما اینستاگرام برایتان می فرستد حاوی تصاویر، ویدیوها، پیج هایی که شما دنبال کرده اید، دایرکت، سرچ ها، کامنت هایی در پست های افراد گذاشته اید و در کل تمام فعالیت شما در اینستاگرام خواهد بود.

سوالات متداول بکاپ گرفتن از اینستاگرام

آیا این  امکان وجود دارد اطلاعات را به یک پیج دیگر منتقل کنم؟

خیر این امکان وجود ندارد و شما تنها می توانید اطلاعات تان را دانلود کنید و سپس آن را در پیج دیگری به اشتراک بگذارید.

فایل های ارسالی اینستاگرام به چه شکلی و در چه فرمتی برای دانلود ارسال می شوند؟

این فایل ها به فرمت json می باشند که بعد از دانلود اگر فایلی غیر قابل رویت بود باید از یک نرم افزار تغییر فرمت استفاده کنید تا به راحتی به به فایل های مورد نظر دسترسی داشته باشید.